• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Třikrát sláva? Mazda utvořila speciální tým inženýrů na vývoj rotačních motorů

V loňském roce byla po více než deseti letech obnovena výroba rotačního motoru, který je typickým prvkem pro Mazdu, ale bohužel nenašel takové uplatnění, jaké bychom si nejvíce přáli. Jinými slovy, nedorazil jako agregát ve sportovním modelu, nýbrž jako jakýsi generátor v MX-30 e-Skyactiv R-EV. Že bychom se dle posledních zpráv přece jen dočkali toho sporťáku?

Prezident a generální ředitel Mazdy, Katsuhiro Moro, prohlásil nedávno na tokijském autosalonu, že s účinností od 1. února letošního roku vznikne speciální tým inženýrů, který se zaměří na vývoj rotačních motorů. Samozřejmě Moro nebyl sdílnější ohledně toho, na jakých projektech bude pracovat zmíněný tým, ale víceméně mluvil o konceptu Iconic SP, u kterého ho potěšila i pozitivní odezva od veřejnosti.

mazda_iconic_sp_3_l-1024x683.jpg

Přesněji pronesl: „Jsem velmi šťastný a hluboce dojatý veškerou podporou a povzbuzením, které se mi dostalo na adresu našeho konceptu kompaktního sportovního modelu. Rád bych proto využil této příležitosti a poděkoval vám všem. A zároveň oznamuji, že spouštíme od 1. února vývojovou skupinu na rotační motory, abychom se přiblížili tomuto snu“.

Pochopitelně musela padnout otázka, zda má Iconic SP jistou sériovou výrobu, ale bohužel nebyla potvrzena, ale ani vyvrácena. Pokud by to klaplo, bude mít sériový model nejspíš stejnou pohonnou jednotku jako koncept, tzn. dvourotor coby spíše generátor než hlavní agregát a elektromotory s výkonem 370 koní. Bohužel při debutu daného konceptu nebyl zmíněn počet elektromotorů.

Aby bylo vidět, že to Mazda myslí smrtelně vážně, rozhodla se rovnou investovat peníze do výzkumu a vývoje v oblasti rotačních motorů. Jmenovaný tým 36 inženýrů bude společně pracovat na průlomu technologií rotačních motorů. Technický ředitel Mazdy, Ichiro Hirose, slibuje dokonce technologii, díky které vzniknou atraktivní auta, která vzruší zákazníky.

dsc_6649_l-1024x683.jpg

Hirose mimo jiné podotkl: „V historii značky Mazda je rotační motor zvláštním symbolem našeho tzv. ducha vyzyvatele. Jsme hluboce vděční všem, kteří doposud podporovali rotační motor, a s radostí oznamujeme znovuzrození organizace, která vyvíjí RE (rotary engine) – motor, který si oblíbili zákazníci po celém světě.“

Mazda chce údajně vyvinout rotační technologii nad rámec té, která je nyní v modelu MX-30. Bohužel vedení automobilky zastává stále názor, že rotační motor bude nadále používán jako generátor, neboť je k této roli vhodný. Wankel se může pochlubit především malou velikostí, což se hodí například do hybridních vozidel.

Na podrobnou specifikaci rotačního motoru je ještě brzy, a i kdyby ne, Mazda by stejně mlžila. Alespoň však naznačila, že má zájem o výrobu sportovního modelu s touto technologií. Koncept Mazda Iconic SP, který byl odhalen v říjnu na Japan Mobility Show, disponoval dvourotorovým rotačním EV systémem s možností pohonu na vodík nebo jiná uhlíková neutrální paliva. Suma sumárum, takový sporťák s oslnivým designem, výkonem cca 370 koní a skvělým rozložením hmotnosti 50:50, jako je právě Iconic SP, by byl ideální „halo car“ pro novou rotační technologii.

Zdroj: carscoops.com

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top