• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nesvítí světla - potkávací ani denní (divná napětí na žárovce)

TomasB

nový člen
1
Ahoj,

jsem v mazdě nováček, resp. je manželky :) (takže dostavalo trochu zabrat)

Mazda GH 1,8 z 2008, dotažená z německa (2010).

Přestala nám svítit světla - potkávací a denní.
Dálkové a mlhovky jsou OK, zadní světla taky OK.

Resp. nejsem si jistý, jestli ty denní jsou opravdu denní a nebo jen potkávačky, vůbec si ted neuvědomuju jak to svítilo na denní režim (přepínač světel na automat). Raději dávám fotku masky.

Večer to svítilo, ráno už ne.

Prošel jsem pojistky i relé, vyčistil a prostříkal kontakty v pojistkovce. Konektor hlavního relé byl trochu zelený, ale vyčištění nepomohlo.
Zkusil jsem najít spojovací konektor za pojistkovkou, dotlačil jsem co šlo, ale nic nepomohlo.

Bohužel historicky nám tam vlezla potvora, takže se to nestalo uplně poprvé. Nejdřív přestal fungovat dálkáč (nejde dodnes)
pak, krátce na to, přestaly fungovat potkávatčky, ale jen když bylo venku vlhko. Pak jsem jednou promačkal viditelné konektory, co jsou
hned za pojistkovou skříní (směrem k volantu od SPZ) a začalo to fungovat a vydrželo cca rok. Ale nevím jestli to opravdu mělo souvislost.
Přestalo taky fungovat ovládání zrcátek nějakou dobu zpět.

MĚŘENÍ:
Když přepínám dálkové/potkávačky relé spíná (resp dvě).
Podařilo se mi vyndat žárovku na straně, kde je pojistkovka (na druhé tam nedostanu ruku přes trubky).
Měřil jsem napětí na patici H11 a chová se to divně.
Dva dráty - červený a černý - logicky bych čekal červený +, černý kostra.
Když zapnu světla tak je na obou 12V. Když je vypnuto, je na obou kostra, resp. je tam cca 800Ohm na kostru.
Když je proměřím mezi sebou, jsou propojené. Pojistky jsou OK.

Ještě to znovu proměřím pořádným mulťákem (měl jsem u sebe jen obyč čínu a světlozkoušečku)

Zatím nemám schéma, ale i tak nechápu, jak to má fungovat a co by s tím mohlo být - jak by to mohlo být udělané, aby to bylo zkratované, ale nevzalo sebou pojistku.

Původně jsem někde našel, že by to mohl být problém s kostrou, ale tohle na to nevypadá.
Mohla by se tak chovat prasklá druhá žárovka?
Nebo KO nějaké relé?

Nemá prosím někdo nějakou zkušenost nebo nápad?
Auto je před výměnou, (bohužel je KO víc věcí), ale potřebujeme dojezdit než bude nové.
Zatím na nutné cesty svítím mlhovkama, ale necítím se v tom moc dobře.

Nemám bohužel moc prostoru to někde rozebrat (panelák), takže se snažím najít co nejjednoduší cestu jak to rozsvítit :)

Za jakékoliv nasměrování moc děkuju.
Tom

viber_image_2023-07-24_17-09-07-678.jpg
 
Na foto svítí obrysovky.
A co když je páčka normálně na zapnutá světla? Předpokládal bych, že jakmile se setmí, tak zase v poloze auto bude normálně svítit. Je několik verzí řídící jednotky světel viz. https://www.mazdaklan.cz/threads/denni-sviceni-drl.275/page-4#post-19506

Nepraskly jen obě potkávací H11 žárovky?

Je tam někdě dodělané denní svícení? Na foto není vidět.

Chyba dálkáče je běžná, stejně jako chyba ovládání zrcátek (stačí přidržet zatlačenou kolébku u nastavování), tam bych souvislost s problémem neviděl.
 
Back
Top