• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Přední světla - vlhkost, voda

Juris80

nový člen
13
Zdravím. Mám takový problém a prosím o radu. Na konci září 2022 jsem si koupil CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD, AT r.v. 2019, najeto měla 70tkm. Řeším i výměnu oleje v automatu, ale to se snad nebude až tak velký problém, i když najít rozumný, ověřený servis není úplně jednoduché (tak kdyby měl někdo kontakt na servis v Ostravě a okolí, kde mi to vymění, budu rád za každé doporučení).
Ale zpět k věci. Mám v předních světlech vodu. Když jsem Auto kupoval (v bazaru), bylo zrovna sychravo, tak jsem si kapek ve světlech (obou) nevšimnul. Později už ano, ale když bylo teplo a třeba i svítilo slunko, tak i ty kapky zmizly, vypařily se a myslel jsem si, že se třeba voda postupně odvětrala. Bohužel, jakmile se snížila venkovní teplota, kapky se objevily a s nížší teplotou jich tam zkondenzovalo ještě více. Došlo mi, že to tak jednoduché asi nebude. Zkusil jsem do otvorů pro žárovky od směrovek dát sáčky se silikagelem na provázku a doufal, že třeba posupně vlhkost pojmou. Nepomohlo to a zdá se mi, že sáčky ani nenavlhly. Nevím, ale mám pocit, že část světla za polykarbonátem a pro žárovky jsou asi oddělené. Jestli je tento pocit správný, netuším.
Můj dotaz tedy zní: Jak se mám té vody zbavit? Jsou někde odvětrávací otvory? Nebo je jiný způsob? Pokud už zde takové vlákno je, omlouvám se, nenašel jsem.
Děkuji za rady.

20230106_151501.jpg 20230106_151503.jpg 20230106_151511.jpg
 
OT převodovka:

Nedostalo auto nějakou parkovišťovou ránu? Lakovaný nárazník/blatník, šrám atd?
Pokud to není špína, tak může být prasklé světlo viz kruh.
Inked20230106_151503.jpg
Chce to ideálně světlo vytáhnout a zkontrolovat poškození nejenom z vnější, ale také vnitřní strany. Pokud se bude zdát OK, tak zkontrolovat jestli není někde hodně špíny. Ucpané větrací kanály také udělají svoje, když se světlo následně hermeticky uzavře, což není žádoucí.
Jinak ano, vláknová žárovka blinkru je oddělená za plastovým překrytem.
 
OT převodovka:

Nedostalo auto nějakou parkovišťovou ránu? Lakovaný nárazník/blatník, šrám atd?
Pokud to není špína, tak může být prasklé světlo viz kruh.
Zobrazit přílohu 44221
Chce to ideálně světlo vytáhnout a zkontrolovat poškození nejenom z vnější, ale také vnitřní strany. Pokud se bude zdát OK, tak zkontrolovat jestli není někde hodně špíny. Ucpané větrací kanály také udělají svoje, když se světlo následně hermeticky uzavře, což není žádoucí.
Jinak ano, vláknová žárovka blinkru je oddělená za plastovým překrytem.
Díky za odpověď.
Co auto mám já, tak ránu nedostalo. Ani by bouchnuté být nemělo. Ale jaká je skutečnost, těžko říct. Zvláštní je, že to je v obou světlech skoro stejně. Až bude trošku lepší počasí, mrknu na ta světla z blízka, jestli nějakou prasklinku neuvidím.
Předpokládám, že k větracím kanálům se bez demontáže světla z auta asi nedostanu, abych je případně vyčistil. Kdyby měl někdo fotku větracích kanálů, nebo mi mohl klidně na nějaké stažené fotce z netu ukázat, kde jsou, bylo by to fajn. Třeba bych se tam dostal endoskopickou kamerkou.
 
Díky za odpověď.
Co auto mám já, tak ránu nedostalo. Ani by bouchnuté být nemělo. Ale jaká je skutečnost, těžko říct. Zvláštní je, že to je v obou světlech skoro stejně. Až bude trošku lepší počasí, mrknu na ta světla z blízka, jestli nějakou prasklinku neuvidím.
Předpokládám, že k větracím kanálům se bez demontáže světla z auta asi nedostanu, abych je případně vyčistil. Kdyby měl někdo fotku větracích kanálů, nebo mi mohl klidně na nějaké stažené fotce z netu ukázat, kde jsou, bylo by to fajn. Třeba bych se tam dostal endoskopickou kamerkou.
Mohl ti někdo zmáčknout nárazník při couvání, ani sis toho nemusel všimnout.
 
Nevím jak je to u tvého auta, ale můj táta kupoval před měsícem fungl nového Kamiqa v nejvyšší výbavě (takže tam má tuším LED, ale příliš jsem to přibližovadlo nezkoumal) a mlží se mu všechno. Jak předky, tak zadky.

To mě nedělá 20letá Omega...

GH se mi mlží jen velmi velmi lehce - kapky tam nemám.
 
Nevím jak je to u tvého auta, ale můj táta kupoval před měsícem fungl nového Kamiqa v nejvyšší výbavě (takže tam má tuším LED, ale příliš jsem to přibližovadlo nezkoumal) a mlží se mu všechno. Jak předky, tak zadky.

To mě nedělá 20letá Omega...

GH se mi mlží jen velmi velmi lehce - kapky tam nemám.
Mlžení bez kapek - OK. S kapkama - Blbý.

A omega se tak mlžit nebude, ta nemá LED.
 
Michall - já to myslel tak, že když nechám stát 14dní na ulici staré a nové auto, tak je mi s podivem, že to úplně nové bez rozdílu použité technologie světel se mlží. Nebylo to myšleno tak, že při běžném provozu se "vyhřívá" díky klasické žárovce, případně xenonu jedno světlo a druhé, protože je LED, tak "ne".

Nevidím důvod, proč by se jedno světlo mělo mlžit a jiné ne, když ty auta jsou odstavené a přesto se tak děje. Nechám to koňovi. ten má větší hlavu.
 
Ahoj, mám stejný problém s mlžením vnitřku obou předních světel. Má cenu to třeba řešit se servisem, jestli o tom Mazda neví? Možná to bude zase nějaká chyba z výroby jestli je nás víc. Mám výrobu v Japonsku někdy 2/2017
 
Nevím jak je to u tvého auta, ale můj táta kupoval před měsícem fungl nového Kamiqa v nejvyšší výbavě (takže tam má tuším LED, ale příliš jsem to přibližovadlo nezkoumal) a mlží se mu všechno. Jak předky, tak zadky.

To mě nedělá 20letá Omega...

GH se mi mlží jen velmi velmi lehce - kapky tam nemám.
Dalsi podobny data point: Kdyz bylo na podzim extremne vlhko, pres den teplo, v noci mraz, na novem Citroen C4 SpaceTourer se objevila vlhkost v zadnich LED svetlometech, na krajich i kapky. Bylo to tak treba tyden, taky jsem kolem toho plasil. Takze nejen cesky Kamiq, ale i francouzske MPV :). Nicmene pak pri sussich a hloubeji mrazivych dnech to zmizlo, a od ty doby jsem to nepozoroval.
 
Dalsi podobny data point: Kdyz bylo na podzim extremne vlhko, pres den teplo, v noci mraz, na novem Citroen C4 SpaceTourer se objevila vlhkost v zadnich LED svetlometech, na krajich i kapky. Bylo to tak treba tyden, taky jsem kolem toho plasil. Takze nejen cesky Kamiq, ale i francouzske MPV :). Nicmene pak pri sussich a hloubeji mrazivych dnech to zmizlo, a od ty doby jsem to nepozoroval.
Právě nechápu proč. Na M6 s led světly to nikdy nebylo
 
Já měl třeba jednou na M3 zadní světla lehce zamlžené hned po koupi v chladném a vlhkém počasí. Už je to 3 roky a od tý doby nic.
 
Ahoj, mám stejný problém s mlžením vnitřku obou předních světel. Má cenu to třeba řešit se servisem, jestli o tom Mazda neví? Možná to bude zase nějaká chyba z výroby jestli je nás víc. Mám výrobu v Japonsku někdy 2/2017
Zdar. Když jsem přišel na to, že mám tu vlhkost ve světlech, tak jsem samozřejmě googlil a co jsem našel nějaké diskuze nebo fóra, tak se tam spíše řešila vlhkost v zadních světlech. A co tak diskutující psali, tak zdejší autorizované servisy se k tomu moc kladně nestavěli vesměs tvrdili, že to je normální. Výjimečně se jim povedlo dosáhnout toho, že jim světla vyměnili v rámci záruky. Zkusím ale když tak napsat do jednoho Mazda servisu, kde jsou celkem sdílní (to není případ Autolaros).
 
Tak jsem se podíval na světla a zjistil jsem, že to nebude problém výroby, ale mám na nich praskliny, kvůli kterým se do světel dostane vlhkost. Nenapadlo by mě, že když jsou obě zamlžená, bude mít každé světlo problém. Musím poptat opraváře ?

B06BF00A-9BF1-4465-8D24-46E6A87DDB73.jpeg BE5A6FDC-E732-4C22-B30B-FD0A2A942391.jpeg
 
Tak jsem se podíval na světla a zjistil jsem, že to nebude problém výroby, ale mám na nich praskliny, kvůli kterým se do světel dostane vlhkost. Nenapadlo by mě, že když jsou obě zamlžená, bude mít každé světlo problém. Musím poptat opraváře ?

Zobrazit přílohu 44336 Zobrazit přílohu 44337
Tady to asi vypadá jasně. Ale zvláštní, že popraskala... Já svoje světla prohlížel a kam moje oko i s pomocí baterky dohlédlo, tak žádnou viditelnou prasklinu, jak je to u tebe, nenašlo. To, co v první reakci na můj příspěvek zakroužkoval Natural jsou podle všeho nějaké prolisy uvnitř světla od výroby - je to na obou světlech přesně ve stejném místě a stejně velké. Když tak dej každopádně, prosím vědět, co na to opravář.
 
Tak jsem se podíval na světla a zjistil jsem, že to nebude problém výroby, ale mám na nich praskliny, kvůli kterým se do světel dostane vlhkost. Nenapadlo by mě, že když jsou obě zamlžená, bude mít každé světlo problém. Musím poptat opraváře ?

Zobrazit přílohu 44336 Zobrazit přílohu 44337
Mal som presne takúto závadu na oboch svetlách, tuším aj na rovnakom mieste prasknuté. Auto bolo cca 2 mesiace po skončení riadnej trojročnej záruky a hoci som mal priplatenú predĺženú záruku, díler sa na mňa vybodol s tým, že predĺžená záruka toto nekryje. Tak som sa s nimi pohádal, jediné, čo mi dali, bol kontakt na hlavného dovozcu Mazdy do strednej Európy a cez nich sa mi podarilo vybaviť, že mi to vymenili v rámci dobrých vzťahov za tretinu ceny. Tie svetlá sú super (full matrix LED), ale pekne drahé, kus vyše 1000 eur.
Po týchto skúsenostiach som zmenil dílera, na servis už chodím inde.
Inak treba to nejako vyriešiť s tými prasklinami, lebo hrozí zničenie elektroniky svetla vlhkosťou a opraviť sa to potom nedá, len vymeniť celé svetlo. Takže aspoň skúsiť praskliny zalepiť, aby do svetiel nezatekalo.
 
Zdravím. Mám takový problém a prosím o radu. Na konci září 2022 jsem si koupil CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD, AT r.v. 2019, najeto měla 70tkm. Řeším i výměnu oleje v automatu, ale to se snad nebude až tak velký problém, i když najít rozumný, ověřený servis není úplně jednoduché (tak kdyby měl někdo kontakt na servis v Ostravě a okolí, kde mi to vymění, budu rád za každé doporučení).
Ale zpět k věci. Mám v předních světlech vodu. Když jsem Auto kupoval (v bazaru), bylo zrovna sychravo, tak jsem si kapek ve světlech (obou) nevšimnul. Později už ano, ale když bylo teplo a třeba i svítilo slunko, tak i ty kapky zmizly, vypařily se a myslel jsem si, že se třeba voda postupně odvětrala. Bohužel, jakmile se snížila venkovní teplota, kapky se objevily a s nížší teplotou jich tam zkondenzovalo ještě více. Došlo mi, že to tak jednoduché asi nebude. Zkusil jsem do otvorů pro žárovky od směrovek dát sáčky se silikagelem na provázku a doufal, že třeba posupně vlhkost pojmou. Nepomohlo to a zdá se mi, že sáčky ani nenavlhly. Nevím, ale mám pocit, že část světla za polykarbonátem a pro žárovky jsou asi oddělené. Jestli je tento pocit správný, netuším.
Můj dotaz tedy zní: Jak se mám té vody zbavit? Jsou někde odvětrávací otvory? Nebo je jiný způsob? Pokud už zde takové vlákno je, omlouvám se, nenašel jsem.
Děkuji za rady.

Zobrazit přílohu 44218 Zobrazit přílohu 44219 Zobrazit přílohu 44220
Zdravím, mám ten samý problém ale jen s jedním světlem. Je teda pravda, že jsem ten problém vždycky "řešil" v servisu při pravidelné prohlídce, ale vždycky mi bylo řečeno, že dokud tam není stékající voda (nebo dokonce hladinka), tak že s tím nic nedělají. Teď jsem nedávno absolvoval technickou a tam už mi technik řekl, že mě ještě pustí ale příště už ne a že to teda není normální, jak mi tvrdil servis. Chci se proto zeptat, jestli jste to nějak vyřešil? Já se snažil vlhkost odstranit fénem - asi hodinová záležitost a světlo bylo bez jediné kapky. Než jsem ale dojel domů, světlo bylo zase celé orosené :tired_face: Prasklinu jsem teda taky hledal, ale nenašel jsem žádnou viditelnou. Je nějaký jednoduchý způsob jak světlo vyjmout bez sundavání předního nárazníku, neví někdo?
IMG_8824.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak tohle běžné orosení rozhodně není. Prasklina nemusí být na viditelném místě. Většinou je v krytu, který stačí vyměnit.
1681495054195.png
Světlo bude předpokládám jako u ostatních modelů demontovatelné minimálně po odcvaknutí nárazníku (nemusí ani celý dolů, stačí se dostat na šrouby zespod světla).
Popřípadě doporučím kontaktovat servis, který se světly zabývá a budeš mít vyřešeno se zárukou, že se mlžit už nebude. Například https://www.dobresvitime.cz/ nebo http://www.svitlip.cz/ ;)
 
Zdravím, mám ten samý problém ale jen s jedním světlem. Je teda pravda, že jsem ten problém vždycky "řešil" v servisu při pravidelné prohlídce, ale vždycky mi bylo řečeno, že dokud tam není stékající voda (nebo dokonce hladinka), tak že s tím nic nedělají. Teď jsem nedávno absolvoval technickou a tam už mi technik řekl, že mě ještě pustí ale příště už ne a že to teda není normální, jak mi tvrdil servis. Chci se proto zeptat, jestli jste to nějak vyřešil? Já se snažil vlhkost odstranit fénem - asi hodinová záležitost a světlo bylo bez jediné kapky. Než jsem ale dojel domů, světlo bylo zase celé orosené :tired_face: Prasklinu jsem teda taky hledal, ale nenašel jsem žádnou viditelnou. Je nějaký jednoduchý způsob jak světlo vyjmout bez sundavání předního nárazníku, neví někdo?
Zobrazit přílohu 45480
Zdravím, nevyřešil. Taky jsem přišel na to, že když se světlo nahřeje ať už fénem, horkovzduškou nebo i od slunkem, voda se vypaří a vypadá to dobře. Bohužel pára asi nemá ze světla kudy odejít, tak při ochlazení krytu na něm zase zkondenzuje. Zatím tady nikdo nenapsal, jestli světlo má odvětrávací kanály a když tak kde... Stáhnul jsem si z internetu fotky světla ze všech stran a kanál jsem nikde neobjevil. Světlo bez demontáže nárazníku asi vydat nejde, jak už psal kolega přede mnou. Sundání nárazníku nevypadá úplně složitě, na you tube jsou videa, ale zdá se to trochu pracné. Oslovil jsem jednu firmu v Ostravě, která má v nabídce služeb i renovace světel, tak uvidím, co mi odpoví a když tak tam zajedu. Pokud by to nedopadlo, bude muset nárazník dolů a uvidím, co tam najdu. Už jsem měl nutkání vrtnout do toho krycího transparentního plastu, do části, která je schovaná pod kapotou, dírku, vlhkost odvětrat a pak dírku zašpuntovat silikonovou záslepkou, případně zalepit. To ale nechám asi jako poslední možnost. I kdyby se světlo vysušilo, pořád by to neřešilo to, kudy se voda do světel dostala.
 
Back
Top