• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Myslíte, že Mazda skousne palivo E10?

Jára

výkonný člen KLANu
136
https://energozrouti.cz/z/ekologicky-modry-benzin-bude-od-zari-na-benzinkach-varuji-pojistovny

Mám stále na paměti jak jsem před 3 lety zničil škodu Forman. Způsobil to pravděpodobně benzín E5, který načal korozi válců. A pak jsem jednou najížděl na dálnici a píst ve válci přestal těsnit úplně a šel mi kouř z pod kapoty. Forman měl slabý motor a nájezd znamenal podřazení a vytočení motoru. Narozdíl od Mazdy Forman ztrácel tah při 4500rpm. Ten nájezd znamenal trochu větší nároky jinak by se chyba projevila později. Auto bylo na šrot; bylo by to na generálku motoru.

Tak mě zajímá, co může udělat benzín E10 s motorem Mazdy? Je to velice zákeřný v tom, že nejvíce se motor palivem s ethanolem ničí pokud auto stojí delší dobu. A já zase tak často nejezdím. Je to zase cílená likvidace motorů aut?
 
Skyactive s E10, alespoň dle manuálu, problém nemá. U starších nevím.
I když je pravda, že s novou Vervou mám výfuk černý, jak tam šoupnu N98, která je ještě E5 tak je tmavě šedý.

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava:
Spíš než motor si s těma EKO blbostma lidi zlikvidujou nádrž a palivovou soustavu (trubky, vstřikování, čerpadlo,...) - obzvlášť když bude auto málo jezdit. O samotný motor u starších Mazd (MZR nebo starší motory v 323,626,...) bych se nebál.
 
Ja ti nevim Karle... :)
moja GJ ma nabehanyvh 275tkm a bez problemov :)
Byvali majitelia ani aditiva nedavali, ja som zacal davat od pro-tec pre pokoj mojej dusi, ale tankujem min. raz do mesiaca cize sa to tam dlho neohreje.
 
moja GJ ma nabehanyvh 275tkm a bez problemov :)
Byvali majitelia ani aditiva nedavali, ja som zacal davat od pro-tec pre pokoj mojej dusi, ale tankujem min. raz do mesiaca cize sa to tam dlho neohreje.
Dříve se sajrajt E10 vůbec neprodával. A nebo nebyl do aut masově tlačen. Takže se auto s ním asi nepotkalo.

https://www.garaz.cz/clanek/servis-varovani-acea-do-techto-aut-benzin-e10-urcite-nelijte-21007456
Cituji: "Benzin E10 je schválen pro použití ve všech modelech se zážehovými motory, které byly uvedeny v roce 2002 a dále, a to včetně modelů Mazda6 (GG/GY) a dalších."
 
Ne E10 už dávno jezdí půlka Evropy a žádné drámo se nekoná. Nevím proč by to mělo být zrovna u nás jiné. Jediné co se stane, tak tu nejspíš přestanou jezdit polozhnilé Felicie a Favority.
 
Tak v Rakúsku prešli na E10 iba tento rok v lete ale Mazda s ním ide bez problémov ako aj pocitovo lepšie ako na naše benzíny čo bolo cítiť aj pred tým keď mali rovnako E5.
 
Ne E10 už dávno jezdí půlka Evropy a žádné drámo se nekoná. Nevím proč by to mělo být zrovna u nás jiné. Jediné co se stane, tak tu nejspíš přestanou jezdit polozhnilé Felicie a Favority.
Pokud vymění těsnící gumičky na palivový soustavě nebo jim ten benzín nebude dlouho stát v nádrži, tak i tyhle hnoje to přežijou.
I stará 323BJ a 626 GF bez problémů jede na E10.

Mě na tom celým spíš štve to:
1) že mi zase stoupne spotřeba - čím víc lihu tím míň Adidas
2) pokud budu tankovat obyč benzín, tak obzvlášť u hybrida kde palivo dýl stojí v nádrži mi to akorát zasviní nádrž
3) přínos pro ekologii je podle mě velmi diskutabilní

Největší ekologickej pokrok byl, když se benzín zbavil olova. Tohle biolihování je podle mě k ničemu.
 
Tak natankovat do kanystru, zbavit se lihu a prelit do nadrze. Komu by se s tim ale chtelo matlat, ze jo...
 
"
To, že mnoho motoristů biosložkám v palivu neholduje, ukazuje i poptávka u čerpací stanice EuroOil.
Tato síť patří státní společnosti Čepro. Prodává paliva bez biosložek, jelikož firma zajišťuje paliva pro státní hmotné rezervy, a tato paliva jsou bez biosložek, aby mohla být déle skladována a nedocházelo k nežádoucím změnám.
"
 
"
To, že mnoho motoristů biosložkám v palivu neholduje, ukazuje i poptávka u čerpací stanice EuroOil.
Tato síť patří státní společnosti Čepro. Prodává paliva bez biosložek, jelikož firma zajišťuje paliva pro státní hmotné rezervy, a tato paliva jsou bez biosložek, aby mohla být déle skladována a nedocházelo k nežádoucím změnám.
"
Slyšel jsem že mají koupit i stanice Robin oil
 
"
To, že mnoho motoristů biosložkám v palivu neholduje, ukazuje i poptávka u čerpací stanice EuroOil.
Tato síť patří státní společnosti Čepro. Prodává paliva bez biosložek, jelikož firma zajišťuje paliva pro státní hmotné rezervy, a tato paliva jsou bez biosložek, aby mohla být déle skladována a nedocházelo k nežádoucím změnám.
"
U nafty to píšou, ale že by i benzín? Jestli ano, tak by to vysvětlovalo, proč jejich benzín v motorce, veteránovi i sekačce vydrží bez problémů přes zimu.
 
U nafty to píšou, ale že by i benzín? Jestli ano, tak by to vysvětlovalo, proč jejich benzín v motorce, veteránovi i sekačce vydrží bez problémů přes zimu.
Podle jejich aplikace obsahuje Natural 95 u Eurooilu 4.9% biolíhu.

Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
 
Lihu se tak snadno nezbavíte. Jedině snad destilací. Jenže ani to nepůjde, protože v benzínu je několik složek a ty od lihu snadno neoddělíte. Ethanol má bod varu 78,37°C.

Benzin je směs převážně uhlovodíků, která začíná vařit již při přibližně 40 °C. To se začínají odpařovat podíly nejlehčích složek. Jak se zvyšuje teplota, odpařují se postupně další složky benzinu. Střední složky benzinu mají bod varu někde kolem 110 °C a nejtěžší podíly benzinu až kolem 210 °C.
 
Chlapi a holky potřebuji poradit s nemazdou. Jestli dá E10 popřípadě co upravit. Ofiko zastoupení řeklo velké nic.Díky
Toyota Carina EModel T190
rok 1997
motor 3S-FE 2,0 93kW
VIN: SB164SBK10E046254
 
Back
Top