• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nová Mazda 2 vznikne ve spolupráci s Toyotou, nabídne i hybridní tříválec

Malá, jízdně skvělá, ale přesto nedoceněná a taky drahá. Řeč je o nejmenším zástupci portfolia Mazdy, který se prodává momentálně už ve čtvrté generaci.

mazda2_843.jpg

Mazda 2, ač se to nezdá vzhledem k designu Kodo, je na trhu už šestým rokem, a to je už pomalu na představení nové generace, i přesto, že nedávno „dvojka“ prošla lehkým faceliftem. Jaké má automobilka plány s modelem segmentu B?



Prodeje Mazdy 2 nejsou oslňující a je si toho vědoma určitě i sama automobilka, proto zveřejnila v prezentaci k finančním výsledkům za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2021 možné řešení, jak snížit náklady a třeba i změnit cenovou politiku modelu. Ovšem bude k tomu potřebovat Toyotu jako svého partnera v rámci aliance.

Dle jednoho snímku ze zmíněné prezentace by měla být nová Mazda 2 pro evropský trh postavena na základech Toyoty Yaris, což se třeba dělo nedávno i na americkém trhu, kdy „dvojka“ byla dvojčetem Yarisu, a to i v provedení sedan. Ale nebojte, nepůjde pravděpodobně o doslovnou kopii Yarisu, jako to třeba má nyní Suzuki Across ala Toyota RAV4.

sada.jpg

A to není vše, jelikož „dvojka“ má převzít také hybridní techniku od Yarisu – mluví se o full-hybridu s tříválcem 1,5 Skyactiv-X. Tím pádem Mazda ušetří na vývoji, sníží si emise v rámci portfolia a ještě může „dvojku“ prodávat se zajímavou cenovkou, jelikož platformu dodá Toyota. Moc se toho zatím neví o designu nové Mazdy 2, ale je pravděpodobné, že půjde ve stopách větší Mazdy 3 a přinese prémiový nádech do segmentu malých aut.

Osobně jsem si myslel, že automobilka pomalu stáhne Mazdu 2 z nabídky, minimálně pro Evropu, poněvadž se téměř neprodává, ale opak je pravdou a zřejmě je to i díky tomu, že segment B je stále jeden z top segmentů v Evropě. Ovšem je tady ještě taková zajímavost – v kolínském závodě TPCA má pomalu končit výroba C1 a 108 (Aygo zatím nepotvrzeno) a od roku 2021 se zde začne vyrábět nový Yaris. Znamená to snad, že by se v České republice mohla vyrábět i nová Mazda 2? Uvidíme, ale nemuselo by to být úplně vyloučené, neboť daný závod by mohl mít, při konci výroby části kolínských trojčat, dostatečnou kapacitu na výrobu dalšího modelu.

Nová Mazda 2 by se měla představit do dvou let, spekuluje se o září roku 2021, a to společně s novou Mazdou 6, v jejichž útrobách nebude chybět avizovaný řadový benzínový i dieselový šestiválec Skyactiv-X, resp. Skyactiv-D. Dále pak můžeme očekávat MX-30 s rotačním motorem coby generátorem, ale třeba i nový systém Mazda Connect 2 a plug-in hybridní modely.

Zdroj: mazda.com, carsguide.com.au

Pokračujte ve čtení...
 
Poslední úprava:
Back
Top