• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nová autobaterie aftermarket (ne originál)

Ještě jednou díky všem za rady s baterií. Varta Blue Dynamic EFB 12V, 65Ah, 650A, N65 už je pod kapotou a vše nyní funguje jak má. Rozměrově je stejná jako originál YUASA. Nastavení nové baterky i u mé M3 funguje přesně podle návodu k M6. Blikající kontrolka I-stop s výstražným trojúhelníkem automaticky zhasla po ujetí cca 20 km. Jen taková zajímavost po ujetí pár km se rozsvítí kontrolka tlaku v pneu, tak jsem za jízdy podržel tlačítko tlaku pneu kvůli konfiguraci, kontrolka sice zhasla, ale ono se to Mazdě asi moc nelíbilo😃. Po pár km se kontrolka zase rozsvítila, tak jsem tedy auto zastavil, znovu podržel tlačítko a od té doby klid.
Protože zde koluje několik návodů, tak přikládám návod, kterým jsem naučil mou M3 na novou baterku:)
9CB9E51A-CCA2-4CD6-BC51-F8B22D18865F.jpeg
 
Odchylíme se tu trochu od tématu, ale nebylo spíš od věci zkontrolovat přeci jen tlak v pneu? Když už se ta kontrolka opakovaně rožínala. Možná by to vyřešilo víc nrž měnit konfiguraci...ono totiž stačí i pokles o par desetin (ze začátku)...a pak z toho může být hezký defekt. výměna baterky na tohle nemá vliv.
 
Určitě správný názor👍, ale já společně s baterkou koupil (přehodil) i nové pneu, proto u mě ta konfigurace po ujetí pár km ;) Samo sebou po druhé konfiguraci při stání auta jsem pro klid duše gumy obešel, a vše v poho. Ale díky za správný postřeh.
 
Ještě jednou díky všem za rady s baterií. Varta Blue Dynamic EFB 12V, 65Ah, 650A, N65 už je pod kapotou a vše nyní funguje jak má. Rozměrově je stejná jako originál YUASA. Nastavení nové baterky i u mé M3 funguje přesně podle návodu k M6. Blikající kontrolka I-stop s výstražným trojúhelníkem automaticky zhasla po ujetí cca 20 km. Jen taková zajímavost po ujetí pár km se rozsvítí kontrolka tlaku v pneu, tak jsem za jízdy podržel tlačítko tlaku pneu kvůli konfiguraci, kontrolka sice zhasla, ale ono se to Mazdě asi moc nelíbilo😃. Po pár km se kontrolka zase rozsvítila, tak jsem tedy auto zastavil, znovu podržel tlačítko a od té doby klid.
Protože zde koluje několik návodů, tak přikládám návod, kterým jsem naučil mou M3 na novou baterku:)
Zobrazit přílohu 47945
Čeká mě to taky (se stejnou baterkou). Když už to tady publikuješ a nemusím to hledat, tak prosím vysvětli, kdy se toto provádí - před výměnou? Když se v bodě 6. odpojuje záporný pól, tak asi před, jinak zůstane baterie odpojená, ne?
 
Podle návodu jsem to taky tak pochopil a taky udělal aktivaci před samotnou výměnou baterky. Co se týká posledního bodu "potvrzení kondice" v nastavení i-Stop, ten jsem provedl až po její výměně. U mé M3 při aktivaci nové baterky začala blikat varovná zpráva (dle popisu výše) - kontrolka nabíjení. Po dokončení aktivace, tuším, že zůstala kontrolka svítit.

Jen pro ilustraci přikládám fotky před a po výměně. Mezitím ještě proběhlo mytí motoru:)
IMG_20230909_183715.jpgIMG_20230926_183332.jpg
 
Tak jsem o víkendu provedl také výměnu za stejnou baterku. Přesně podle návodu, tedy před odpojením staré jsem inicializoval a poté normálně vyměnil. Žádné odpojování proudového senzoru apod., prostě nejdřív - pól, pak +pól, výměna a opačné pořadí. Pak jsem rovnou nastartoval a žádné indikace, blikání apod. na indikátoru dobíjení či na i-stopu (mám aktivní) jsem nezaznamenal. Forscan ukazoval SOC 0 %. Vypnul jsem motor a nechal auto přes noc přemýšlet ;) . Ráno jsem nastartoval s rovnou připojeným Forscanem a hned mi ukázal SOC 100 % 👍:grinning:
 
Ahojte mám BMko 2014, akú batériu kúpiť aby všetko fungovalo? Momentálne tam je snáď pôvodná respektíve pôvodný majiteľ si nepamätal že by sa menila.
 
2 roky? To je tragédia. Mám pôvodnú 9 ročnú a zatial drží dobre aj keď raz dostala na frňák a vybila sa na nulu keď som nechal rozsvietenú čítačku.
 
Back
Top