• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nová Mazda BT-50 přijela v kabátu Kodo, vychází ze spolupráce s Isuzu

Je tomu už pár dní, co Mazda začala lákat pomocí teaseru na premiéru nové generace modelu BT-50. Říkáte si, že jste o něm snad nikdy neslyšeli?

Mazda-BT-50-14.jpg

Není divu, jelikož v Evropě se oficiálně neprodává, ale fanoušci Mazdy jej určitě znají. BT-50 nahradila dlouho žijící B sérii, a to od roku 2006, ale o tom až jindy. Dnes se představila nová generace na australském kontinentu a přece jen dorazila se zásadní novinkou.




Jelikož odcházející generace BT-50 nezapadala designem do současného portfolia Mazdy, bylo jen otázkou času, kdy se automobilka pustí do nápravy. Nutno říci, že nová generace BT-50 vypadá opravdu pěkně a vývojáři tak vytěžili z designového jazyku Kodo úplné maximum. Vpředu se vyjímají nám známé světlomety, např. z CX-5, mezi kterými je dominantní chromová maska.

Mazda-BT-50-10.jpg

Proto zepředu si nelze Mazdu BT-50 jen tak splést s konkurencí, a to díky charakteristickému designu, ale to už se nedá říci o zbytku auta. Boční a zadní partie jsou podobné ostatním pickupům, které se momentálně prodávají na trhu. Možná si vzpomenete na zvláštní zadní lampy u minulé generace, to už je naštěstí minulost a novinka má pohlednější záď s vertikálně umístěnými světly.

Mazda-BT-50.jpg

Pokud jde o interiér, zde se odehrály snad větší změny než na exteriéru. Na první pohled byste nepoznali, že jde o kabinu pickupu, protože Mazda dodala i BT-50 sportovní tříramenný volant, ale také velký displej s infotainmentem obsahující i Apple CarPlay a Android Auto. Na palubní desce, středovém panelu i sedadlech nechybí ani jemná kůže.

Jak už jsem naznačil v úvodu, předchozí generace BT-50 byly v podstatě dvojčetem Fordu Ranger, ale s příjezdem nové generace se odehrála revoluce. Poprvé Mazda spolupracovala na vývoji se značkou Isuzu, a tím pádem nový pickup je dvojčetem modelu D-Max. Proto má pod kapotou taky 3,0litrový dieselový agregát o výkonu 188 koní a točivém momentu 450 Nm. Bohužel další informace zveřejní automobilka až později, ale už nyní víme, že BT-50 disponuje tažnou kapacitou 3500 kg a užitečnou hmotností 1000 kg.

Mazda-BT-50-19.jpg

Když automobilka si dala záležet na interiéru, nemohla zůstat pozadu ani výbava, zejména bezpečnostní prvky. Takže Mazda BT-50 dostala třeba adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a sledování mrtvého úhlu, ale i monitorování dopravy za vozidlem.

Prozatím nebyly odtajněny ceny nové Mazdy BT-50, ale prodej v Austrálii by měl být zahájen koncem letošního roku.

Zdroj: carscoops.com


Mazda-BT-50-2.jpg

Mazda-BT-50-3.jpg

Mazda-BT-50-6.jpg

Mazda-BT-50-7.jpg

Mazda-BT-50-15.jpg

Mazda-BT-50-13.jpg



Mazda-BT-50-12.jpg

Mazda-BT-50-8.jpg

Mazda-BT-50-16.jpg

Mazda-BT-50-1.jpg

Mazda-BT-50-19.jpg

Mazda-BT-50-17.jpg

Mazda-BT-50-18.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top