• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Vzhledem k najezdu předpokládám že to olej 0W-20 nežere (honování tam ještě je) můžeš přejít na plnohodnotnej olej s nejnižší viskozitou - Mobil FS 0W-40 ten je v této viskozní třídě nejlépe aditivovaný. Můžeš použít i Ravenol SSL taky hodně dobře aditivovaný. S oběma by měl motor utichnout. Výměna po 10tkm. ;)
 
Zdravím všetkých členov fóra. Chcel by som sa poradiť ohľadom situácie ktorá nastala pri poslednej výmene oleja. Auto bolo kupované s nájazdom mierne nad 120t km so zdokumentovanou kompletnou servisnou históriou. Servis prebiehal len v autorizovanom servise v predpísaných intervaloch a posledná náplň bola 0w30 originál Mazda. Po 10t km som naplanoval výmenu oleja s nasledovným zistením:
- vypustených bolo len približne 2,2l oleja. Podľa manuálu je plna náplň na úrovni 4,2l
- v prevádzke som nižšiu kultivovanosť motora nespozoroval
- tuto situáciu neavizovala žiadna kontrolka na palubnej doske
- mechanik mi ako novú náplň odpurucil olej Mazda 5w30, Acea a5
Otázka je ako sa do budúcna zachovať, ako často kontrolovať hladinu oleja, aký olej optimálne používať a či je toto normálny stav pre daný typ motora? Vďaka
 
Předpokládám že se jedná o benzín. ACEA A5 5W-30 udělá to samý. Když ti za 10tkm zmizí 2L oleje tak musíš jít s viskozitou nahoru (toto je lehkoběžnej řídkej olej)
Spotřeba není malá, ale furt by to mělo být řešitelný v rozumné míře vzhledem k současnému oleji. Dej A3/B4 olej API SN SAE 5W-40 - nějakej s vyšší viskozitou třeba velmi slušnej Ravenol VST. Pokud by i VST trochu mizelo tak ELF Evolution 900 SXR (výrobce Total)
 
tak já si taky nechám poradit.
Mám čerstvě M3 BK 2.0i
Podle faktur tam byl zřejmě olej 10w40
V obchodě kde většinou nakupuju mě byl doporučen olej Total Quartz 7000 10W-40?
 
Když si přečteš odpovědi za poslední 3 měsíce, budeš vědět co vybrat pokud nemáš větší ubytek té 10W-40
 
dik...procetl jsem :)
Nicmene jsem doma na homeoffice poprve v historii firmy a me deti to zatim moc nechapou:)
Takze ve zkratce...ma to najeto 335000 a kdyz jsem to ted jak jsem to dovezl domu zjistil tak to nema olej ani na spodni rysce.
Takze tam budu muset neco malo nalit nez se rozkoukam a rozmyslim co tam budu davat.
Napredchozich autech jsem obvykle daval LiquidMolly.

Tu 10W40 jsem nasel na fakture z roku 2017 tak jsem nechtel davat nic jineho pro zacatek.
Ja kdyz menil olej tak jsem presel u bmw treba z 5w30 na 5w40.
Jestli to dobre chapu tak ta 10w40 neni nic moc a bylo by lepsi prejit na...?
V manualu pisou 5w30 ale i 10w40 a 5w20.
Norma API SL nebo ACEA A3

Pokud to nebude uplna vrazda tak bych rad aby mi M3 par let vydrzela.
 
Tak ten olej nedolievaj, ale komplet vymen a idealne este niekolkokrat po 5 tisic km, nech sa motor vycisti. A ked nepovies, ci jazdis dlhe alebo kratke trasy, agresivne alebo na pohodu, s privesom, do Chorvatska, caste mrazive starty alebo nie, tazko ti poradit viskozitu. Urcite ale ACEA A3, 5/10w-30/40 je relativne menej dolezite, hlavne nenechavat pridlho.
 
Když tam už někdo dával olej 10W/40,tak motor už bere olej,ale při takovém nájezdu je to normální.Pokud bych si chtěl auto nechat,tak bych aspoň vyměnil pístní kroužky a guferka ventilů,abych si zbytečně nekarbonoval motor.
 
Tak pro začátek zkus ELF Evolution 900 SXR 5W-40, ten je v teto třídě jeden z nejhustších. Za provozní teploty ma stejnou viskozitu, za studena lepší čerpatelnost a je líp aditivován. Aditivace může rozchodit zapečený kruhy a může se to zlepšit, ale taky můžezzačít mizet i víc, v takovém případě můžeš zkusit Ravenol RCS. Ale spíš se obávám že by zabral až 10w-50 olej (RCS není o tolik hustší, řešil by ubytek do cca 0,5L/10tkm) a to už je spíš jen na letní provoz a dlouhodobě se to zhorší
 
dik...procetl jsem :)
Nicmene jsem doma na homeoffice poprve v historii firmy a me deti to zatim moc nechapou:)
Takze ve zkratce...ma to najeto 335000 a kdyz jsem to ted jak jsem to dovezl domu zjistil tak to nema olej ani na spodni rysce.
Takze tam budu muset neco malo nalit nez se rozkoukam a rozmyslim co tam budu davat.
Napredchozich autech jsem obvykle daval LiquidMolly.

Tu 10W40 jsem nasel na fakture z roku 2017 tak jsem nechtel davat nic jineho pro zacatek.
Ja kdyz menil olej tak jsem presel u bmw treba z 5w30 na 5w40.
Jestli to dobre chapu tak ta 10w40 neni nic moc a bylo by lepsi prejit na...?
V manualu pisou 5w30 ale i 10w40 a 5w20.
Norma API SL nebo ACEA A3

Pokud to nebude uplna vrazda tak bych rad aby mi M3 par let vydrzela.
Pokud má auto opravdu najeto přes 300 tisíc km, tak nic nevymýšlej, a dej tam jen to co tam bylo doteď. Každá změna může být na škodu. Nejlépe dodržet i značku oleje, a pokud se nedá zjistit, tak dodržet aspoň parametry. Před takovým motorem smekni, a nunuť mu novoty, staří to nemají rádi.
 
Poslední úprava:
diky vsem za rady.

Ja samozrejme pocitam s tim ze tam ted dam plny obsah oleje.
Potrebuju vysledovat jestli to teda zere a taky kolik.
Ja uz auto s jeste vetsim najezdem mel. A bylo teda trochu vice komplikovane na udrzbu. Bylo to v nafte s dpf a biturbem. Coz uz tak je potencialni pruser :)
Ale paradoxne na tom odchazely jine veci nez motor a veci s tim spojene.
Tahle M3 i pres svuj najezd vypada docela dobre a podle faktur do ni bylo investovano.
Tak doufam ze mi nejaky cas vydrzi.
 
Když tam už někdo dával olej 10W/40,tak motor už bere olej,ale při takovém nájezdu je to normální.Pokud bych si chtěl auto nechat,tak bych aspoň vyměnil pístní kroužky a guferka ventilů,abych si zbytečně nekarbonoval motor.
Nemusí to tak být, přeci jen je to BK. Já mám k autu všechny faktury od nova a od nova tam autorizovaný servis (auto laros) a potom i Palkovice lili 10W40. V těch letech kdy se BK a GG vyráběla se ten olej používal celkem normálně si myslím. Třeba chtěl první majitel na oleji ušetřit :)
 
No ona je to ale jedna ze základních funkcí (kvalitního) oleje :D Má rozpouštět úsady a navazovat je na sebe, aby se neusazovaly v motoru. To že se současným olejem vznikají a drží se ve větší míře značí že ten olej stojí za prd, nebo se přetahují intervaly co dokáže olej zvládnout, případně obojí
 
No ona je to ale jedna ze základních funkcí (kvalitního) oleje :D Má rozpouštět úsady a navazovat je na sebe, aby se neusazovaly v motoru. To že se současným olejem vznikají a drží se ve větší míře značí že ten olej stojí za prd, nebo se přetahují intervaly co dokáže olej zvládnout, případně obojí
Samozřejmě, ale když ten starý olej stál za prd a vytvořil úsady, tak s tím starým olejem bude motor dál jezdit, ale novým olejem můžeš motor zničit. Proto je lepší nechat starý olej a jezdit, než dát nový olej a muset jít koupit nové auto.
 
Preto sa neodporuca robit naraz skoky o viac ako dve pismena naraz, napr. z SG/SH skocit na jednu vymenu na SM/SN. Ale ist na vykonnejsi olej, aspon o jednu generaciu, pri kazdej vymene a tuto vymenu urobit castejsie (po 5 tisic km), neuvolni naraz tolko bordelu, aby to motoru ublizilo. Je to naopak najjemnejsi sposob, ako motor, a to kludne aj starsi, vycistit.
 
SM je z první generace ekonarizeni. Je dost ochuzená. Ve skutečnosti je SL kvalitnější a nejvýše je momentálně SN. Pokud nejsou usady obrovský tak není problém použít SN a jak začne černat zas vymenit. Pořád je to pomalejší a šetrnější než proplach.
@PetrKk ono to spíš dojezdí tím tvým způsobem. Protože ty usady se můžou utrhnout kdykoliv samy ;)
 
Tak Mazda Original Oil Ultra DPF 5W-30 u dodavatele není, tak vyzkouším tady chválený Ravenol.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Back
Top