• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Na volnoběh při šlápnutí plynu teče voda

lukin

nový člen
10
Zdravím, neví prosím někdo co by to mohlo být za problém? Když stojím, na volnoběh, tak při zvýšení otáček slyším téct vodu za palubovkou.
Zároveň jsem si teď všiml že to ani netopí, jen po zvýšení otáček začal jít teplej vzduch.
Hádám, že to bude zavdušněný, ale hadice jsou měkké, tak nevím.

Mazda 6 gh 2.5.
 
Ahoj. Až ti auto úplně vychladme, tak zkontroluj hladinu vody v expanzce ale hlavně v samotnym chladiči (kovový víčko).
 
Ahoj, asi 4 dny zpátky jsem dolil pul litru vody do expanzky, byla pod minimem. Chladič byl stále plnej. Teď stojím čumákem dolu, v chladiči hladinu nevidím, expanzka je lehounce nad full. Hned po dojetí expanzka byla uplně plná.
Podivám se zítra v praci, tam stojím na rovině :)
jinak tu tekoucí vodu slyším už asi pár měsíců, voda neubývala vubec. Když jsem s tim jel k mechanikovi, tak bylo najednou ticho.
 
Spíš by byl problém kdyby to tlakovalo bubliny ze spalovacího prostoru do vody.
 
Tak to po zahřátí pořádně protáhni ve vysokých otáčkách, asi je tam bublina a potřebuje dostat ven
 
No, takže v expanzce je vody stále stejně, na full, lehounce nad,, v chladiči vidím hladinu, ale vypadá to, že trošku ubývá, v neděli to bylo až po víčko, teď je o pár cm níže.
Ale najedu jen 14 až 28km denně.

Zítra mám jet asi 220km, v neděli zpět, tak bych toho zjistil více, ale nevím teď, jestli s tim mám jezdit, aby se něco nepokazilo ještě více.
 
Jak říkám je tam asi bublina a ta se dostane ven až ve vysokých otáčkách
 
Ale kde by se tam vzala? A neni to tak dlouho co jsem jel 200km tam a zpět, motor se nebojim vytáčet, a dělá to stále.

Ještě dodám, že asi rok a půl zpět jsme měnili termostat, a udělal jsem hodně velkou blbost. Po dolití vody jsem to jel cca 3km projet, a bylo tam chvíli 109 stupňů. Po odvzdušnění bylo vše dlouho v pořádku.
Ale napadlo mně, jestli jsem těsnění pod hlavou nenačnul, a teď se to začlo projevovat.
 
Já bublinu po vypuštění a napuštění kapaliny řešil snad čtvrt roku dokud jsem to pořádně neprohnal v 6000 ot.
 
Takže to tlakuje, dnes asi po 230km trocha voda chyběla v chladiči a expanzka byla dost pod minimem,, od chladiče do motoru jde vidět že to stříkalo, i tapecír z pod kapoty mokrej
Má někdo tušení, co by to mohlo být? Krom těsnění.
 
Takže to tlakuje, dnes asi po 230km trocha voda chyběla v chladiči a expanzka byla dost pod minimem,, od chladiče do motoru jde vidět že to stříkalo, i tapecír z pod kapoty mokrej
Má někdo tušení, co by to mohlo být? Krom těsnění.
Skúsil by som pri otvorenej kapote pridať, či bude vidno kade to ide, podľa opisu to vyzerá skôr na hadicu, od motora by to zachytil kryt a nešlo by to až na kapotu
 
Buď zaseklej termostat nebo těsnění pod hlavou.
Pokud nemáš tester na spaliny v chladící kapalině, tak může udělat to, že až se motor ohřeje, tak tomu dáš trochu delší jízdu ve vyšších otáčkách. Potom hnedka jak zastavíš, tak otevřeš kapotu a koukneš do expanzky jestli v ní nejdou bublinky. Jak v ní půjdou bublinky, tak je to těsně pod hlavou.
 
No takže jsem zjistil, že se to přehřívá, ale rafička se ani nehne.
Sledoval jsem teplotu na mobilu cestou zpátky, bylo tam nejvíc 102 stupňů, musel jsem topit a jet pomaleji, a držela se kolem 95.
Po cestě tam jsem to honil, chvíli i 200, takže si myslím že se ta voda vyvařila. A rafička prostě furt na půlce.
Zároveň větší hadice, co je z termostatu, uplně studená. Až po promačkání, při vyplém zahřátém motoru, začala byt horká.

A i topení blbne, trvá, než to zareaguje na přenastavení teploty,
 
Poslední úprava moderátorem:
ano, ale i ty byly vysoké, párkrát jsem to vytočil k 6k
ale chtěl jsem tím říct to, že při 200 to muselo vařit, protože zpátky jsem musel jet 100-110 po dálnici, šlapat co nejméně na plyn, aby teplota nešla ke 100,
a topení na plno
voda už se žádná neztratila
 
ano, ale i ty byly vysoké, párkrát jsem to vytočil k 6k
ale chtěl jsem tím říct to, že při 200 to muselo vařit, protože zpátky jsem musel jet 100-110 po dálnici, šlapat co nejméně na plyn, aby teplota nešla ke 100,
a topení na plno
voda už se žádná neztratila
Dovolil by som si povedať že pri 200 ani netreba chladiť vodou, ale stačí vzduch :) možno sa zatvára termostat
 
Jo taky bych řekl, že bude lepší jet rychle ať to chladí :D
Pul hodiny jsme stáli v koloně, tak jsem měl strach, ale drželo se to
Doufám že to tak bude no
 
tak od té doby pouze teplota stoupala na 95-97 stupňů, jinak to nic nedělalo, vodu už jsem neslyšel. A větsí hadice od termostatu bývala studená.
Teď mám vyměněn termostat, teplota leze na 100 stupňů, hadice studená
ale je to ještě zavzdušněný
 
Back
Top