• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Opotřebení klínového řemene

Mira1974

člen KLANu
73
Zdravím všechny mazďáky.
Dávám do placu další možná problém...Klínový řemen se mi neopotřebovává stejnoměrně.
Po celé délce je jedna třetina ještě šedá,s písmenky a dvě třetiny vyleštěná černá..,je myšleno po délce řemenu.Je to stejnoměrné po celém obvodu. V Palace v Brně mi to možná vymění, jedu tam za týden ,ale ostatní oslovené servisy Mazda rozporuplné reakce: v Mazdě Olomouc se ani na to nepodíval a že prý dobrý, v Pardubicích, že to není na reklamaci, že něco podobné má další Mazda, co mají teď v servisu, a Zlín se zatím ani neozval....ale ještě se s tím nesetkali a dali to dál k posouzení. Tak jsem z toho docela jelen...Mám najeto 5500km.
Poradíte mi někdo?Jak vypadá Váš klíňák???

20191004_123951[1].jpg
 
Zkontrolovat kladky - povrch (hlavně napínací kladka, protože po ní běhá ten řemen zadní stranou), volnost otáčení
Zkontrolovat napnutí řemenu - jestli není moc nebo málo
Zkontrolovat jestli nějaký cizí předmět nejřišel do kontaktu s řemenem.
Ale podle foto je ten řemen na výměnu.
Už někdy v přelomu roku 2013/2014 byla u Sky-G dodavatelem dodána vadná série klíňáků, který se po cca 20000-30000km doslova rozpadly. Třeba se situace opakuje.
 
Zkontrolovat kladky - povrch (hlavně napínací kladka), volnost otáčení
Zkontrolovat napnutí řemenu - jestli není moc nebo málo
Zkontrolovat jestli nějaký cizí předmět nejřišel do kontaktu s řemenem.
Ale podle foto je ten řemen na výměnu.
Už někdy v přelomu roku 2013/2014 byla u Sky-G dodavatelem dodána vadná série klíňáků, který se po cca 20000-30000km doslova rozpadly. Třeba se situace opakuje.
Ahioj,
no právě,že kdyby se sjížděl stejnoměrně, tak si ničeho nevšimnu,ale on není sjetý stejně....Jsem zvědavý,co mi řeknou v Brně.

Ahioj,
no právě,že kdyby se sjížděl stejnoměrně, tak si ničeho nevšimnu,ale on není sjetý stejně....Jsem zvědavý,co mi řeknou v Brně.
Jakoby tam něco trochu třelo ...Nebo je ta kladka,co jde řemen přes ní i z druhé strany malinko nakřivo...
 
Poslední úprava moderátorem:
Přiznám se že na mobilu tu fotku moc dobře nevidím, ale mě spíš přijde že ten řemen v tom krajním pásu je sedřenej až na vlákna.
 
Blbě na tu fotku vidím, ale jestli to nejsou vlákna ale jen barva a ty máš tenhle nájezd, tak pokud jsou ty kladky v pořádku, tak to může být úplně normální "zajíždění". Ty kladky když jsou nový, tak jsou potřený barvou, která se o ten řemen zbrousí a to i takhle "ohobluje" tu zadní stranu řemenu. Ale tohle snad dokáže posoudit jakýkoliv technik co umí otevřít kapotu. Ať tak jako tak, tak by měli zkontrolovat ty kladky a samotný řemen.
 
Blbě na tu fotku vidím, ale jestli to nejsou vlákna ale jen barva a ty máš tenhle nájezd, tak pokud jsou ty kladky v pořádku, tak to může být úplně normální "zajíždění". Ty kladky když jsou nový, tak jsou potřený barvou, která se o ten řemen zbrousí a to i takhle "ohobluje" tu zadní stranu řemenu. Ale tohle snad dokáže posoudit jakýkoliv technik co umí otevřít kapotu. Ať tak jako tak, tak by měli zkontrolovat ty kladky a samotný řemen.
Přesně když to otevře, tak doufám zkontrolují vše... Snad mě u toho nechají, ať to vidím.... Dnes už se nedá věřit nikomu....
 
Zdravím všechny mazďáky.
Dávám do placu další možná problém...Klínový řemen se mi neopotřebovává stejnoměrně.
Po celé délce je jedna třetina ještě šedá,s písmenky a dvě třetiny vyleštěná černá..,je myšleno po délce řemenu.Je to stejnoměrné po celém obvodu. V Palace v Brně mi to možná vymění, jedu tam za týden ,ale ostatní oslovené servisy Mazda rozporuplné reakce: v Mazdě Olomouc se ani na to nepodíval a že prý dobrý, v Pardubicích, že to není na reklamaci, že něco podobné má další Mazda, co mají teď v servisu, a Zlín se zatím ani neozval....ale ještě se s tím nesetkali a dali to dál k posouzení. Tak jsem z toho docela jelen...Mám najeto 5500km.
Poradíte mi někdo?Jak vypadá Váš klíňák??

Zobrazit přílohu 24622

Ja teda na ty levy strane vidim sedrenej remen. ...
 
Ono je i vidět že je něco (asi ten řemen) naleptanýho na tý napínací kladce
 
Tam není čeho se bát. V tom úplně nejhorším případě se vymění vadná kladka + novej řemen. Jen tohle by mělo jít na záruku.
 
Tam není čeho se bát. V tom úplně nejhorším případě se vymění vadná kladka + novej řemen. Jen tohle by mělo jít na záruku.
To půjde...Ale aby vůbec zjistili,jaká to je kladka...Snad ten Palace je v Brně to nejlepší...

To půjde...Ale aby vůbec zjistili,jaká to je kladka...Snad ten Palace je v Brně to nejlepší...
Na tí kladce,co je vidět,to naleptané je asi před 14 dny dělaný nástřik spodku....
 
Poslední úprava moderátorem:
A nechces zkusit Auto Efekt Zlin? Dneska jsem tam byl az z Prahy na vymenu oleje v automatu. Prijdou mi, ze se celkem vyznaji ;)
 
To půjde...Ale aby vůbec zjistili,jaká to je kladka...Snad ten Palace je v Brně to nejlepší...
Pokud není ten řemen poškozený i na "klínový"/ vnitřní straně, tak bych se zaměřil na tu napínací kladku, protože to je jediná kladka po který ten řemen běhá po hladký / venkovní straně. Případně to bude jen výrobní vada toho řemenu / kusu
Tak jestli na tý kladce najdou cizí předmět, tak tě se zárukou pošlou do...... A můžeš škodu uplatnit tak maximálně na tom čuňátku co při nástřiku podvozku nedokázalo zakrýt části motoru
 
A nechces zkusit Auto Efekt Zlin? Dneska jsem tam byl az z Prahy na vymenu oleje v automatu. Prijdou mi, ze se celkem vyznaji ;)
Ano,tam jsem jezdil se svojí starou Mazdou...Teď se k fotce vyjádřili,že pošlou do Prahy na přezkoumání...Už jim píšu přes 14dní a nic...V Brně mi hned řekli,že vymění řemen....Ale ten přijímací technik byl v telefonu takový....,no nebyl mi sympatický...Prostě pocit...
Ale už tam jsem objednaný na tu výměnu řemene a potom se uvidí,co nastane ...Dyžtak začnu opět jezdit do Zlína...

Pokud není ten řemen poškozený i na "klínový"/ vnitřní straně, tak bych se zaměřil na tu napínací kladku, protože to je jediná kladka po který ten řemen běhá po hladký / venkovní straně. Případně to bude jen výrobní vada toho řemenu / kusu
Díval jsem se několikrát na tu vnitřní stranu a ta se mi zdá normální...

Pokud není ten řemen poškozený i na "klínový"/ vnitřní straně, tak bych se zaměřil na tu napínací kladku, protože to je jediná kladka po který ten řemen běhá po hladký / venkovní straně. Případně to bude jen výrobní vada toho řemenu / kusu
Tak jestli na tý kladce najdou cizí předmět, tak tě se zárukou pošlou do...... A můžeš škodu uplatnit tak maximálně na tom čuňátku co při nástřiku podvozku nedokázalo zakrýt části motoru
To bych mohl,ale ten řemen jsem objevil o dost dřív.....

Pokud není ten řemen poškozený i na "klínový"/ vnitřní straně, tak bych se zaměřil na tu napínací kladku, protože to je jediná kladka po který ten řemen běhá po hladký / venkovní straně. Případně to bude jen výrobní vada toho řemenu / kusu
Tak jestli na tý kladce najdou cizí předmět, tak tě se zárukou pošlou do...... A můžeš škodu uplatnit tak maximálně na tom čuňátku co při nástřiku podvozku nedokázalo zakrýt části motoru
To jim určitě řeknu..,snad mě u toho nechají, abych mohl s nimi o tom mluvit....
 
Poslední úprava moderátorem:
Ber to tak že při nejhorším:
Nový klíňák alternátor/klima - cca 250Kč
Kladka (bez napínacího mechanismu) - cca 350Kč
Kdyby bylo opravdu nejhůř tak komplet kladka i s napínacím mechanismem - cca 1600Kč
+ Práce 15-25 minut
 
Back
Top