• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

To by som 5w-40 nebral, ideal 0w-30, kludne aj Total, Motul, Mobil1, Millers Oils... Ak budes menit raz za rok bude to super, ci tam bude A3 alebo C3 pripadne C2/C3 bude jedno, vymenis skor ako dokde TBN. Dolezitejsie je menit casto ako kupovat drahy olej.
 
A nebude ideální nějaká 0w-40?
Měl jsem ho jeden interval na nové M3 a moc si s novým Sky Activem nenotoval. Někdo jiný říká OK..ale u mě měl motor hrubší projev..hlavne za studena a také byla vyšší spotřebu cca o 0,3L/100km, toť moje zkušenost..teď tam mamr 0W30 taktéž Titanium FST a pohoda zatím 7000km bez jakéhokoliv úbytku. Za pár týdnů zase měním a zůstanu už u něj...

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Hmmm, to je naozaj olej Mazda Dexelia Supra 0W-30 (neviem kto vyrába tento olej pre Mazdu) fakt taky zlý, že každý hľadá hocičo iné len nie Mazda olej? o_O:nailbiting:
 
Zdravim,

Aky davate olej do svojej Mazdy ?
Mam 6 GY po FL s motorom 2.0 D 105 kw kde DPF uz nie je.
Zatial som donho daval 5W30 Castrol Edge Titanium FST C3.
Nikdy s nim nebol problem, no nie som si uplne isty ci splna vsetky normy ktore by mal a v poslednych 10.000 km som dokonca musel dolievat cca 0.5 litra ! co dovtedy nezjedol ani kvapku.

Co pouzivate vy ? Myslite ze prechod na 5W40 by tomu nejak pomohol ?

Dakujem

Edit Natural: Přesunuto do existujícího tématu
 
Poslední úprava moderátorem:
První příspěvky, stejně tak jako ostatní informace v tomto vláknu ti poradí ;)

Podložky po vstřikama nejspíš dosloužily.. Vyměnit co nejdřív ať nezaklepeš nebo nedoturbíš.
 
Ahoj , rád bych od někoho názor ,dělám pravidelný servis mezi 15 - 20 tis km po každé v mazde, ve 200 tis jsem udělal servis v jiné mazde nez jindy na CX 7 2.2 MZR 173 PS , po ujetých 2 tis kilometrů se to chytlo na klice dole u šal , teď mi to stojí v Mazdě v Rakousku a nelíbil se jim moc olej , oprava 7tis euro , nebo jiný motor , sehnal jsem motor ale můžu se někde dovolat ? Protože se o auto opravdu starám jak se má , díky
 
Mazdar všem.
Chystám se vyměnit olej. Myslím, že jsem to tu docela pročetl, ale stejně jsem nenašel odpověď, jaký olej je nejvhodnější. Auto je relativně nové, najeto 13k km, ale "hopsavým" způsobem po městě. Podobný způsob užívání bude i nadále.
Objednal jsem olej Petro-Canada 0W30, zkuste mi to prosím rozumně rozmluvit, proč jej neaplikovat.
 
Pokud jsi koupil Petro-Canada Supreme Synthetic 0W30 tak proti tomu nic. Spíš bych řešil že při tomhle stylu jízdy co popisuješ bych měnil olej po 10000km (maximálně)
 
Budu měnit po 6000 km, viděl jsem takový pěkný graf k těm olejům jak pěkně degraduje + těch 50% vody co se v oleji nachází už při 8k km, což s tím samozřejmě souvisí.
A ano, Supreme Synthetic. Plus ještě jsem objednal nějakou tu sračku do oleje BG 115. Sice tomu nevěřím, ale doufám, že to neuškodí.
 
Budu měnit po 6000 km, viděl jsem takový pěkný graf k těm olejům jak pěkně degraduje + těch 50% vody co se v oleji nachází už při 8k km, což s tím samozřejmě souvisí.
A ano, Supreme Synthetic. Plus ještě jsem objednal nějakou tu sračku do oleje BG 115. Sice tomu nevěřím, ale doufám, že to neuškodí.
Byť BG je super firma a jejich přípravky taky používám tak bych se velkym obloukem vyhnul používání dodatečných aditiv do oleje. Do benzínu nebo nafty,tak proti tomu nic (pokud se bavíme o kvalitních firmách), ale pokud je olej od výrobce X a dodatečný aditivum od výrobce Y tak bych do toho nešel už jen z důvodu že výrobce Y nemá sebemenší páru jaká a v jakym množství je použitá standardní aditivace v oleji od výrobce X.
Kdyby to ale bylo třeba tak,že si koupíš olej od dejme tomu Valvoline a naleješ tam aditivaci od Valvoline tak proč ne... I když na druhou stranu, kvalitní olej žádnou dodatečnou aditivaci vůbec nepotřebuje, protože už jí sám obsahuje.

Z mí osobní zkušenosti mi prošli rukama SkyActivi (i jiný motory) který mají kilometráž hodně ve statisících a ke spokojenému životu jim stačil pouze kvalitní a dobře zvolený olej a dobře nastavený intervaly výměny oleje a servis.
 
Poslední úprava:
Já furt nerozumím tomu rozdílu A3 nebo C3. KOukám na 5W-30 Millers oil ale všude je jen C3, ale do 2.0 G165 bych měl dát spec A3 :-(
 
C3 je low saps pre dizle s DPF filtrom. V starych C3 bolo zhorsene mazanie, novsie (C3-10, C3-12..) uz mazu dobre. Hlavna nevyhoda C3 oproti A3 je nizsie TBN, t.j. schopnost neutralizovat kyseliny. Princastejsich vymenach do 10k km je C3 (novsia, ale toniz snad bude vacsina) v pohode. Podstatne je, ze A3 aj C3 maju normalnu HTHS.
 
No pokud jsem četl dobře, tak 0W-30 není možné v EU použít.

Ono si říkáte jak pak nepřijdete o záruku atd. jenže kluci mám čerstvou zkušenost, kdy jsem si koupil nové auto nejmenované značky. Na auto jsem 3 měsíce z výroby čekal, to pak přišlo a po 800km bylo na měrce 1cm nad. V servisu vyměnili vysokotlaké benzínové čerpadlo a jezdilo se dále. Za 14 dní na měrce zas 0,5cm nad max. A už se začalo řešit přes zastoupení značky a to začalo vymýšlet různé testy, kde bylo jasné, že se závada neprojeví - jako vyměnit olej natankovat N98 a po dálnici ujet 300km a zkontrolovat olej. (problém byla jízda se studeným motorem kdy se nadměrně dostával benzín do oleje, takže všem bylo jasné, že se neprojeví). Jelikož jsem v oboru více než znalý a o této závadě vím, tak se mi podařilo tyto testy znevěrohodnit a nakonec došlo k vypořádání tak, že ted mám mazdu :) (mlčenlivost, takže nebudu veřejně psát). Nicméně, kdyby v motoru bylo cokoliv, co neplní přesně daný předpis, tak bych si ani nešrtnul. Automobilka už tak chtěla jít do soudní pře, pomohlo až tvrdé vyhrožování kde a jak bude celá kauza medializovaná (vystudoval jsem VŠ automobilní, mám spoustu kontaktu na soudní znalectví v Brně atd...). Kdybych jednal asertivně tak tu hromádku neštěstí mám pořád doma a soud může trvat roky, kde příjdete o spoustu času a peněz. Takže tak...
 
Já furt nerozumím tomu rozdílu A3 nebo C3. KOukám na 5W-30 Millers oil ale všude je jen C3, ale do 2.0 G165 bych měl dát spec A3 :(

v manualu (teda pro M6) je u 2.0 tato specka alternativniho oleje => API SL/SM/SN nebo ACEA A3/A5
 
Jo, taky jsem dlouho zvažoval ten Castrol hlavně kvůli všeobecným recenzím, ale nakonec mě odradilo to starší API SL. Takže finální výběr se mi zúžil na Ravenol s A3 za 320,- a nebo Petro-Canada s A5 za 230,-. Nakonec rozdíl 90,- Kč rozhodl hlavně spíše k faktu, že u mě ta zátěž motoru opravdu nebude vysoká a na dálnici se také nepodívám.
 
Back
Top