• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín MZR 2.5 (L5 Euro 4) sání - váha, klapka, EGR

Super. Já používám Car Scanner (https://www.carscanner.info/). Ve free verzi funguje ze začátku všechno a pak funkce postupně ubývají. Mě byl sympatický, tak jsem si jej zaplatil. Ale hodnoty vyčtou asi stejné všechny tyto základní programy. Tak pak dej prosím vědět, jaké všechny hodnoty jsi na volnoběh vyčetl :) (shot a long fuel trim, intake manifold absolute pressure, engine rpm, timing advance, maf air flow, , oxygen, EGR duty, EVAP command atd atd :))))
 
Tak me nejde ani sparovat OBD s mobilem.. Kdyz to zastrcim tak blikne zelene a potom uz jen sviti cervene :(
 
Jeej, tak to je velka skoda, ja jsem byl tak zvedav na ty hodnoty. Ne kazdy adapter funguje s kazdou aplikaci. Vyzkousej treba tu apku co jsem zminoval vyse. Jinak mi se tusim adapter neparuje, az v aplikaci, ta se na nej pripoji.
 
No uz se to podarilo, jen v jine appce, v te od tebe mi to tam davalo nejak na vyber profilu, mazda, obd a jeste neco, zitra se nato musim mrknout jeste jednou
 
Super. Já používám Car Scanner (https://www.carscanner.info/). Ve free verzi funguje ze začátku všechno a pak funkce postupně ubývají. Mě byl sympatický, tak jsem si jej zaplatil. Ale hodnoty vyčtou asi stejné všechny tyto základní programy. Tak pak dej prosím vědět, jaké všechny hodnoty jsi na volnoběh vyčetl :) (shot a long fuel trim, intake manifold absolute pressure, engine rpm, timing advance, maf air flow, , oxygen, EGR duty, EVAP command atd atd :))))
Takže jo, naměřil jsem nějaké hodnoty, ale nepiš mi že mám něco s autem

Snad ti to nějak pomůže
b10653ac3a07ad22f23437fca3f817ba.jpg5df0629ddc04db9d9e2844480eeecefd.jpg8db03ae77cfe57fa2b5cc4dcce26822d.jpg26842f5a9a2e3bf75d959f5cc65f1a6f.jpga3fcdb2db327f5041038414bf5504d20.jpg409e293324d18b6c7a24db0fd0a1bc06.jpgce76372fabc07ad3b6a628408e2fe03b.jpg754e655dda47dc028987e6d951e9d9c1.jpg76f4d689bcf8ef68585b18ae31f39c19.jpg59a334a1cfd6db244477211935b3516f.jpg794a3a637360578a61ff2ac1ca883688.jpg1d9b5664ecd904bf181f4e613b44789c.jpg4bbabe229af3c1546cbfa519812e9d5c.jpg0b5bc83d86d6c99429c53d2c5111ab4b.jpg

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, super, díky moc za hodnoty na porovnání! Timing advance se ti hýbe stejně jako mě, to je uklidňující :) Jinak vše ok.
Jediný rozdíl jsem našel u MAF, kdy ti měří cca 2,1g/sec a MAP máš tím pádem jen 26kPA. Mě to měří 2,5g/sec a MAP 30kPA. Otáčky máš stejné, tak je otázka čím je to způsobeno, čidlem rozhodně ne, protože reagují obě stejně (dobře). Vzhledem k tomu, že mám oba fuel trimy skoro na 0, tak předpokládám, že u mě je to ok. Zkus mrknout na fuel trimy, v jakých je máš hodnotách při těchto otáčkách. Možná by to u tebe chtělo jen vyměnit vzduchový filtr, ale to jen hádám.
Každopádně dík moc.
 
Vzduchový filtr rozhodně budu měnit co nevidět, mam na něm něco málo přes 10tkm

Ty fuel trimy jsem tam myslim neměl nebo mi to nedávalo hodnoty, zkusím koupit program a uvidíme
 
Jj, za mě je ten program ok, za ty prachy :) Hlavně funguje i s levnou čínskou diag. Než si koupím Vgate Icar 3, ten už má fungovat i s forscannem.
Jinak je tam short a long fuel trim. Obě hodnoty sem hoď při zahřátém volnoběhu a uvidíme ;)
 
Drobný OT, da se některou z těch typů diag nastavit poloha škrtící klapky / volnoběžné otáčky? Po vyčištění mám trochu vyšší volnoběh a při ubrání plynu to cukne. Před vyčištěním klapky a váhy to bylo plynulý. Věřím že je potřeba udělat nějaký druh korekce.
 
rizek : ok, mrkni na ty trimy a u té příležitosti mrkni na Throttle position. To je poloha škrtící klapky. Měla by být na zahřátý volnoběh 10%. Z toho už by nám mělo být jasné. Pokud máš na filtru najeto jen 10k, tak ještě příchází v úvahu zasraná škrtící klapka.

no_hits : asi to někdo někde na světě umí, mělo by to jít úpravou nějaké hodnoty přes forscan, ale bez šance to nějak najít. Ani už bych se o to nesnažil. Jestli jsi čistil klapku, bude autu nějakou dobu trvat, než si na to "zvykne". Běžně se při čistění klapky odpojí baterka a promačkají pedály a klakson, aby se Ecu vybitím resetovalo. Pak to trvá pár desítek km, než se znovu naučí, jak správně s klapkou zacházet a je to.
 
rizek : ok, mrkni na ty trimy a u té příležitosti mrkni na Throttle position. To je poloha škrtící klapky. Měla by být na zahřátý volnoběh 10%. Z toho už by nám mělo být jasné. Pokud máš na filtru najeto jen 10k, tak ještě příchází v úvahu zasraná škrtící klapka.

no_hits : asi to někdo někde na světě umí, mělo by to jít úpravou nějaké hodnoty přes forscan, ale bez šance to nějak najít. Ani už bych se o to nesnažil. Jestli jsi čistil klapku, bude autu nějakou dobu trvat, než si na to "zvykne". Běžně se při čistění klapky odpojí baterka a promačkají pedály a klakson, aby se Ecu vybitím resetovalo. Pak to trvá pár desítek km, než se znovu naučí, jak správně s klapkou zacházet a je to.
Sakra na throttle jsem zapomnel

Tady jsou ty trimy7452b09e431ffc0766a0e59e998eb003.jpg825e425bbfa6083e4085012cd93d857c.jpg

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
 
Aha, vidíš, tak opravdu bych to tipoval buď na špinavou klapku nebo špatný filtr vzduchu. Stft -11 je už docela dost, já mám na volnoběh nula. Tuším že od +-14 se to bere jako opravdový problém. Značí to (může značit), že ti jde na volnoběh do motoru méně vzduchu a motor, aby udržel optimální poměr vzduch:benzín, tak musí ubrat i benzín. Proto Stft -11. Pomůže si přiotevřením klapky z 10 na 11, ale víc už asi nechce. Tolik moje teorie, samozřejmě to může být plno jiných věcí ale takhle na rychlo bych to tipoval takto.

Škoda že mi po chvíli zmizí možnost editu.
Ještě nad tím přemýšlím a napadá mě, že by to taky mohlo naznačovat, že to někde přisává vzduch. To jen tak pro doplnění :)
 
Poslední úprava moderátorem:
Ještě doplním zpětně,
1) sekundární rozvod u 2.5 je , je tam druhej řetěz z kliky na olejový čerpadlo
2) taky mám na volnoběh bez klimy 650 ot a auto je úplně tichý a klidný kolikrát jsem se vracel do auta, protože jsem si nevšiml že mám pořád nastartováno.
3) to cuknutí můžou dělat rozvody, nemusí chrastit ale jak je vytahanej a má vůle tak může způsobovat toto cukání.
 
Ahoj Remiso, Před měsícem jsem koupil taky Gh 2,5 a dělá mi to přesně to co tobě....Po zahřítí kolísají otáčky a občas proniknou do interiéru vybrace, a myslím si že jízda při nižších rychlostech není tak plynulá jak by měla, občas to malinko poškubne...
Moje otázka zní jestli se ti to teda podařilo něják vyřešit?...Na co se mám mrknout jako první, i když tady toho bylo popsáno dost tak půjdu krok po kroku..Díky.
 
Ahoj Petře,
musím tě zklamat. Já už na autě zkusil kde co (to by bylo na dlouho) a pořád se to chová úplně stejně : tak, jak popisuješ. Díky tomu to auto nemám rád a rezignuji na jakoukoliv extra péči o tuhle rezavou ucukanou utřepanou mrdku :D
Ale jinak gratuluji ke koupi :))
Řešilo se to všudě možně, dělá to spousta lidem (ač si to možná někteří ani nepřiznají), řešilo se to také ve dvou skupinách na FB....
Za mě nyní podezření padá na výfukovou část = lambda sondy, hlavně ta první. A dále pružinová spojka výfuku, která je tam místo vlnovce... ale už se mi do toho nechcou vrážet prachy. Až to někdo vyřeší, pak to bude mít smysl. Když na to přijdeš, dej prosím vědět. Ale pár takových už bylo a zatím se nikdo neozval :D
 
Aha, tak díky za vyčerpávající odpověd, tak tím pádem se na to taky vyprdnu a nebudu to asi řešit, zase tak mi to nevadí, divný je, že na to ještě nikdo nepřišel když se to téma tak rozjelo....Každopádně díky, a měj se
 
Tak mne to vyriešilo skoro uplne dôkladne vycistenie skrtiacej klapky a hlavne toho hriadeľa a okrajov klapky kde je špina zapena najviac
 
Back
Top