• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Možné problémy motoru L5 2.5 s nájezdem přes 200000

Pavlos12

člen KLANu
45
Zdravím,
chtěl bych se s Vámi zkušenějšími poradit ohledně nákupu šestky 2,5 GH rok 2008. Jde mi o jednu věc a to o nájezd,je tu někdo kdo takovou šestku vlastní a má nalítáno třeba přes 250tis km?
Máme v rodině jedno GY v naftě, ale chtěl bych již změnu a vzhledem k ročnímu nájezdu cca 6,5tis. km ročně nafta už asi není potřeba. Náhodou se mi naskytla možnost mít od vzdáleného známého výše zmíněnou 2,5ku, stav moc pěkný,podvozek zachovalý,motor taky šlape bez problémů, diagnostika nic neukázala, jediné co nevím je, jestli je nějaká spotřeba oleje a hlavně je tam nájezd 224xxx. Vůbec sem o tom nechtěl ani přemýšlet, ale za tu cenu (okolo 100tis.,-) mi nasadil brouka do hlavy.
Kolik ten motor je schopný najet, je tam nějaký neduh již při vyšším nájezdu? Při pořízení bych samozřejmě vyměnil hned svíčky, vyměnil všechny kapaliny a asi i vyčistil škrtící klapku, ale sem opravdu skeptický vzhledem k tomu nájezdu..
Děkuju za každý názor
 
Na nájezd se vůbec neorientuj, protože :

a) auto je asi za dobrou cenu (píšu asi, protože to je relativní a leccos se při prohlídce nenajde, protože se to zakecá..)
b) znáš původ a servis auta (asi..předpokládám)
c) tady furt kolují nějaké historky a šílené spotřebě oleje u 2.5 a já nechápu kde se vzaly. Já nic takového nepozoruju (170Tkm)
d) když na tom autě budeš jezdit 8dalších let, tak to dotočíš na 300Tkm. Ne na 500tkm.

Za mě osobně to není vůbec do úvahy jestli to koupit nebo ne, pokud tě tam nečeká souhrně hned teď nová STK, nové gumy, nové náplně všeho, oprava klimy, podvozku, koroze a nevím co ještě VŠE najednou.

Jen počítej s tím, že průměrná spotřeba je tak 9.

Pokud to auto nechceš ty, dej mi kontakt. Jestli se s pánem domluvím, dostaneš odměnu v hodnotě řekněme 8000Kč - to myslím naprosto seriózně jako oficiální návrh.
 
Zdravím,
Já bych se osobně vyššího nájezdu nebál. Je to poctivý jednoduchý motor. Nájezd kolem 250k je riziko spíš u nafty, kde se mohou začít sypat drahé komponenty.
Pokud je to jak píšeš od známého, tak se na spotřebu oleje poptej a uvidíš.
 
Spíš bych viděl tak, že nasypeš víc do údržby podvozku, než do toho motoru. Ale pokud je podvozek OK nevidím důvod, proč to nevzít.
 
Co je OK je také relativní dle toho, kdo to kontroluje :laughing:. Mě teď přijel na servis chlap, že mu od 60km/hod trochu vibruje volant při brždění.

Realita byla, že od 10km/hod to nejen házelo volantem, ale hlavně bestiálně kopalo do pedálu. Přední brzdy stav tak 90% (asi nějakej lepší oddíl - stylem řízení to rozhodně není, chlapa dobře znám a s nohou na brzdě nejezdí).

To ještě nebylo nic proti tomu, co jsem našel místo svislého čepu levého předního kola, čemuž on nevěnoval žádnou pozornost. Naštěstí nějaké technické povědomí má, takže když jsem mu sdělil a následně ukázal, že svislák se má jenom otáčet, ale určitě ne chodit o 5mm nahoru a dolu v jamce, tak se divil, kde se to tam vzalo. No samozřejmě to mlátilo jak prase... :D
 
STK je tam nová, jsou k tomu dvě sady 16" a 18" zimní a letní.. já bych momentálně jen udělal nástřik podvozku a je to ve stavu sednout a jet, měl sem brouka v hlavě ale po odpovědi Jirky to asi koupím ještě dnes.. :D
Ta spotřeba asi u toho nájezdu u nás nebude hrát roli, sice na GY bylo dle tankování u stojanu ne podle palubáku 5,8, ale co bych dal u nafty u GH za opravy tak radši vezmu toho benzína..
1x měsíčně dálnice 260km a jinak to jsou couračky do 20km od města..
 
Moje m6 jezdí bohužel primárně na denní bázi město. Velmi krátké trasy. Následně občas dálnice 50+50Km obousměrně. Není to ideální. Ale myslím, že 70letá Američanka se také nezamýšlí, jestli není zbytečné jezdit po městě se svým 5.7 v automatu kilometr do Wallmartu. A ty auta prostě fungují.

Na toto konto tak 1x měsíčně nabiju baterii nabíječkou a když je dálnice, tak se jí i dá napít, ať se holka provětrá. Střídavě tankuju 100oktan

Než to koupíš, můžeš třeba za běhu motoru vytáhnout měrku oleje. pokud se z ní nekouří...Pohoda.

Pokud nejsi člověk, co aktuálně teď potřebuje maximálně racionální volbu (Fiat Punto 1.4 například) a 100K je pro něj maximum uvolnitelných peněz, tak to kup. Nestane se ti nic horšího, než to, že mi to pak za 90 prodáš :D

Koukni na řemen "altíku", na olej, pokud to má kůži, tak se o ni hned postarej, sundej co nejdřív zadní nadkolí a nech tuto "lokalitu" vyčistit a to je asi tak všechno co ti můžu poradit.
Ještě si na stránkách Mazdy najdi, jestli nemáš aktivní podle VIN nějakou svolávačku a je to.
 
Moje m6 jezdí bohužel primárně na denní bázi město. Velmi krátké trasy. Následně občas dálnice 50+50Km obousměrně. Není to ideální. Ale myslím, že 70letá Američanka se také nezamýšlí, jestli není zbytečné jezdit po městě se svým 5.7 v automatu kilometr do Wallmartu. A ty auta prostě fungují.

Na toto konto tak 1x měsíčně nabiju baterii nabíječkou a když je dálnice, tak se jí i dá napít, ať se holka provětrá. Střídavě tankuju 100oktan

Pokud nejsi člověk, co aktuálně teď potřebuje maximálně racionální volbu (Fiat Punto 1.4 například) a 100K je pro něj maximum uvolnitelných peněz, tak to kup. Nestane se ti nic horšího, než to, že mi to pak za 90 prodáš :D
No měl sem rozpočet do těch 180, jenže v česku jich moc není, u jednoho pána co je dováží na FB speciálně ty mazdy mi všechny vyfoukly a čekat už se mi nechce, takže si na tebe uložím kontakt a jsme domluvení :joy:
 
Myslíš toho Plzeňáka ? Od toho mám M6 já. Slušně jednající člověk. Bohužel těch pěkných GH 2.5 není moc.
 
Jojo, to je přesně on, teď nedávno tam jednu krasavici fakt měl v té barvě ,,blue storm", jenže sem to bohužel nestihl. Já teda teoreticky můžu mít v bílé perleti která se mi líbí ještě víc.. :D
 
Projdi si moje vlákno o mé GH ať vidíš co vše se dá vyměnit u takto starýho auta když seš extra pedant (zadní náprava mě ještě zbývá ale to asi teď uplně nehrotím) ;)na motoru akorát ty údržbový věci jako rozvody příslušenství - sada a já teď řešil načnutej klimakompresor jinak při tom nájezdu asi komplet nápravy + podvozek ale za ty prachy to vem i kdybys to měl dělat stylem jako já pokud to teda není jak jarní louka ;) ;)
 
Za tie prachy. Pozri na rysku oleja po zahriatí motora a odstavení. Ak je olej čierny tak bude mať od 5-6tisic viac najazdene, mne zcerna úplne asi pri 7k po výmene. Ak to bude medzi min a Max tak si cca vies odvodiť koľko to bere oleja, ide tam presne 5L takže ťažko dať menej alebo viac hlavne ak sa to tam leje z 5L balenia ? po naplnení to býva tesne pod Max u mňa. Rozdiel medzi Max a min bude 6-7dcl. Mne neberie žiadny olej napríklad. A stará GG mala skoro 300k najazdene, auto už v dosť ubohom stave ale motor si nebral žiaden olej. Tak si nechcem predstaviť, ako sa k tomu správajú ti majitelia mzr motorov, ktorí tvrdia, že chronicky berú olej..
 
Poslední úprava:
Já po 8 tkm vypouštím tmavě Hnědej olej a proti světlu je spíš tmavě oranžovej, vyloženě cernej mě z toho vytekl akorát po proplachu
 
Zdar,
Já , mám osobní zkušenost s takovou Mazdou. Kupoval jsem 2.5 GH s nájezdem 252 tis.km. osobně bych se takového nájezdu nebál ,pochopitelně záleží také na tom jak se kdo k autu choval... nicméně vozidlo vlastním 4 roky a nyní mám najeto 328tis.km za tu dobu jsem měníl jen kotouče a desky a na levé přední straně celé rameno jelikož mi odešel čep + kladky a nyní spojku již po druhé. Jinak výměna oleje po max. 10tis.km. Celkově je auto denně v provozu.
 
Mám 2.5, nájazd 255 tisíc km (mám ju od 170 tisíc km), jazdená primárne diaľnice, mesto ca. 30%. Motor pohoda, nie je čo riešiť.
 
Ahoj Mam Mazdu 6 2.5 GH z 2008, nájezd 296 tisíc km a kromě výměny rozvodu řetězu a napínáku v 220tk pro jistotu a tekoucí klima cerpadla ve 270tk. Snad jen běžné věci jak jsou kladky nebo řemen a vodni pumpa. Jinak spolehlivý motor.
 
Back
Top