• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6, 2.0 benzín, review po roce užívání

pedro94GH

nový člen
27
Ahoj,
Chtěl bych se s vámi podělit o podrobné review ročního užívání vozu Mazda 6, GH, 2.0, 108kw, liftback.
Auto jsem zakoupil u prodejce, specializujícího se na dovoz z DE, s kompletní servisní historií v Mazdě.
Ještě před koupí jsem si Mazdu prolustroval telefonicky přímo od dealera, který jej prodal převozci a ke kterému po celou dobu Mazda jezdila na servis. Vše k mému uspokojení, na zvedáku žádná výrazná koroze, nic tedy nebránilo koupi.

V době nákupu mělo auto 173.000km, což není málo ale vzhledem k tomu, že v rodině jedno GH s touto motorizací už máme, vím, že jízdní projev a vlastnosti u tohoto vozu stárnou pomaleji, než u vozů jiných značek.
Poslední servisní záznam v Mazdě byl při 165.000km, olej měněn v průměru co-15.000. Někdy 13, někdy 17k, ale pravidelně a nikdy nebyl přesáhnut "dlouhý" interval 20k.
Cena za vozidlo byla 180.000,- i s technickou. Nakolik to byla dobrá cena nechám na vás, vím, že se dala koupit i levněji ale k autu byla kompletní sada 17" litých kol s letníma gumama s 90% vzorkem a 16" na zimu s 80%.

Výbavově je to takový ten pomyslný základ, tzn. čalouněné sedačky, tempomat, dvouzonovka, senzory mrtvého úhlu, bez BOSE s halogenama, senzory tlaku v pneu apod.
Osobně jsem to bral trochu i jako benefit, protože kůži nemám rád, xenon mám zažitý jako drahou záležitost (což byla chyba, protože halogeny moc dobře nesvítí a zpětně bych ty xenony fakt chtěl..lze řešit dobrýma žárovkama, nebo LED) ale jediné co mě opravdu mrzí je absence BOSE.
Obyčejné rádio ale hraje velmi obstojně, řekl bych až nadstandardně, pokud volume držíte do hodnoty 40. Poté se začne projevovat nedostatečný basový projev.

Již od koupě byl přirozeným strašákem tohoto motoru zvýšený odběr oleje. Ve druhém GH, které máme v rodině od novoty se tento problém začal naplno projevovat okolo 150.000km a nyní, když má najeto 220.000km žere až 1l oleje na 1000km. Což je hrůza, příští týden jede na generálku motoru ale pravdou je, že otec se k tomu autu nikdy nechoval zrovna s úctou. Tento motor je velmi citlivý na vytáčení motoru za studena a velmi snadno se pak zapékají pístní kroužky, což se projeví zmíněnou spotřebou oleje.
Navíc k tomu všemu prvních 5 let vlastnictví jezdil trasy dlouhé 1km do práce a z práce, takže motor nebyl pomalu nikdy pořádně ohřátý.

Ale zpět k mé Mazdě. Spotřeba oleje mě velmi mile překvapila, a mezi výměnou (10.000km) spotřebovala cca 300ml.
Chod motoru je kultivovaný, auto dokáže jet poměrne svižně a nic nenasvědčuje tomu, že by motor byl i přes takový nájezd nějak unavený. Spojka zabírá v pořádku, pedál je standardně tužší, než u jiných aut, a trochu si povrzává, což je ale problém, který řeší snad každý s GH. Doporučuji všem budoucím majitelům bez ohledu na motorozaci zkontrolovat uchycení pedálu, jestli nikde není prasklina. Musí se řešit svařením a je to častý problém tohoto auta, který se mě ale prozatím vyhnul.
Auto je radost řídit na okreskách, a tak jak bylo v mnohých recenzích shrnuto, je to poměrne zábavné a řidičské auto.

Prostor v autě je srovnatelný s Ford Mondeo a subjektivně mi příjde větší než v Škoda O3. Kufr je i přes variantu liftback obrovský a nikdy jsem neměl problém převézt jakýkoliv náklad. Potěší po sklopení sedadel srovnaná podlaha s kufrem. Prostor je opravdu super, možná i vzhledem k tomu, že varianta wagon je stejně dlouhá, jako liftback.
Já osobně si variantu liftback vybral jen z osobních důvodů, pravdou ale bude, že wagon je praktičtější.
Dílenské zpracování je takřka perfektní, nicméně je tu pár věcí, které jsou pro toto auto specifické.
Mohu zmínit povrzávání řidičovy sedačky, které lze vyřešit výměnou vložky pod potahem sedadla. Někdo na fóru to zde řešil i obyčejným tričkem pod potah. Pozor, u některých VIN je vypsána svolávačka, protože se sedadlo řidiče může utrhnout, řeší zdarma v autorizovaném servisu.

V zimě za studena při zapnutí topení trochu lupe v palubovce ale to nastává opravdu při mínusových teplotách a po zahřátí je vše OK.
Ohledně jízdních vlastností bych ještě chtěl zmínit brzdný účinek. Samozřejmě záleží dost na tom, v jakém stavu brzdy máte a k tomu i celý brzdný okruh. Nicméně, testoval jsem nezávisle na sobě 4GH a brzdy teda nic moc. Není to o tom, že by auto vyloženě špatně brzdilo, ale je nutné vynaložit větší sílu na pedál aby byl stejný brzdný účinek, jako u jiných aut (Škoda, VW...).
I přes výměněné brzdy, hadice, odvzdušnění to tak prostě je a tudíž to beru víc jako vlastnost auta než jako chybu.
Spotřeba s tímto motorem je konkrétně u mě kolem 9,5-10,5l. Zálěží jak jezdím. Auto opravdu hodně žere, dokud není zahřáté. Podotýkám, že jezdím 70% město a to konkrétně Brno, takže časté kolony.
Nicméně, pokud jezdím některý měsíc převážně delší trasy/okresky, jsem schopen jet i za 7-7,5l.
Tak, pokud jste dočetli až sem, přidávám pár zajímavých údajů pro budoucí majitele a tím je servis.
Mazda má všeobecně dražší díly, než koncern. S tím se prostě nový majitel musí smířit. Druhovýroba je ale bohatá na díly a v konečné sumě to nemusí být tak hrozné.
Rád bych podotknul, že jsem opravdu příšerný hnidopich a řeším na autě opravdu každou 3,14čovinu.

Takže začneme, ihned po koupi:
173.000 - Všechny filtry (palivový se nemění), Olej v převodovce, Olej v motoru přechod z 5W-30 na 5W-40, konkrétně Total, výměna všech kladek a klínového řemene sekundárního okruhu motoru, seřízení ruční brzdy, proplach motoru BG109, výměna nemrzky a brzdovky, výměna zadních brzd (kotouče + desky), dodělána svolávací akce na airbag spolujezdce, výměna hlavice řadící páky za tu s chrom kroužkem
175.000 - promazání uložení předních tlumičů - kovové rány od nápravy při přejetí nerovností, vyřešeno dle rad zde na fóru, výměna obrysovek a potkávaček (OSRAM NightBreaker)
178.000 - svíčky NGK, přední kotouče a destičky
179.000 - doplnění klimatizace
180.000 - první vážnější problém, kdy mě mazda málem nechala nepojízdného - slabá baterie, vyměněna ještě origo baterie za Banner
183.000 - roční servis, tentokrát olej 5W-40 od Liqui Moly, proplach BG109, filtry
Plánovaná investice: oLEDkování, které už mám domluvené s Mazda LED Osvětlení na facebooku.

suma sumárum i s prací servis za 24tis. (započítané i přezouvání/vyvážení kol) za rok provozu, s tím, že spousta věcí nebyla vyloženě nutná dělat (brzdy by klidně 2 roky ještě počkaly), kladkám a řemenu se blížil interval výměny který je tuším kolem 180.000

Pokud jste dočetli až sem, tak se omlouvám za tak obří slohový útvar. Snad to bude pro někoho, kdo zrovna třeba vybírá užitečné.
Pokud by budoucí zájemce o nějakou Mazdici byl na vážkách, mohu auto směle doporučit. Řekne si o nějaký ten servis, ale odmění se vám tak, že litovat nebudete.
Snad jen, pokud budou finance, dívat se po 2.5l motorech, které mají ještě o něco lepší projev a obvykle i vyšší výbavu.


Mazdě zdar :)
Přikládám i pár fotek.

11.jpg 22.jpg 33.jpg
 
Ještě bych k tomu rád doplnil, že v rámci "klidu na duši" auto prolezlo atestovaným testerem tlumičů na Vídeňské STK Brno, kde výsledek se 17" koly byl 70% předek a 85% zadek.
Německé silnice se na nich evidentně moc nepodepsaly :)
Ještě bych zmínil něco o klimatizaci v létě. Svoje dělá i černé lakování auta, ale klima mi příjde subjektivně o něco slabší, než třeba ve zmíněném Mondeu nebo O3 výše. Nemám teda možnost v tomto ohledu srovnat ostatní GH, ale pokud to srovnám s CX-7 (v bílé barvě), kterou jsem cca 3 měsíce denno-denně používal, je to dost podobné. Klimatizace se zkrátka na "vyklimování" auta dost nadře.
Jo a auto jezdí jen na Verva100 + VIF.
 
Poslední úprava:
Ahoj, super. Jen ten servis si dělal v Mazdě, že jsi za to dal 24k? Baterku jsem taky měnil preventivně, pač v zimě jsem původní Vartu musel častěji dobíjet. Banner je prý nejlepší varianta. Jinak servis, který popisuješ je běžná údržba, takže "nějaký ten servis" chce každé auto :). Tak hlavně ať slouží. Holt auto obecně je drahý špás :).
 
Ahoj, super. Jen ten servis si dělal v Mazdě, že jsi za to dal 24k? Baterku jsem taky měnil preventivně, pač v zimě jsem původní Vartu musel častěji dobíjet. Banner je prý nejlepší varianta. Jinak servis, který popisuješ je běžná údržba, takže "nějaký ten servis" chce každé auto :). Tak hlavně ať slouží. Holt auto obecně je drahý špás :).
Ahoj, servis mi zajišťuje jeden starý mechanik. Až na pár drobností, kdy mi tvrdil, že promazání uložení předních tlumičů nemůže mít vliv na zvukové projevy je zcela důvěryhodný a chlap na svém místě. No ale samozřejmě si vzal nějaké peníze za odvedenou práci a nejlevnější není. Materiálově ale jen oboje brzdy máš za 6tis.+, kladky byly také drahé, řemen také. K tomu ty oleje, filtry a hned to dělá částku, kdy za práci platíš fakt úměrně. Autorizovaný servis má napálené origo díly + hodinovou sazbu 1028kč pro Mazdu 6 :D Takže tam bych s tímto vším byl tak za 40, ne li více :D
Jinak recenze na Bannerku jsem nečetl, ale doporučil mi jí právě ten mechanik. Stála přijatelné peníze a prý s tím má lepší zkušenosti než s Vartou, která dle jeho slov šla za poslední roky do "hajz*u"
 
Dik za užitočnú recenziu.. Vďaka tvojmu príspevku som zistil, že mám nárok na 3 zvolavacie akcie, tak dúfam že stále platia... Auto mam 3 mesiace... Akurát co sa týka tej sedačky, tiež mi vzrga a v zvolavacke je nejaká kontrola výšky sedadla takže na to vŕzganie sa to asi nevzťahuje? Ďalšie mam vyvijac plynu airbagu (to je tuším klasika u japoncov, mam aj accord 7g a tam som to už raz menil a nedávno mi došlo znova :) a tretie mam vzpery kufru, aj keď s nimi problém nemám.. Zatiaľ som s autom veľmi spokojný, trošku sa bojím toho oleja či nebude žrať, to sa uvidí časom a spotreba, tu som vypočítal podľa tankovania na cca 9,5l....možno som čakal trosku nižšiu.. Ale tak nejazdim dlhé trasy
 
Ahojte. Ake vzpery vam dali na tie kufrove dvere? Mne zamietli tu zvolavaciu ale prosim potrebujem vediet ake tam maju byt?
Pretoze som objednal 610Nm drahe vzpery Stabilus urcite neodporucam original na mazdu a neotvara to takmer vobec.
Vdaka.
 
Ahojte. Ake vzpery vam dali na tie kufrove dvere? Mne zamietli tu zvolavaciu ale prosim potrebujem vediet ake tam maju byt?
Pretoze som objednal 610Nm drahe vzpery Stabilus urcite neodporucam original na mazdu a neotvara to takmer vobec.
Vďaka
Skúšal som 3 rôzne náhrady, potom som podľa rozmerov hľadal silnejšie, mám ich už asi rok a pol a pohoda, v lete bez najmenšieho problému, zime im treba tak do 40% pomôcť. Sú dlhšie o 2 cm a pri 183cm výške si už nebucham hlavu o plast, až som nato zabudol a minule som si na druhej dzigol hlavu.

PXL_20220420_145605724.jpg PXL_20220420_145613752.jpg PXL_20220420_145630542.jpg
 
Back
Top