• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Myslíte, že Mazda skousne palivo E10?

Chlapi a holky potřebuji poradit s nemazdou. Jestli dá E10 popřípadě co upravit. Ofiko zastoupení řeklo velké nic.Díky
Toyota Carina EModel T190
rok 1997
motor 3S-FE 2,0 93kW
VIN: SB164SBK10E046254
No problém je, že Toyota se k tomu postavila hodně "univerzálně" a prostě jen oznámila že všechny Toyoty v Evropě (mimo nějakých dvou motorizací v Avensisech) vyrobený od Ledna 1998 můžou bez problému používat E10.
Bohužel tahle Carina je vyrobená Únor 1997, takže podle jejich vyjádření E10 do tohodle auta dát nemůžeš.
Jenže ono to není tak černo-bílý. Tomu motoru E10 nevadí. Nemělo by to vadit ani vstřikovačům.
Problém podle mě je hlavně v plechový nádrži co by jsi měl mít a v palivových trubkách, případně v těsnících gumičkách v celým palivovým systému.

Já za sebe bych řekl asi tohle:
Když E10 jednou za čas natankuješ, tak se určitě nic nestane, ale...
Určitě bych nenechával tu E10 v nádrži dýl než třeba měsíc.
Pokud chceš E10 tankovat častěji, tak bych se zamyslel nad výměnou těsněníček na palivovym systému za novější a možná používal nějaký aditivum na "mírnění" ethanolu.

Starý škůdy co potřebovali olovo v benzínu taky jezdí i na dnešní benzín, ale potřebují aditivum, tak asi nějak tak bych si to přebral k dnešním "starým" autům.

Pokud ale můžeš, tak benzín s ETBE bude určitě lepší variantou pro tohle auto.
 
No problém je, že Toyota se k tomu postavila hodně "univerzálně" a prostě jen oznámila že všechny Toyoty v Evropě (mimo nějakých dvou motorizací v Avensisech) vyrobený od Ledna 1998 můžou bez problému používat E10.
Bohužel tahle Carina je vyrobená Únor 1997, takže podle jejich vyjádření E10 do tohodle auta dát nemůžeš.
Jenže ono to není tak černo-bílý. Tomu motoru E10 nevadí. Nemělo by to vadit ani vstřikovačům.
Problém podle mě je hlavně v plechový nádrži co by jsi měl mít a v palivových trubkách, případně v těsnících gumičkách v celým palivovým systému.

Já za sebe bych řekl asi tohle:
Když E10 jednou za čas natankuješ, tak se určitě nic nestane, ale...
Určitě bych nenechával tu E10 v nádrži dýl než třeba měsíc.
Pokud chceš E10 tankovat častěji, tak bych se zamyslel nad výměnou těsněníček na palivovym systému za novější a možná používal nějaký aditivum na "mírnění" ethanolu.

Starý škůdy co potřebovali olovo v benzínu taky jezdí i na dnešní benzín, ale potřebují aditivum, tak asi nějak tak bych si to přebral k dnešním "starým" autům.

Pokud ale můžeš, tak benzín s ETBE bude určitě lepší variantou pro tohle auto.
Honzo díky info předám majiteli.
 
No problém je, že Toyota se k tomu postavila hodně "univerzálně" a prostě jen oznámila že všechny Toyoty v Evropě (mimo nějakých dvou motorizací v Avensisech) vyrobený od Ledna 1998 můžou bez problému používat E10.
Bohužel tahle Carina je vyrobená Únor 1997, takže podle jejich vyjádření E10 do tohodle auta dát nemůžeš.
Jenže ono to není tak černo-bílý. Tomu motoru E10 nevadí. Nemělo by to vadit ani vstřikovačům.
Problém podle mě je hlavně v plechový nádrži co by jsi měl mít a v palivových trubkách, případně v těsnících gumičkách v celým palivovým systému.

Já za sebe bych řekl asi tohle:
Když E10 jednou za čas natankuješ, tak se určitě nic nestane, ale...
Určitě bych nenechával tu E10 v nádrži dýl než třeba měsíc.
Pokud chceš E10 tankovat častěji, tak bych se zamyslel nad výměnou těsněníček na palivovym systému za novější a možná používal nějaký aditivum na "mírnění" ethanolu.

Starý škůdy co potřebovali olovo v benzínu taky jezdí i na dnešní benzín, ale potřebují aditivum, tak asi nějak tak bych si to přebral k dnešním "starým" autům.

Pokud ale můžeš, tak benzín s ETBE bude určitě lepší variantou pro tohle auto.
Áno presne, mám motor 4A-FE a po pár rokoch tankovania E10 mám prehrdzavené hrdlo palivovej nádrže. Takže to je najväčší problém. Odvtedy už iba teda benzín s ETBE...
 
"
To, že mnoho motoristů biosložkám v palivu neholduje, ukazuje i poptávka u čerpací stanice EuroOil.
Tato síť patří státní společnosti Čepro. Prodává paliva bez biosložek, jelikož firma zajišťuje paliva pro státní hmotné rezervy, a tato paliva jsou bez biosložek, aby mohla být déle skladována a nedocházelo k nežádoucím změnám.
"
Možná skladuje čistý benzín, ale na jejich str je toto : https://www.ceproas.cz/e10
 
Asi to už víte, ale až letos přejdou všechny 100 (99+) oktanové benzíny na E10 tak tu ještě zbyde 100 oktanový E5 benzín od OMV (s aditivy), který se vozí z Rakouska. A 98 oktanový E5 na Eurooilu (bez aditiv). Pak se psalo, že někdy lze natrefit na základní 95 oktanový benzín na Eurooilu s nulovým nebo malým (tj. max E5) podílem biosložky (a bez aditiv), což by mělo být patrné z aplikace Eurooil Srdcovka v telefonu, ale podle komentářů pod tím článkem tam uvedené informace neodpovídají přesně realitě. Jejich aplikace nemá prý aktuální informace.
 
Poslední úprava:
V půlce ledna jsem natankoval BA95 E10, po 120km vyskočila spotřeba a ŘJ hlásí chybu na vstřikovačích.V autorizáku se snaží sice pomoct,ale auto je v záruce,tak musí postupovat dle pokynů z Japonska,tak že nejdřív dali nějaké rozpouštědlo biosložek do paliva,musím na to vyjezdit celou nádrž.Pokud se chybová hláška neztratí,pak opět do autorizáku a budou to řešit dál.Výkon,chod motoru a ani nic dalšího se nezměnilo,pouze to furt hlásí P1200 a nejde chyba smazat ani orig.diagnostikou v autorizáku.Je to Mazda CX5 skyactiv-G 2.0L 121kW ,r.v.23 ,mám najeto 10 000km. Zjištění z autorizáku je následovné,zalepená palivová soustava po použití BA95 E10 .A už nejsem jediný,objevilo se více aut s tímto problémem.Tak že asi tolik k nové E10 .Mazda doporučila už netankovat tento benzín a místo něj mám tankovat 100oktanový.
 
Asi to už víte, ale až letos přejdou všechny 100 (99+) oktanové benzíny na E10 tak tu ještě zbyde 100 oktanový E5 benzín od OMV (s aditivy), který se vozí z Rakouska. A 98 oktanový E5 na Eurooilu (bez aditiv). Pak se psalo, že někdy lze natrefit na základní 95 oktanový benzín na Eurooilu s nulovým nebo malým (tj. max E5) podílem biosložky (a bez aditiv), což by mělo být patrné z aplikace Eurooil Srdcovka v telefonu, ale podle komentářů pod tím článkem tam uvedené informace neodpovídají přesně realitě. Jejich aplikace nemá prý aktuální informace.
tak to mám docela štěstí, že je v Rakovníku Robin Oil a ty budou mít prý i nadále obyčejnou 95ku E95. Mluvil jsem s nimi a prý budou široko daleko jediný
 
Áno presne, mám motor 4A-FE a po pár rokoch tankovania E10 mám prehrdzavené hrdlo palivovej nádrže. Takže to je najväčší problém. Odvtedy už iba teda benzín s ETBE...
Prohrdzavené hrdlo nádrže má snad každá pětka a spoustu z nich už jsem viděl dávno před desetiprocentním etanolem... Takže ten bych z toho nevinil. Holt ten prostor kolem zadních kol to těžce schytává u tohohle auta. Speciálně ty zadní kapsy to dostávaj v plný parádě...
Mimochodem, jak jsi to vyřešil? Možná mě to teď bude taky čekat.

A sorry všem za toyotí žvásty tady ;)
 
Poslední úprava:
Back
Top