• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Neprobíhá regenerace DPF

hibrid

nový člen
9
Zdravim ve spolek, můj problém s dpf na 2,2 120 kw. Olej přibývá a regenerace se nedělají. Vyměněn dpf a snímač tlaku a zkontrolovány vstřiky. Egr maká,ale na zkoušku i zaslepen. Po najetí 450 km, ukazuje diag zaneseni dpf 3.5g. Tlaky na snímači diferenčního tlaku ok, na volnoběh i v otáčkách. Skončí to kontrolkou dpf a nucenou rege, která proběhne. Olej měním po 4000 km. Setkal se s tím někdo, nebo nějaká rada. Dík
 
no je to zvláštní - vypadá to, že proces ve fázi vstřikování nafty se spustí, ale regenerace jako taková neproběhne , proto je nafta v oleji a filtr zanesen. toto je spíše na konzultaci s mechanikem u auta se zaplou diagnostikou
 
Ahoj a jak auto používáš? Dálkový trasy (dálnice, dlouhý cesty meziměsto) nebo krátký trasy (studený motor, převážně město ) ?
Sleduješ když začne regenerace (alespoň podle zvýšený aktuální spotřeby paliva nebo ideálně přes diagnostiku) a snažíš se ten cyklus dokončit nebo nesleduješ, případně chcípneš motor před dokončením?

Vstřikovače zkontrolovány jen přes diagnostiku (počítač) nebo byly opravdu fyzicky vyndaný a daný na diagnostický vstřikovací testr?
 
Auto jezdi nejčastěji trasy okolo 30 km, mimo město. Ve chvíli kdy byl požadavek na rege sem vyrazil se zapojenou diag, ujel sem za idealnich podmínek cca 60 km a stejne se nevypálil. Vstřiky byli na stolici. Spotreba je 8-9 l na 100 km. Pri rege sem bez připojené diag rozdíl aktuální spotreby nepoznal.
 
A co termostat, kamarád to takhle jednou tsky řešil na bmw, ručičku teploty měl už uprostřed, ale auto mělo furt necelých 70°C a proto to nespustilo, ale těžko říct
 
A co hadice? Není některá prasklá? Nemusí to být vůbec poznat. Já měl problémy v podstatě se všemi, všechny jsem musel vyměnit (i podtlakovou). Ale byl to důsledek jiných závad - rozpadající se intercooler, potom to odneslo turbo....váha vzduchu... Regenerace byly problém - pouze nucené, padalo to do nouzáku, svítili kontrolky. Až se vše vyměnilo, vyčistilo - i vanu, sací koš, sání, zpětný chladič plynů, kontrola hlavy, vstřiků atd., tak od té doby mně funguje vše jak má, auto jede bez chyb, mohl jsem si dovolit i STAGE 1, což posunulo můj požitek z jízdy o level výše. Byl to ale rok nervů a kopa peněz. Třeba píšu nesmysly ve vztahu k tomuto Tvému problému,, ale tohle jsem si zažil a už rok autu opět věřím a pouze se vozím :)
 
Možná to budou ty podložky pod vstřikama jak někdo zmínil na FB ten motor na ně dost trpí - když se vymění tak je pak s tekoucíma vstřikama pokoj;)
 
Poslední úprava:
Mně diagnostika také nic neukazovala, když byly prasklé hadice. Podložky dělají také hodně paseku, když se nemění. To ale třeba u mě to nebyl ten problém, protože podložky jsem hlídal a měnil co 50-60 tisíc. Takže buď na to nějaký dobrý servisák přijde, nebo postupně vše kontrolovat (a čistit, sem tam měnit) a ono se to časem ukáže. :)
 
Ještě mě tak napadlo - při výměně DPF filtru - proběhla "inicializace" nového DPF filtru v ŘJ? ŘJ musí vědět, že je nový DPF filtr... A ještě čidla na DPF - přední, zadní, co měří rozdíl tlaku a dle toho se spouští regenerace laicky řečeno, ty jsou OK? Sem tam vypadají OK a nejsou... Jen mě tak napadlo co jsme vše procházeli u mě. EGR se dá zavřít elektronicky, já to tak mám nastaveno a OK. Asi by stálo zato zkusit vyčistit sání, EGR (když maká, neznamená to, že není zanesen)....prostě jak jsem psal, jít postupně. Nakonec se to vyřeší :). Tak ať to dobře dopadne!
 
Ještě mě tak napadlo - při výměně DPF filtru - proběhla "inicializace" nového DPF filtru v ŘJ? ŘJ musí vědět, že je nový DPF filtr... A ještě čidla na DPF - přední, zadní, co měří rozdíl tlaku a dle toho se spouští regenerace laicky řečeno, ty jsou OK? Sem tam vypadají OK a nejsou... Jen mě tak napadlo co jsme vše procházeli u mě. EGR se dá zavřít elektronicky, já to tak mám nastaveno a OK. Asi by stálo zato zkusit vyčistit sání, EGR (když maká, neznamená to, že není zanesen)....prostě jak jsem psal, jít postupně. Nakonec se to vyřeší :). Tak ať to dobře dopadne!
Dpf nastaven, tlaky měří snímač diferenčního tlaku vyměněn, egr vyčištěný a momentálně mechanicky zaslepen.
 
H by to někomu pomohlo, tak problém byli snímače teploty dpf. Proměřovaly o cca 70-100°c. Teplota pri regeneraci se musi dostat az k 600°. Odpor snímačů pri 20°c ,je kolem 240 kΩ.
 
Opytam sa v tomto vlakne, viete mi povedat ci su zamenitelne DPF z 2.2 R2AA motora na 2.0 RF7J?
 
Back
Top