• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkčné denné svietenie (DRL)

Milos

člen KLANu
90
Zdravím, zistil som, že mi nefunguje denné svietenie (Mazda6 2018 G194).
Keď mám prepínač nastavený na "Auto", tak nesvietim, a rozsvietia sa len plné svetla keď sa zotmie.
Cez deň som úplne neosvetlený (resp. začal som jazdiť so zapnutými svetlami).

Poistka vyzerá byť OK, samotné svetla taktiež.

Máte niekto nápad čo s tým môže byť?

Našiel som návod, kde sa má držať brzda, 5x prepnúť prepínač svetiel, potom 5x výstražné svetla a znova 5x prepínač svetiel, ale to mi nepomohlo.

Len z časového hľadiska by som sa rád vyhol servisu :)
 
Na parkovisku - posunul som sa 1-2 metre do predu... Podľa toho čo som našiel, malo by stačiť naštartovať a odbrzdiť ručnú brzdu.
 
s ručkou denní nesvítí, ale když jedeš, vidíš přeci odraz na autě před sebou třeba na semaforu, jestli to svítí
 
Ale keď sa pohybujem malou rýchlosťou, tak by mali svietiť, nie? Predpokladám, že taktiež by mali svietiť keď ostanem stáť na brzde (či už brzdu držím sám, alebo používam autohold).
 
Na 2016 CX3, 2017 6, 2019 6 i 2019 CX5 se u nastartovaného rozsvítí až nad nějakou rychlost — typicky když pomaličku dojíždím ke vratům, než je otevřu, nesvítím, a když pak vyskočím na ulici, už svítím (dokud nezatáhnu ručku). Podle mě je to něco jako 5 km/h. Teď jsme to s @Natural ověřili i při výměně žárovek za LED u CX5... bylo potřeba pořádně si couvnout a auto rozjet, nejdřív nám v tom panovala lehčí nejistota :)

Nějaká UN regulace, co jsem vygooglil ("World Forum for Harmonization of Vehicle Regulations", https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2018/wp29gre/ECE-TRANS-WP29-GRE-2018-20e.pdf), říká

However, the daytime running lamps may remain OFFor, once automatically switched ON, may be switched OFF manuallyand remain OFFwhileat least one of the following conditions exist:
(a)The automatic transmission control is in the park position;
(b)The parking brake is fully engaged
(c) the vehicle was not set in motion for the first time after the device,which starts and/or stops the propulsion system was set in a position which makes it possible for the propulsion system to operate;
(d)the vehicle speed does not exceed[10]km/h

Sice se v zrovna v tomhle odstavci mluví o ručním vypnutí, ale obecně si z toho beru, že je legální, aby při stání a do nějaké rychlosti nesvítily.

Prováděl jsem víc editů při kopírování různě proškrtaného textu přímo ze zdroje :)
 
Poslední úprava:
Někde na fóru to tu je. Nad 20 km/hod. se rozsvítí.Neřešit!!
Jest zde ovšem otázka, zda to není v rozporu s českou vyhláškou. Vozidlo, které je v pohybu, by mělo svítit. Nebo mi unikla nějaká novelizace?
 
Ve vyhlášce je odkaz na EHK OSN předpis 48, což je to v angličtině, co jsem linkoval a citoval výše (to jsou sice změnové návrhy, ale pořád to jsou spíš změny vět, než pointy)
 
Vďaka za info, potvrdzujem, svetla fungujú :)

V nedeľu som preparkovával auto, stál som pozdĺžne a v odraze auta predo mnou som nevidel svietiť svetla.
Vystúpil som z auta, aby som to skontroloval, a samozrejme nesvietili (to som ešte ani nevedel, že pri zatiahnutej ručnej brzde nesvietia).
Kontroloval som to cez diagnostiku, DRL bolo zapnuté. Selftest OK. Poistka OK. Našiel som návod s tým cheatom na aktiváciu/deaktiváciu DRL a ani to nepomohlo (predpokladám, že to by malo zmeniť register vo F-BCM, ktorý som kontroloval). Nenapadlo mi, že sa zasvietia až po prekročení určitej rýchlosti. A v tomto ročnom období nie je ľahké nájsť auto s čistím zadkom, kde sa v odraze vidím :) Dnes sa mi to podarilo až po 15-20 min. jazdy...
 
Dneska jsem zkusil na svetlech zatahnout rucku, denni zhasly a v rychlosti cca 3-5km/h se tase rozsvitily
 
Na starší GJ rv. 2015, kde je ještě klasická ručka mi světla zhasínala i při 50km/h, pokud jsem ji zatáhnul... prostě ručka dělala on/off.
Na nové GL to dělá viz. Vitus - ručka jde jen už na světlech... za jízdy jde taky, ale to je už oser, protože nebrzdí jen zadní náprava... No s tou zimou, co teď panuje mě to vlastně už vadit ani nemusí :-(
 
Na starší GJ rv. 2015, kde je ještě klasická ručka mi světla zhasínala i při 50km/h, pokud jsem ji zatáhnul... prostě ručka dělala on/off.
Na nové GL to dělá viz. Vitus - ručka jde jen už na světlech... za jízdy jde taky, ale to je už oser, protože nebrzdí jen zadní náprava... No s tou zimou, co teď panuje mě to vlastně už vadit ani nemusí :(

Elektro ručka jde zatáhnout za jízdy a brzdí s ní jen zadní... jen bych to nezneužíval často, ten mechanismus ve mě moc důvěry nebudil (netlačí na destičku po celé ploše, má plastové části). Zda zhasíná světla nevím, to bych si musel připnout action cam na předek, až zase budu čistit kotouče :).
 
Zdravím, zistil som, že mi nefunguje denné svietenie (Mazda6 2018 G194).
Keď mám prepínač nastavený na "Auto", tak nesvietim, a rozsvietia sa len plné svetla keď sa zotmie.
Cez deň som úplne neosvetlený (resp. začal som jazdiť so zapnutými svetlami).

Poistka vyzerá byť OK, samotné svetla taktiež.

Máte niekto nápad čo s tým môže byť?

Našiel som návod, kde sa má držať brzda, 5x prepnúť prepínač svetiel, potom 5x výstražné svetla a znova 5x prepínač svetiel, ale to mi nepomohlo.

Len z časového hľadiska by som sa rád vyhol servisu :)
Ahoj.prosím Ťa aj si to vyriešil?Mam tiež problém na cx5ke.V automatické nič nesvieti tak musím chodiť na xenonoch čo sa mi moc nepáči
 
Ahoj.prosím Ťa aj si to vyriešil?Mam tiež problém na cx5ke.V automatické nič nesvieti tak musím chodiť na xenonoch čo sa mi moc nepáči
Ahoj, zistil som, že sa rozsvietia až pri jazde nad 20 km/h. Keď zastavíš zase zhasnú. Na parkovisku to teda nezistíš, overiť si to môžeš napr. pri jazde za autom s vylešteným zadkom :)
 
Back
Top