• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Nevim jestli správně, ale v navodu vyrobce vozidla je predepsan A3/A5. Jak pisu. Volnost velika. Tedy A5 se sníženou vysokoteplotni vyskozitou je předepsán. Já jsem měnil v Duratecu 2.0i po 15 000 km Fordformula 5w30 (A5) a vše je naprosto v pořádku. Autak ma 250 000 km na tacho a realne ma tak 2x tolik. Navíc v něm bylo LPG. Od výměny k výměně nedolito nic.
Jak jiz někdo psal na začátku tohoto vlakna. ".. na ford foru je toho o olejich mraky, ale vysledek hmatatelny žádný.." :eek:). Proto můj dotaz na předepsaný olej. Načež reakce, že to co je předepsáno tam nesmí přijít...
Tak alespoň jedna citace autora článku o specifikacich oleje:
"U mého vlastního vozu při použití oleje SAE 0W-30, ACEA A5/B5 náhradou za SAE 5W-30, ACEA A3/B4 klesla spotřeba benzinu ze 7,3 l/100 km na 6,8 l/100 km. Obě hodnoty byly měřeny dlouhodobě při běžném, převážně dálničním provozu v letních měsících. "
 
Tak ono ti nikdo vysloveně neřekl, že tam nesmíš lét olej předepsaný výrobcem. A ta citace koresponduje s tím co ti psal Philipz. A5 je lehkoběžný, tudíž ,,vodička" pro snížení emisí :) , proto ta nižší spotřeba.
 
Zdar borci, priznam se, ze se mi to nechce studovat cele - cili rychly dotaz - jaky doporucite ten NEJ olej (nehlede na cenu) pro G165, letosni r.v.? Chci udelat prvni vymenu mezi 2-3tkm. Pak v 10tkm a nasledne á 10tkm. Ssmozrejme dle predepsane specifikace a viskozity. Castrolu se rad vyhnu...

Dobre rano,
paklize bychom se bavili i zn. Castrol, tam byste vybrali olej jaky? Mam na mysli 5W30...

A zkusim polozit dotaz jeste jednou - nevite nekdo, jaky olej je v tom 2.0 SA jako prvonapln?
 
Nevim jestli správně, ale v navodu vyrobce vozidla je predepsan A3/A5. Jak pisu. Volnost velika. Tedy A5 se sníženou vysokoteplotni vyskozitou je předepsán.

Akorát, že ty to bereš tak, že výrobce do návodu píše to, co nejvíc svědčí autu. Realita je ale taková, že tam píše to, co nejvíc svědčí jeho peněžence. Což znamená olej, se kterým to bude mít nízkou spotřebu a tedy i emise. Takže tam pak napíšou klidně i šílenost jako 5W-20 ACEA A5, aby ho tam mohli nalít pro účely testování emisí. Co na tom, že motoru to moc nesvědčí…
 
Akorát, že ty to bereš tak, že výrobce do návodu píše to, co nejvíc svědčí autu. Realita je ale taková, že tam píše to, co nejvíc svědčí jeho peněžence. Což znamená olej, se kterým to bude mít nízkou spotřebu a tedy i emise. Takže tam pak napíšou klidně i šílenost jako 5W-20 ACEA A5, aby ho tam mohli nalít pro účely testování emisí. Co na tom, že motoru to moc nesvědčí…
A vede tady někdo statistiku kolik zadřených motorů už má ten mazdí olej 5w-20 na svědomí, a jestli ano, proč ho tam v origo servisech pořád lejou? :eek:
 
Zatial nevedie nikto ani statistiku, kolko motorov sa zadrelo bez oleja, ale malokto pochybuje, ze je vhodne tam ten olej davat. Zial nepatrim medzi odbornikov, ktori bez najmensieho zavahania dokazu odhadnut, ze ich motor danym nizkotucnym olejom netrpi. Z toho dovodu radsej to deci ci dve na sto ozeliem a dam nieco plnotucne. Prekvapivo mam s mojou A3 5w40 celkom slusnu spotrebu, lepsiu ako mnohi s A5 0w20. Myslim benzinu ale v podstate asi aj oleja.
 
No tak já zase doufám, že v mazdě ty odborníky přes olej mají a nedoporučovali by tam lít něco, co ty motory pošle do věčných lovišť. To by si asi firma jako mazda nedovolila......:cool:
 
Mazda musi nasledovat vacsinu (intervaly 20 tisic km) a drzat spotrebu (=emisie) pod hodnotou povolenou EU, inak mastne pokuty za kazdy gram CO2. @Max6 to povedal pekne, ze nic co vzniklo z ekologickych dovodov motoru nikdy neprospelo. Nizkotucne oleje do tej kategorie patria tiez.
 
Včera jsem koukal na prima cool na americký chopper, tam dali do fungl novýho motoru olej, který stál prý v sudu u dveří a jelikož byla venku zima tak jim kapánek ztuhnul. Ten motor přidřeli hned na první nastartování, protože olej se nedostal všude kde měl být. Ve finále vzali nezajetou motorku na válcovou zkušebnu ,aby změřili výkon a tam ho dorazili. Ohnuté ventily, prasklý píst a to už tam měli novou olejovou náplň.:D myslím, že za chvíli to opakujou, tak jestli chytneš primu COOL doporučuju zhlédnout, pobavíš se. :)
 
Urcite to bude zaujimave a nebyt v praci, rad si to pozriem. Co to ma spolocne s temou mi uniklo. Bavime sa o olejoch 0wXX a 5wXX, kde XX na rychlost zaolejovania studeneho motora vplyv nema, rovnako ako HTHS. Podstatne je zimne viskozitne cislo a to je do minimalne -20 stupnov Celzia v pohode.
 
PHiLiPZ: Děkuju za reakci, ale dotazoval jsem se na předepsaný olej výrobcem pro 2.5i 125 kw a jeho specifikaci.

Druhá část dotazu je ohledně možnosti (ptám se jestli je možné) použít olej Ford formula predepisovany Fordem pro benzinove motory Duratec (1.8i a 2.0i), které jsou identické s těmi v mazde. Nevim jestli je 2.5i z úplně jiné rodiny, ale předpokládám, ze ne.
Urcite to bude zaujimave a nebyt v praci, rad si to pozriem. Co to ma spolocne s temou mi uniklo. Bavime sa o olejoch 0wXX a 5wXX, kde XX na rychlost zaolejovania studeneho motora vplyv nema, rovnako ako HTHS. Podstatne je zimne viskozitne cislo a to je do minimalne -20 stupnov Celzia v pohode.

Jestli můžu já s "malou zkušeností" s mojí Mazdou M6 GH benzín- 2.0-r.2008.Před 2 lety jsem ji koupil a původní majitel poctivě servisoval u Balvína v Brně.Olej mu dávali Castrol 5w30-long life a měnili vždy po roce.Po roce neubylo ani trochu a dolévat nebylo třeba.Najeto měla Mazda cca 130 000 km.Jeden známý mechanik mě říkal,že když se to mění poctivě po roce nebo po max.10 000 km,tak je zbytečné dávat olej LL se spec. A5/C5 apod.Že by dal něco s 5w40 s A3 atd.Po procházení spíše ze zajímavosti forum oleje.cz a po kontaktu a dotazu s jejich adminem a pár lidech okolo mě bylo řečeno v podstatě totéž.Doporučují do těchto benzínů a klas.atmosfér a při nájezdu kolem těch 130000 a více dát tu spec. A3 (API SL-SM-SN) a ten 5w40-který je trochu hustší a má ta spec.A3 ty lepší "mazací" vlastnosti-už to tu bylo zmíněno.Doporučili mě toto Sunoco...Ještě mě také sdělili,že oleje značek Castrol-Shell atd. se dost pančují a různě pašují z Polska atd.-což u Sunoca nebývá problém.Natož jsem si pro "sichr" ověřil u zástoupení Sunoca v Jihlavě,zdali fy Motora je jejich odběratel-což mě bylo potvrzeno.Sunoco se stáčí v Belgii a nově ve Španělsku.
https://www.motora.cz/oleje/sunoco/5w40-plne-synteticky-olej/synturo-gold-5w40-5l-2806501.htm
-jsem max. spokojený-cena dobrá-na jaknaauto.cz ho mají i s dopravou zdarma.
 
Jestli můžu já s "malou zkušeností" s mojí Mazdou M6 GH benzín- 2.0-r.2008.Před 2 lety jsem ji koupil a původní majitel poctivě servisoval u Balvína v Brně.Olej mu dávali Castrol 5w30-long life a měnili vždy po roce.Po roce neubylo ani trochu a dolévat nebylo třeba.Najeto měla Mazda cca 130 000 km.Jeden známý mechanik mě říkal,že když se to mění poctivě po roce nebo po max.10 000 km,tak je zbytečné dávat olej LL se spec. A5/C5 apod.Že by dal něco s 5w40 s A3 atd.Po procházení spíše ze zajímavosti forum oleje.cz a po kontaktu a dotazu s jejich adminem a pár lidech okolo mě bylo řečeno v podstatě totéž.Doporučují do těchto benzínů a klas.atmosfér a při nájezdu kolem těch 130000 a více dát tu spec. A3 (API SL-SM-SN) a ten 5w40-který je trochu hustší a má ta spec.A3 ty lepší "mazací" vlastnosti-už to tu bylo zmíněno.Doporučili mě toto Sunoco...Ještě mě také sdělili,že oleje značek Castrol-Shell atd. se dost pančují a různě pašují z Polska atd.-což u Sunoca nebývá problém.Natož jsem si pro "sichr" ověřil u zástoupení Sunoca v Jihlavě,zdali fy Motora je jejich odběratel-což mě bylo potvrzeno.Sunoco se stáčí v Belgii a nově ve Španělsku.
https://www.motora.cz/oleje/sunoco/5w40-plne-synteticky-olej/synturo-gold-5w40-5l-2806501.htm
-jsem max. spokojený-cena dobrá-na jaknaauto.cz ho mají i s dopravou zdarma.

-ještě jeden drobný odkaz....
https://www.oleje.cz/forum/mazda-6-oleje-t6615.html
 
Nelej tam co si myslíš že by mohlo, ale to co lejou všichni s 2,5.
Ušetříš si dohady.
Snad nebudeš dávat olej který doporučuji v Mazdě v nových autech do "staré" Mazdy.
Pokud máš motor po GO tak potom jo.
 
Uz jste nekdo zkousel tenhle olej ? https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-millers-oils-cfs-nanodrive-nt-0w-30-5l_178888.html
Jako je to uz trosku cenove jinde ale...
To je takovej univerzální mišmaš pro "závodní" použití. Na jednu stranu píšou "s úspěchem používáno i u motocyklů v aplikacích s mokrou spojkou" což bývají speciální oleje který nejsou z dlouhodobýho hlediska kompatibilní s automotorem (píšu z dlouhodobýho schválně protože motor vám bude nějakou dobu mazat i na fritovací olej) a na tu druhou stranu pokud se ten olej dá použít i do auta,tak v motorce (obzvlášť u těch s mokrou spojkou - což je většina) nebude bůh ví jak suprově fungovat a výměnej interval se tam sníží z cca 6000km (průměr u motorek) na třeba 1000-2000.
Tak jako tak je to naprostá zbytečnost do motoru osobního auta a pokud už máš auto (nebo naopak motorku) jen na okruh tak jsou lepší oleje...
Můj názor nic víc
 
To je takovej univerzální mišmaš pro "závodní" použití. Na jednu stranu píšou "s úspěchem používáno i u motocyklů v aplikacích s mokrou spojkou" což bývají speciální oleje který nejsou z dlouhodobýho hlediska kompatibilní s automotorem (píšu z dlouhodobýho schválně protože motor vám bude nějakou dobu mazat i na fritovací olej) a na tu druhou stranu pokud se ten olej dá použít i do auta,tak v motorce (obzvlášť u těch s mokrou spojkou - což je většina) nebude bůh ví jak suprově fungovat a výměnej interval se tam sníží z cca 6000km (průměr u motorek) na třeba 1000-2000.
Tak jako tak je to naprostá zbytečnost do motoru osobního auta a pokud už máš auto (nebo naopak motorku) jen na okruh tak jsou lepší oleje...
Můj názor nic víc
Děkuji za názor , který plně respektuji. Myslel jsem si +- to samé. Zbytečné peníze navíc ...
 
Ja ten olej jazdim v 5w40 variante (nechcel som A1) v 2.5l GJ motore. Motor tichy a spotreba super. Dovnutra nevidim. Menim po 10 tisic km.
 
Jak tu byly dohady ohledně výkonnostních norem ACEA tak jsem našel pěknou stránku s porovnávačem. Berte na vědomí že je rok 2018 a pokud někdo neskladuje olej po dědovi, tak by se vám do auta měla dostat ideálně poslední norma z roku 2016 (např. ACEA C3-16). Ale i tak si to můžete porovnat zpětně.
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Sami se tak můžete přesvědčit že dnes v roce 2018 neplatí zažité věci z dob dávno minulých že u benzínu C3 chrání hůř než třeba A3

Stejně je dle mého nejdůležitější včasná (klidně i předčasná ) výměna než zkoumání věcí okolo - pokud bereme kvalitního výrobce a vhodně zvolíme specifikaci
 
Poslední úprava:
Back
Top