• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín MZR 2.5 (L5 Euro 4) sání - váha, klapka, EGR

Nechrastí, ale klepání slyším od sekundárních rozvodů, trošku se to nese i dovnitř.
 
Můžu se jen tak blbě zeptat co znamená sekundární rozvod (pokud teda nemáš motor do V) ? Asi myslíš klínový řemen co pohání příslušenství. A za klíňákem je pod krytem rozvodový řetěz. Pokud pod tím krytem slyšíš po zahřátí rány/klepání, tak je mrtvý VVT a tím pádem i rozvod motoru. U klíňáku mě nějak nenapadá co by tam mohlo "klepat" mimo poškozený elektromagnetický spojky klimakompresoru. Klíňák/klínový rozvod/pohon příslušenství tak u něj buď píská řemen nebo hučí/pískají kladky nebo napínák.
 
Ale abych se vrátil k tomu časování, tak při volnoběžných otáčkách má být u 2.5 MZR okolo 12 stupňů
 
Jj, myslel jsem pohon příslušenství. U těch stupňů bych ještě mohl teoretizovat nad tím, jestli je normální, že ty hodnoty takto skáčou, ale ve výsledku je to jedno, musí to počkat na pořádný servis, tady už sám nic nevykouzlím. Podle ostatních témat v této diskuzi to chápu tak, že kromě Auto Balvin v Brně asi nic lepšího nevymyslím, nebo ?
 
Skákat lehce to může, ale u tebe tam jsou vidět ty kopance až moc často (nějaká zátěž nebo porucha), ale v průměru to máš celkově nízko.
Tohle už doma asi opravdu nevyrešíš, ale kdybych tahle bez možnosti vidění auta měl něco posuzovat (z údajů co jsi dodal) tak bych vsázel
1. vytahaný rozvody případně VVT a rozvody
2. Enormní zátěž od externího spotřebiče (třeba klimakompresoru)
3. špatný zapalování (špatná dávka benzínu nebo detonace/klepání)
 
Poslední úprava:
1. muze byt, pak by predpokladam asi neodpovidal tachometrovy najezd 133k
2. klima a cela vzducharina v dobe testu vypnuta. pak me napada alternator, ale napeti myslim nekolisa.
3. svicky meneny za NGK, nic jineho nez svicky v tomto smeru neznam.
Kazdopadne moc dekuji za snahu, radeji jeste vyuziji sluzeb sve Zafiry B 1.8 nez pujde do sveta. Zoom zoom radeji nebudu trapit a v lednu dam vedet jak to vse dopadlo ;)
 
Tak na klepání jsem přišel díky videu umístěném na jiném fóru:
Po odpojení konektoru je klid. Vířivé klapky.
Nicméně můj problém s neklidným volnoběhem to neřeší, tak uvidím, zítra je den D kdy se auto konečně dostane k Balvinovi na kontrolu. Dám vědět jak jsem dopadl.
 
Tak po návštěvě u Balvina jsme došli na klepání vířivých klapek.
Ale vibrace na volnoběh, které tu celou dobru řeším - prý nejsou a vše je ok.
Motor je prý v pořádku, což mě potěšilo. Ale závada nezjištěna, takže klasika, co si člověk neudělá sám ...
Až na to jednou přijdu, dám vědět čím to bylo.
 
Zdravím, dostal jsem se o víkendu konečně k výměně vzduch. filru a rovnou jsem čistili klapku. Přesně jak píše kolega remisa, tak byla typicky docela zasraná od EGRu. Na všech autech, které jsem doposud měl jsem EGR vždy zaslepil právě z důvodu ochrany klapky a sání. Problém jsem měl pouze u jednoho z Oplů, který samotné zaslepení poznal údajně podle poklesu tlaku v sání nebo co, takže bylo nutné udělat jakýsi bypas. Má někdo zkušenost s jeho zalepením u benzínu, konkrétně u 2.5MZR?
 
Já k tomu nevidím důvod. Jednou za 2 roky vyčistit klapku není problém a zbytek sání byl v pohodě, jak jsem psal výše.
 
Já k tomu nevidím důvod. Jednou za 2 roky vyčistit klapku není problém a zbytek sání byl v pohodě, jak jsem psal výše.
Vyčistit klapku probém není, ale čištění sání je min. na celé odpoledne. Kanálky vedoucí od EGRu jsou vidět až po demontáži a většinou právě ty bývají plné toho bahna. Píšeš, že ti v servisu řekli, že motor je v pořádku, co všechno kontrolovali?
 
Ohledně čištění sání, to mám za sebou, viz zde :
https://www.mazdaklan.cz/threads/virive-klapky.2909/
V servise dělali jen práce přes počítač, diag a nějaký koer test. Pochybuji že si do toho auta na volnoběh sedli. Jsou to sice slabé vibrace, ale dár pracuji na tom co zkoumat dál. Postupuji dle odkazu víše od Shr3ka. Hodlám překontrolovat po předchozím servisu ještě svíčky, nějak zkusit cívky(tam ještě nevím jak) atd, potom je tam psaný jednoduchý test purge solenoidu, vyzkouším ... no radost :)
 
Ještě bych měl jeden dotaz k váze vzduchu. Součástí váhy je i teplotní čidlo (IAT). Dnes jsem se díval (přes diag) a při stání na místě i za jízdy ukazovalo cca 15 - 20st. Venku bylo ráno ale -5st. Myslíte, že můžu být čidlo špatné, nebo se vzduch někde po cestě k váze ohřeje ?
 
Ještě bych měl jeden dotaz k váze vzduchu. Součástí váhy je i teplotní čidlo (IAT). Dnes jsem se díval (přes diag) a při stání na místě i za jízdy ukazovalo cca 15 - 20st. Venku bylo ráno ale -5st. Myslíte, že můžu být čidlo špatné, nebo se vzduch někde po cestě k váze ohřeje ?
Jednoduchý test. Až bude auto/motorový prostor úplně studený (ideálně ráno), tak ještě než vůbec nsatartuješ tak koukni na diagnostiku co ti řekne za teplotu. Měla by v tuhle chvíli být hodně podobná tý co je venku. Takže jestli ti takhle před nastartovánim (zapalování v poloze ON,ale nenastartováno) ukáže +15°C a venku budou třeba jen +3°C tak je čidlo špatný.
Po nastartování už do hodnot zasahuje i teplota motorového prostoru.
 
Zkoušel jsem, IAT se zdá ok.
Kromě toho že mi lítá timing advance na volnoběh mezi 9 - 12st, se zdá přes diag už všechno ok.
Když tedy nebudu řešit otáčky a přesunu se jen k řešení vibrací, jak poznám vadný silentblok motoru ? Opticky vypadají všechny 3 ok. Je možné že je jeden z nich třeba zatuhlý a přenáší vibrace do interiéru? A do na to přechod motoru na výfuk, případně tam nějaký silentblok, může být?
 
Ahojte,
mám takový úchylný dotaz, ale nic za to nedám, takže :
Pořád jsem se uplně nesmířil s tím, že si v Mazdě řekli, že je dobrý nápad točit 4válec na volnoběh 650ot. Je to na hraně vibrací atd. Přitom by stačilo cca 700 a o motoru by nebylo vědět.
Poněvadž otáčky nijak nenastavím, napadlo mě trošku oblbnou Ecu.
Teorie :
udělat správě velkou dírku někam za váhu vzduchu. Opatřit ji nějakým jednoduchým filtrem.
Do motoru by šlo trošku více vzduchu, než by vážila MAF. Ecu by tedy trošku přidala na fuel trim. Myslím samozřejmě jenom trochu, nechci si o litr zvednout spotřebu :)
Mělo by to kýžený efekt? Nebo je to úplný nesmysl ?
 
Zdar, naděláš víc škody, jak užitku. A jen dotaz, 650 ot/min jsou skutečně správné volnoběžné otáčky? Několik GH jsem sedlal a na volnoběh nevibrovala ani jedna.
 
Jj, to by mě zajímalo, kolik otáček tohle auto má mít doopravdy na volnoběh. Jestli to vůbec někdo opravdu ví. Já mám dle diag 650+-. Fuel trimy na nule, MAF 2,4g/s, MAP 30. Lehké vibrace do interiéru ...
 
Uz mi konecne dosla krabicka z chiny tak se na ty hodnoty taky musim podivat, jaky program pouzivas? Mam soslej torgue
 
Back
Top