• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Mazdar,

čeká mě první výměna motorového oleje, co dávate do svým 2,5i ? Dostal jsem tip na Ravenol VST 5W-40 a ještě je tam filtr nebo vložka ?

Díky
 
Nemusí tam být vložka. Třeba @pjetro má 2.5 před FL (září 2009) a má už patronový/plechovkový olejový filtr a samozřejmě mu to odpovídá podle VIN. Vložku mívají jen starší 2.5 jako pozůstatek z 2.3
Doporučuji to u GH hledat podle VIN. V ČR bych to tak žhavý s těma konverzníma sadama, z vložky na patronu, neviděl.

@SkyAcesCZ
Zadej VIN sem:
nebo sem
nebo sem

a proklikej se přes "GASOLINE-ENGINE 4-CYLINDER TRANSMISSION" potom "OIL PUMP & FILTER (GASOLINE)(2500CC)" a tam už uvidíš co máš za filtr, respektive si na něj klikneš a zobrazí se ti OEM kód pro objednání.
 
@Max6

Na zahraničním fóru jsem našel, že do roku 06/2009 je vložka, od 07/2009 je plechovkový filtr. Ve VIN dekodéru na mě taky vyskočí plechovka. Auto mám konec července 2009. Objednal jsem ale raději oba a k tomu olej Ravenol VST 5W-40. Díky
 
Tak já ještě doplním předchozí dotaz. Mám překroužkovaný motor (jak jsem psal gg, 1.8, 2006), po servisu proběhla i výměna oleje, mechanik se ale na nic neptal a podle svého uvážení a “researche”do auta nalil divinol FO2 multilight 5w30 což je acea A5/B5.. Tak teď nevím nechám tam tu náplň na následujících 10 000, nebo udělám ještě výměnu náplně za něco hustšího? čeká mě docela aktivní léto s delšími přesuny a rád bych měl jistotu, že to auto nijak negativně “nepoznamená”.. Doposud jsem tam lil 5w 40 valvoline, akorát pak se kroužky připekly jako brambory, tak jsem přestal řesit (proto mogul..)
 
Divinol není žádnej oheň. Záleží jak je mechani pečlivej a jak jezdíš, teoreticky by to mělo klidnýmu řidiči stačit, ale když už je motor takto pořešen, dal bych "plnohodnotný" olej Ravenol VST a máš jistotu ;)
Ten Valvoline je olej z nízké cenové relace, takže se nedá očekávat nějáká větší aditivace a tím větší odolnost ;)
 
Nevím, podle čeho mechanik soudil, že je to olej pro tohle auto, neznám nikoho kdo má mazdu a jezdil by na ten divinol.. 😀 Asi ho vyměním.. Ravenol je asi opravdu super ale mě se naskytla možnost výhodně nakoupit olej eurol super lite 5w40, jaký máte názor na tento?
Divinol není žádnej oheň. Záleží jak je mechani pečlivej a jak jezdíš, teoreticky by to mělo klidnýmu řidiči stačit, ale když už je motor takto pořešen, dal bych "plnohodnotný" olej Ravenol VST a máš jistotu ;)
Ten Valvoline je olej z nízké cenové relace, takže se nedá očekávat nějáká větší aditivace a tím větší odolnost ;)
 
Olej patří na konec kategorie 5W-40 tzn že bude vhodnější pro auto co trochu žere olej. Má aji poměrně slušnou hodnotu startovatelností za nízkých teplot. Ale teplota zážehu už při 200°C je opravdu dost nízká. Ten olej se bude dost přepalovat hlavně v létě když se mu šlape a pak se zastaví bez dochlazení
 
Olej patří na konec kategorie 5W-40 tzn že bude vhodnější pro auto co trochu žere olej. Má aji poměrně slušnou hodnotu startovatelností za nízkých teplot. Ale teplota zážehu už při 200°C je opravdu dost nízká. Ten olej se bude dost přepalovat hlavně v létě když se mu šlape a pak se zastaví bez dochlazení
Rozumím, takže rychlejší degradace. Olej měním do 10 tis. (poslední dva roky byly nájezdy něco kolem 7 tis.) tak to by teoreticky neměl být problém, ne? Nějaká další rizika, co brát v potaz?

Pro zajímavost, jaká je teplota zážehu u Ravenolu? 😀
 
Rychlejší degradace není úplně správně pochopeno, pokud člověk bude jezdit jak důchodce tak to vadit nebude. Ale když bude jezdit v otáčkách nebo v zátěži tak tam bude riziko problému značně vyšší, zvlášť když to pak řidič chvíli nedochladi a hned vypne, tak se mu začnou zapékat kruhy a tvořit úsady poměrně rychle.
Běžně oleje mají okolo 230. VST má 236
 
Objednal jsem vst, děkuju zankonzultaci 👍
Rychlejší degradace není úplně správně pochopeno, pokud člověk bude jezdit jak důchodce tak to vadit nebude. Ale když bude jezdit v otáčkách nebo v zátěži tak tam bude riziko problému značně vyšší, zvlášť když to pak řidič chvíli nedochladi a hned vypne, tak se mu začnou zapékat kruhy a tvořit úsady poměrně rychle.
Běžně oleje mají okolo 230. VST má 236
 
Ahoj lidi, teraz som kupoval mazdu a rovno som v nej menil olej (GH 2008 2.5).
Mal by som dotaz ako to je z resetom intervalu výmeny oleja (menil som ho skorej - cca po 8 tis km - zatiaľ mi nič nevyhodilo). Vyhodí mi to samo? Popripade čo mi treba na reset, je to možné urobiť s OBD II wifi a Iphonom? Kukal som aj vlakni na diagnostiky ale som s toho nejako mimo.
 
Interval oleje se resetuje jen u dieselu, benzínový GH ho nemají.
Na diag se používá Forscan a k tomu buď obyč elm327 s přepínačem nebo ELS27 co má automatický přepínání nebo vLinker MC2, kterej je rychlejší a funguje stabilně přes BT. Wifi diagnostiky jsou dost nestabilní a můžou způsobit poškození jednotky hlavně při zapisu dat... To je shrnutí toho diagnostickyho vlákna
 
Back
Top