• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Pár dotazů - SBS, cukání, fce. BLIS u P zrcátka

M3grey

rodinný člen KLANu
2 113
Ahoj, měl bych pár dotazů, nenašel jsem, že by to někdo řešil.

1. Posledni dobou se mi rano stava, ze po chvilce od nastartovani se mi rozsviti zluta kontrolka SBS (dve srazena auta s hvezdickou). Po par km to zhasne. Sklo ciste, overeno. Je to vada systemu anebo se to tech par km nejak kalibruje?

2. Motor G165 - od koupe pozoruji obcasne jemne cuknuti pri akceleraci, jak kdyby zadrhnuti (zavahani, chcete-li). Opet bych potreboval vedet, zda je to normalni? Je to stav, kdy premyslite, zda tu cuklo od podvozku (nerovnost) anebo od motoru. Spise se uz priklanim k motoru. Lhostejno na jaky RS.

3. Jak vlastne funguje BLIS u P vnejsiho zrcatka? Nejak jsem tu funkci, resp.kdy se spina a kdy ne a kdy varuje akustisticky, dosud nepochopil...

3.
 
3. Je sepnutý furt a detekuje kovové předměty, někdy i svodidla. Pak svítí. Akusticky varuje, jen když vyhodíš blinkr IMO.
 
S kontrolkou SBS mám podobný problém. Stává se to ale pouze ráno, ve dnech, kdy mají skla tendenci se rosit a rozednívá se.
Už se kontrolka rozsvítila i když čelní sklo bylo ostříknuto a setřeno stěračem. Myslím, že by se možná mohla rosit i optika kamery nebo vnitřní plocha skla.
 
3. to mi dela levé zrcatko (ridic). Pravé detekuje jen obcas a na tu jeho logiku jsem jeste neprisel.
Moje dalsi auto, kdyz napr. v levem pruhu predjizdim vozidlo v pravem, tak ho vzdy detekuje.
U M3 jen nekdy (ale spise ne). Uz jsem premyslel i, jestli to nedetekuje jen blizici se vozidlo (a ne vzdalujici se). Akusticky detekovalo snad 3x za 3000km. Fakt to nepobiram....
 
3. to mi dela levé zrcatko (ridic). Pravé detekuje jen obcas a na tu jeho logiku jsem jeste neprisel.
Moje dalsi auto, kdyz napr. v levem pruhu predjizdim vozidlo v pravem, tak ho vzdy detekuje.
U M3 jen nekdy (ale spise ne). Uz jsem premyslel i, jestli to nedetekuje jen blizici se vozidlo (a ne vzdalujici se). Akusticky detekovalo snad 3x za 3000km. Fakt to nepobiram....

Mě se zdá, že obě zrcátka jedou dle stejné logiky. Detekuje blížící se vozidlo - nebo jedoucí stejnou rychlostí v danném zorném poli a zvukově oznamuje jen při zapnutí blinkru na tu stranu, kde se vozidlo nachází. Vzdalující se vozidlo nedetekuje - t.j. při předjíždění. Zvukově tedy pravá strana oznamuje např. při odbočování vpravo - pokud je tam více jízdních pruhů a já jedu v tom levém a na pravé straně je jiné auto.
 
tohle se píše v manuálu k logice:

Systém sledování mrtvého úhlu (BSM) je navržen tak, aby pomohl řidiči při kontrole
prostoru za vozidlem po obou stranách při přejíždění mezi jízdními pruhy, a to tak, že
upozorní řidiče na přítomnost vozidla přibližujícího se zezadu v sousedním jízdním pruhu.
Systém sledování mrtvého úhlu (BSM) detekuje vozidla přibližující se zezadu při jízdě
vpřed rychlostí 30 km/h nebo vyšší
a upozorňuje řidiče rozsvícením varovné kontrolky
sledování mrtvého úhlu (BSM) a zobrazením obrazovky detekce vozidla (vozidla s aktivním
projekčním displejem).
Je-li ovládací páčka směrových světel přesunuta tak, aby signalizovala změnu jízdního pruhu
na stranu, kde je rozsvícena varovná kontrolka sledování mrtvého úhlu (BSM), protože je
detekováno přibližující se vozidlo, systém sledování mrtvého úhlu (BSM) upozorní řidiče na
možné nebezpečí rozsvícením varovné kontrolka sledování mrtvého úhlu (BSM) a aktivací
varovného zvukového signálu a zobrazením varovné obrazovky (vozidla s aktivním
projekčním displejem).
Detekční oblast tohoto systému pokrývá jízdní pruhy na obou stranách vozidla a to od zadní
části předních dveří do vzdálenosti asi 50 m za vozidlem.
 
Diky z vytah ;)

No prave jsem si vsiml toho, ze kdyz vozidlo predjizdim ja (je v levem, on v pravem) tak to P zrcatko nic nedetekuje. A kuprikladu dnes rano se mi stalo,ze pravym pruhem predjizdelo vozidlo me a to P zrcatko detekovalo....o_O
 
1. Stava sa to ak ti svieti rano slnko priamo do kamery.. ta potom nevie sledovat situaciu pred vozidlom..
 
Auto vracet nechci, co taky jako nahradu, ze? Spise mi jde o to, co se vyskytuje individualne a lze reklamovat (rad mam veci 100% funkcni, kdyz jsem si 100% funkcnost zaplatil) a co se vyskytuje obecne a je povazovano za vadu ve smyslu vlastnosti...
 
Nojo, ale v mazdě ti vysvětlí, že zničený brzdový kotouče po roce a ujetí 15 tis.km nejsou vada materiálu, ale že jsi prostě moc silně zabrzdil.....tak pak se s nima bav o chvění skel u zrcátek.:confused:
 
Nemam v umyslu se nikoho dotknout, ale kdyz se budu k brzdam chovat (rekneme) nevhodne, tak je znicim i daleko drive, nez v 15tkm. Dost lidi jezdi jako "hasici" a pak se divi. Je to ale individualni a tezko, bez dalsich podkladu, soudit. Ja, jelikoz uz jiste zkusenosti s brzdama mam, se k nim chovam uz jinak, nez za neznalkovskych let. Navic, nedbaje manualu k vozidlu, jsem si je radne zajel, maji nyni takovou slusivou patinu...:D
 
Nemam v umyslu se nikoho dotknout, ale kdyz se budu k brzdam chovat (rekneme) nevhodne, tak je znicim i daleko drive, nez v 15tkm. Dost lidi jezdi jako "hasici" a pak se divi. Je to ale individualni a tezko, bez dalsich podkladu, soudit. Ja, jelikoz uz jiste zkusenosti s brzdama mam, se k nim chovam uz jinak, nez za neznalkovskych let. Navic, nedbaje manualu k vozidlu, jsem si je radne zajel, maji nyni takovou slusivou patinu...:D
To ti chválím, taky se snažím brzdit s citem, ale co naplat až mi vlítne dítě do vozovky spoza autobusu, tak na to holt budu muset dupnout bez ohledu na následky pro brzdný systém mojí M3.:rolleyes:
 
Back
Top