• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Když jsem s Mazdou (M6 2,3i) jezdil na okruhu, což je poměrně velká zátěž, kdy si prostě ten motor nějakej olej veme, tak jsem po víc jak hodině a půl ježdění v plnym zápřahu měl olej jednou i kousek(několik mm) pod dolní ryskou a motoru se nic nestalo.
Mezi min a max je to obvykle míň než 1litr náplně, což rozhodně nepovažuju za kritický pro to moct někam dojet a koupit olej.
Rozhodně nedoporučuju takle jet dlouho, protože se může (nemusí ale může) stát, že si pumpa přisaje v ostrý zatáčce vzduch a to neni dobře, ale na dojetí je to ok pokud neni teda měrka úplně na suchu.
 
Právě že nevyužiju, mam v plánu používat jiný olej ...

edit Vitus: přesunutá debata z inzerce, kde nemá co dělat.
 
Poslední úprava moderátorem:
Po debatě s Max6 to ted necham na něm a jeho doporučení ;) ( Castrol Edge Titanium FST )
 
Nevim jak záručně, ale když jsem byl s GY na výměně tady v Mazdě, tak dávali něco podobnýho. Teď bych ale už kecal, zda EDGE, nebo Magnatec...
 
To beru,ale když nebude štempl od autorizáku a nastane problém asi se na tom otočí:eek: Jako pojišťovny sto důvodů proč nezaplatit.;)
 
No spíš jsme se bavily o 0W-30 ( API - SN ) ale nechci tu šířit žádné fámy, byla to prostě diskuze a vysvětlování, rad si poslechnu cokoliv o mazdackych motorech od někoho kdo ví o čem mluví ;)
 
Tak Mazda Kladno mi napsaly toto :

Pro Vaší Mazdu by měl být olej Mazda original Supra 0w20 (používáme pouze doporučené oleje Mazda)

Tak si vyberte, když při výměně dávají 5W-30 :confused:
 
Praha Jeremiasova:
My používáme oleje Shell helix. Předepsaný olej je:
Mazda Original Oil Supra 0W-20
Mazda Original Oil Ultra 5W-30
API SL/SM/SN *1 or ACEA A3/A5
0W-20, 5W-30
 
tak po debatě o olejích mi to nedalo a schválně ze zvědavosti jsem obeslal pár servisů s dotazem :
Bylo by možné popř. použít olej Castrol Edge Titanium FST 0W-30 ?

odpovědi z každého servisu úplně jiné, takže si myslím, že oni samy neví co se tam má lít :eek: . Nezajímala mne ani tak cena , jako názor na to, zda je možné použít výše uvedený olej. Názor si udělejte samy :confused: :

MAZDA ASPEKTA TRADING :

Výměna motorového oleje u Nás obnáší výměnu olejové náplně v motoru, výměnu olejového filtru a výměnu těsnění pod výpustním šroubem.
Veškerý použitý materiál je originální výrobek Mazda. Pokud jde o olej
MAZDA DEXELIA 5w-30 je určený zejména pro motory nejnovějších osobních a lehkých užitkových vozidel vybavených DPF - s filtrem pevných částic pro splnění emisních limitů EURO IV/V /VI.
Při použití jiného oleje by jste se mohl dostat do problémů v řešení případné reklamace ze strany Mazdy. Záruka na vozidlo je Mazdou držena na vozidlo minimálně po dobu tří let a 100.000 km v při dodržení servisních prohlídek a použití originál dílu určených pro vozidlo. V opačném případě může být záruka na vozidlo Mazdou omezena nebo dokonce zrušena.
V případě dalších dotazů mne prosím kontaktujte, děkuji a přeji krásný den.


V-GROUP KLADNO:
Pro Vaší Mazdu by měl být olej Mazda original Supra 0w20 (používáme pouze doporučené oleje Mazda)

Cena a doba výměny oleje (preventivní výměna oleje po 3000km) pro Vaší Mazdu CX-3

Doba výměny cca 2h

Cena 4 846,-
( TAK TO POČÍTÁM, ŽE 1,5 HODINY TAM PIJOU KÁVIČKU :D )


AUTO JEREMIÁŠOVA PRAHA:


Cena výměny je cca 4500 Kč. Aktuálně máme volné termíny od tohoto pátku.
My používáme oleje Shell helix. Předepsaný olej je:

Mazda Original Oil Supra 0W-20
Mazda Original Oil Ultra 5W-30
API SL/SM/SN *1 or ACEA A3/A5
0W-20, 5W-30
Takže 0w-30 bych nepoužil.

AUTOPALACE PRAHA:
Dobrý den,
pouze výměna oleje + filtr + olej MAZDA + těsnění cena cca.2200,- Kč, uvedený olej Castrol si myslím můžete použít jako alternativu …

S pozdravem …

Petr Šťovíček
Tel: +420 296 574 614

 
Četl jsem to dvakrát... a mé chápání je:
1) oleje s vyšší HTHS viskozitou (mezi nimi i zmiňovaný Castrol 0w-30 FST a ACEA C3) jsou šetrnější k motoru
2) oleje s nižší HTHS viskozitou ( mezi nimi origo oleje Mazda) zase přispívají k nižší spotřebě paliva
3) aby bylo možné oleje s nižší viskozitou použít, je potřeba, aby je výrobce "povolil", resp. předepsal
4) spekulace: výrobci tedy předepisují oleje s nižší viskozitou, aby dosáhli lepších emisí a nižší spotřeby? Protože to prodává, zatímco větší zatížení motoru vlivem používání oleje s nižší viskozitou a tím pádem třeba jeho menší životnost nebo jak to mám napsat, je každému fuk, protože auta se mění po 5 letech (není teda můj případ)?

No, a nakonec. Co tedy s tou zárukou? Nechám si tam nalít olej s lepšími parametry, ještě k tomu levnější, ale když bude problém, výrobce dá od toho ruce pryč... a v případě Mazdy v ČR bych řekl téměř jistý scénář :-(

Som z toho volaaký zmätený... Asi začnu jezdit autobusem.
 
Spekulace je naprosto správná. Navíc oleje s extrémními parametry jsou celosvětově těžko dostupné a stály by s marží, s jakou se za doporučené ceny prodává Dexelia potažmo Mazda Original Oil, strašně strašně moc a navíc Total je ani IMO nedělá. Není proto v zájmu Mazda zákazníkům doporučovat něco jiného než to, co berou v obrovských objemech a nechávají si na to lepit od Totalu etikety. Do svého motoru také používám EDGE FST 0W40 ACEA C2/C3 (teda zásadně od ověřených prodejců - pozor na falza), který Mazda Original Oil v doporučované specifikaci deklasuje prakticky ve všech parametrech. IMO je to jediný komerčně dostupný olej pro diesely v této specifikaci.
 
@PaKo : a co si teda necháváš do motoru lít ? Já se kloním k verzi " 1) oleje s vyšší HTHS viskozitou (mezi nimi i zmiňovaný Castrol 0w-30 FST a ACEA C3) jsou šetrnější k motoru " záruku mám stejně jen na 3 roky a musela by být sakra smůla aby se v té době s motorem něco stalo a když jo, tak sestejně budou chtít vykroutit ... možnost " 2) oleje s nižší HTHS viskozitou ( mezi nimi origo oleje Mazda) zase přispívají k nižší spotřebě paliva " kvůli cca 0,5 l na 100 km nemá cenu řešit ...
 
@PaKo : a co si teda necháváš do motoru lít ?

Na první výměně oleje jsem byl u @Max6 ... tak hádej ;). Ale to jsem o tom nevěděl zbla nic. Po přečtení této diskuse a článků výše jsem rád, že jsem dal na jeho doporučení. Jen jsem zvědavej, co bude, až pojedu na oficiální garančku a vyjádřím přání nepoužít originál Mazda oil.
 
Souhlas, taky jsem se předběžně domlouval s @Max6 , že až najedu potřebné kilometry, tak se u něj na výměnu stavím ;)
 
Jasne že se bude servis,prodejce,výrobce a kdovikdo ještě otáčet na jakékoliv maličkosti i když bude nelogická. To by se ale mohly otáčet i na tom, že si olej menis dřív než po 20 000 km ( podle jejich doporuceni ) a nejenom na tom, že si tam davas olej, který je lepší než ten jejich. Jim nejde o kvalitu oleje ani o výdrž motoru ( protože po dobu 3lete záruky ten motor vydrží i kdyby se tam lil snad fritovací olej :) ) jde spíš o to, že mají zisk a to celkem velký na tom oleji co doporučují... Prostě prodat a vydělat, jaký vliv to má na motor po cca 7 letech je už jedno, to už se stará majitel a zase pojede do servisu , aby vydělaly ...
 
Když jsem auto koupil (10/2015), bývalý majitel mi řekl, že olej neměnil asi 2 roky, protože auto skoro nejezdilo (najeli s ním 3000 km). Najel jsem asi 1000km a pak jsem vyměnil olej (Meyle 5W40 a filtr Müller). Teď jsem měnil znovu po 8400 km a v servisu se divili, že starý olej byl čistý, tak se ptali jestli je to benzínový auto, že u nafty by tak čistý nebyl. Jo a za těch 8400km jsem nemusel nic dolévat, což je oproti minulému autu příjemná změna.

Nový olej jsem dal Total Quartz 9000 5W-40 a filtr Mann, byl jsem v pneuservisu Šafránek Praha Libeň, chtěli za práci 450 Kč (jejich pobočka v Dolních Počernicích chtěla za to samé 570 Kč, jediné, co bylo navíc, bylo nové těsnění pod výpušťák).
 
Back
Top