• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Motor R2 rozdíly mezi výkonovými verzemi

Lukan

člen KLANu
81
Zdravím,

nikde se mi nepodařilo dohledat info, ani zde, ani na jiném fóru, dokonce ani gůgl nedal odpověď.
Zajímá mě, jaký je rozdíl mezi motory řady R2 od roku 2010 (tedy po FL), 95kW, 120kW a 132kW.
Jediné co jsem vypozoroval je, že verze 132kW má vzadu dva výfuky.
Ano, mám verzi 95kW a trošku se bojím nedostatečného výkonu při plné naložení. Auto jsem kupoval v AutoPalace a tam mi bylo sděleno, že se verze liší jen softem a že lze přehrát soft ze silnější verze.
Doposud jsem jezdil Grand Cherokeem V8, 4.7l kde výkon nechybí. Mazda jede prázdná hezky, ale jak přijde kopeček, cítím, že už se jí nechce tak snadno.. Proto se ptám, zdali je možné přehrát soft silnější verze?
 
Kdyby někoho zajímalo, tak jsem se ve staré brožuře dočetl, že verze s 95kW mají sníženou kompresi.
To nikdo neřešil možné (nebo nemožné) zvýšení výkonu??
 
Rozdíl je jen SW. IMO ale nejde nahrát pomocí originální diagnostiky software ze 132kW do ŘJ ze 95kW verze, protože to nedovolí, na to bude potřeba např. KTAG/KESS a podobné nástroje pro plnou zálohu a plný flash.
 
Koukám, že to tedy nikdo neabsolvoval, pouštět se do neznámých vod nechci :eek:)
shr3k, děkuji za info. Mě zarazila ta rozdílná komprese v brožuře..
 
shr3k, děkuji za info. Mě zarazila ta rozdílná komprese v brožuře..
Podle Mazda ESI je komprese u všech typů stejná (neudává se tam poměr, ale tlak), ale podle EPC se písty možná liší tvarem vybrání (vliv na kompresní poměr), LO-POWER používá R2Y1-11-SA0, MID a HI-POWER R2Y2-11-SA0. Ojnice a klika je stejná. Přinejhorším přehodit písty a ŘJ ze 132kW verze z vrakáče, @Moriarty nebo Allegro.
https://allegro.pl/kategoria/blok-silnika-tloki-50830?string=TŁOK KORBOWÓD 2.2D Mazda R2&order=m&bmatch=baseline-cl-n-aut-1-1-1123
https://allegro.pl/oferta/tlok-tloki-korbowod-mazda3-mazda-3-bl-2-2-d-r2aa-7284118827 HI-POWER verze za 249 PLN
 
Poslední úprava:
Přikládám pár srovnávacích grafů, řekl bych že ta nejslabší je hodně přiškrcená
M6-GH-RF-2-2.png
 
Tak se mi podařilo zjistit podle čísla dílů, že písty jsou stejné pro lo-power i hi-power. Není u té slabší verze použit Atkinsonův cyklus?
 
Tak se mi podařilo zjistit podle čísla dílů, že písty jsou stejné pro lo-power i hi-power. Není u té slabší verze použit Atkinsonův cyklus?
Takže písty R2Y1-11-SA0 a R2Y2-11-SA0 jsou tvarově shodné, včetně vybrání?
 
Fyzicky jsem je v ruce bohužel neměl, ale při objednání jsou všechny tři typy (lo-ower, mi-ower a hi-power) pod jedním kódem. Z toho usuzuji, že budou stejné a rozdíl v tlaku může být způsoben Atkinsnem :)
 
Možná se pletu a u nafty tohle není rozhodující,ale pokud by tam byl použit Atkinsonův cyklus tak by to auto oproti klasickýmu Otťákovi mělo mít minimálně jiný vačky a i nějaký řízení typu VVT ?
 
Fyzicky jsem je v ruce bohužel neměl, ale při objednání jsou všechny tři typy (lo-ower, mi-ower a hi-power) pod jedním kódem. Z toho usuzuji, že budou stejné a rozdíl v tlaku může být způsoben Atkinsnem :)
No ty originální kódy jsou odlišné, i ceny mají odlišné. ;)
 
Trochu jsem se díval na rozdíly v mapách, třeba 120 kW se od 132 kW liší jen nepatrně vyšším tlakem turbodmychadla (v % vztaženo ke 120 kW).
GH FL 120-132.png
Tlak v railu i limitery jsou stejné.

Kdežto 95 kW jej má proti 120 kW ponížený (v % vztaženo ke 120 kW).
GH FL 120-95.png
A tlak v railu i jeho limiter mají lehce odlišné mapy od 3200 otáček až 20% do mínusu.
 
Poslední úprava:
No, někde krom softwaru rozdíl musí být :).
Zajímalo by mě kde. Navíc už mi těch 95kW přestává stačit..
 
Proč by měl být. 95 je přiškrcená a 136(132) je něco jako chip... Hodně blbě řečeno
 

Podobná vlákna

Back
Top