• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda jde do boje s elektrifikací, pohrává si s myšlenkou karbonového podvozku

Tohle by byla bomba! Pokud chce nějaká automobilka nadále prodávat své modely i na starém kontinentu, nevyhne se bohužel nějaké formě elektrifikace. Toho si je vědoma i Mazda, a proto zamýšlí, jak vyzrát nad budoucností v automotive oblasti. A to by nebyla Mazda, aby nepřišla opět s něčím speciálním…

Jak už je známo, Mazda se snaží snižovat či udržovat váhu svých vozidel, jak to jen jde – důkazem je například model MX-5. Je všeobecně známo, že hybridní či elektrický model disponuje vyšší váhou než ten s konvenčním motorem a tomuto se chce japonská automobilka vyvarovat nebo alespoň se pokusit být o krok dále než konkurence. Mazda si tak hraje s myšlenkou, že by vyvinula karbonový podvozek.

carbon-fiber-chassis-mazda-inline-a.jpg

Před pár dny byl totiž zveřejněn patent včetně přiložených ilustrací, které bohužel nezobrazují nic konkrétního. Vyobrazená silueta vozu záhy ukončuje i naděje, že by šlo o nějaký připravovaný sportovní model, poněvadž na přiložených obrázcích je pětidveřové provedení současné Mazdy 3. Ale je tu také možnost, že s karbonovým podvozkem může dorazit sériová podoba konceptu Iconic SP.

Japonská automobilka se chce zaměřit především na to, jak pracuje laminát z uhlíkových vláken v různých směrech a zároveň na to, aby vytvořila tzv. kvaziizotropní materiál. Jinými slovy, materiál, který je silný napříč všemi směry, a to i pod určitým zatížením. V návrzích na patentovém úřadě jsou i rozdílné profily, které by byly použity na různých částech vozu.

carbon-fiber-chassis-mazda-inline-b.jpg

Zajímavá je také patentová dokumentace k obrázkům, která tvrdí, že se nebude Mazda sama podílet na vývoji karbonového podvozku. U patentu je uvedena nejen Mazda, ale také výrobce Nippon Steel Chemical & Material Co., Ltd., který má zkušenosti s vývojem struktur z uhlíkových vláken.

Vůbec není jasné, zda se tato technologie dostane do sériové výroby, protože jde o drahou záležitost a je tu také otázka ohledně případné opravy. Zatím můžeme jen čekat, zda Mazda přijede s nějakým elektrickým modelem na karbonovém podvozku, který bude lehčí oproti konkurenčním modelům, anebo jestli jde pouze o nějaké technologické cvičení a zůstane to pouze u patentové dokumentace.

Zdroj: motor1.com

Pokračujte ve čtení...
 
Doufám, že jde pouze o to "technologické cvičení", protože pokud by tuhle technologii zavedla do sériový výroby a ještě u auta typu M3 nebo nedej bože většího, tak se naposledy koukněte do ceníků Mazdy a příště si tam cenu vynásobte minimálně 2x.
Ano v tu chvíli by se z Mazdy opravdu stala "speciálka", ale i se speciální cenou a speciální klientelou.
 
Back
Top