• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Pomalá/špatná reakce škrtící klapky na pedál plynu

janec007

člen KLANu
49
Zdravím při sešlápnutí plynu se mě zda že je tam dost velká časová prodleva ,při menších otáčkách je to hodně znát ,při vyšších už moc ne ,právě i ty rozjezdy sou i takový divoký někdy ,nemá někdo stejný problém ?
M6 2.5 MZR 2008 combi
Díky za reakce
 
Nebudu vůbec zpochybňovat Shr3kův tune-up (Zlín + cestuje, to se dohodnete spolu). Má praxi a poladit ti to může stejně. Já osobně bych třeba uvítal, kdyby první 1/3 pedálu byla tupější a auto reagovalo na přidání plynu více rozvážněji. Ale co jsem tak jel se starou 323 (lanko), tak ten poměrně tužší a ostře laděný pedál se mi zdá být pro Mazdy asi typický.

Ale první a zásadní je vědět :

- kdy naposledy byla dělaná normální údržba (vzduchový filtr, svíčky)
- houpou ti otáčky, když auto stojí ? Případně kolik otáček ti to rovnoměrně drží
- hodnoty čidla váhy vzduchu / jeho stav (dalo by se laborovat dál, řešit lambdy apod. ale toto zatím jistě postačí)

Mě (GH 2.5i - sériových 125Kw) se taky rozjíždělo dost na prd, otáčky houpaly. Po vyčištění škrtící klapky volnoběh skálopevný a i tím se dost zlepšila manipulace při rozjezdech a nemusím to "honit" brnkáním po plynu.

Jinak ač mě jeden zkušený mechanik/motorář na mém minulém autě skálopevně ujišťoval, že to počáteční zadušení (to je ale přemíru silné slovo) motoru, kdy při volnoběhu šlápnu úplně plný a ono se to napřed trochu zadusí a pak rostou otáčky jsou zcela jistě podpálené ventily (to bylo Volvo 2.4i), tak prostě ne. Je to normální projev (do jisté míry - to je velmi těžko popsat v textu) a není na tom nic závadného.

Vyčisti si napřed škrtící klapku, prověř poslední údržbu (viz výše) a pak až teprve (případně) laboruj dále.
 
Poslední úprava:
On je to požadovanej jev aby se lidem co "nejsou tak zdatní" řidiči, nesplašilo auto pod nohama, nás ostatní to irituje.

@janec007 info máš TADY
 
Zdravím při sešlápnutí plynu se mě zda že je tam dost velká časová prodleva ,při menších otáčkách je to hodně znát ,při vyšších už moc ne ,právě i ty rozjezdy sou i takový divoký někdy ,nemá někdo stejný problém ?
M6 2.5 MZR 2008 combi
Díky za reakce
Měl jsem podobný problém, mám M6 GH MZR 1.8 88kW, když jsem auto koupil, bylo všechno v pořádku, ale po roce jsem měl problém při rozjíždění, auto bylo líný v malých otáčkách, občas cukalo, zezačátku jsem se rozjížděl s vyššími otáčkami a vadu ignoroval, pak přišla zima a zhoršilo se to. Svíčky, kabely, cívky OK, hledal jsem vadu podtlaku, čistil klapku a AGR, filtr jsem měl nový od koupi, šlo mě špatně zařadit 1 a 2 stupeň (někdy přes zuby), tak jsem vyměnil převodový olej a odvzdušnil spojku (od té doby řadí líp, původní majitel přelil, vylil jsem skoro 3 litry a mají byt 2,3, ale to je mimo). Nakonec jsem investoval do MAF senzoru (ten jsem před koupí zkoušel čistit speciálním čističem), který jsem vzal DENSO a mazdice neskutečně ožila, reakce na plyn perfektní, bez cukání i za studena.
 
Nevíte prosím zda se musí něco nastavovat přes diagnostiku budu li menit MAF senzor za jiný ale ne nový ?děkuji za reakce
 
Ne. Akorát pokud jsi tam měl chybu, tak ji smazat. Což asi neměníš MAF jen tak pro nic za nic a nějakou chybu/DTC jsi tam měl.

Jen doufám, že novou váhu máš solidní značky..BOSCH/Denso apod...ty levné náhrady obecně vzato nefungují.
 
Váhu sem vzal podle čísla z jiného auta ,měním na zkoušku ,auto mě po zahřátí jemné pocukava ,chyba tam není ,ale dá se říct že už jsem zkoušel skoro vše co by to mohlo dělat ,tak chci zkusit i tohle
 
Back
Top