• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Přední brzdy Mazda 6, 2.2, 135 kW, GL, A/T, AWD, od 2018-

Sikyl

výkonný člen KLANu
428
Dnes jsem při přezouvání zjistil, že mám po cca 18.300 km přední brzdové destičky na cca 40 %. Neřekl bych, že jezdím nějak razantně a proto mě to docela překvapilo. Vím, že jsou kotouče větší – tuším, že snad 320 mm, ale přesné rozměry nevím. Jelikož originály nejsou nic moc (už mají snahu se mírně vlnit) a na GJ jsem jezdil tři roky děrované kotouče zn. Zimmermann, se kterými jsem byl maximálně spokojený, tak jsem hledal „nějakou“ náhradu za originály na netu. Bohužel jsem nikde v nabídce nenašel ani kotouče, ani destičky na verzi GL od 2018, 2.2, 135 kW s větším průměrem kotoučů. Předem díky za TIP, nebo alespoň rozměry kotoučů.
 
Já mám teď po 80 tisících ty Zimmermann ....
Ty máš kotouče 297 mm. Od faceliftu 2018 u motorizace 2.2, 135 kW by měly být vpředu větší kotouče. Jak jsem zatím dopátral, tak 320 mm, ale nenašel jsem je u nikoho v nabídce :(. A dát na auto znovu něco, co nefunguje nejlíp, a ještě ne zrovna za malý peníz se mi pochopitelně moc nechce. Ano musím uznat, že je to lepší, ale přesto to není ani standard, jako u jiných běžných aut v této třídě.
 
Průměr kotouče 320 je shodný s tím co se dávalo na CX-7. Možná ty brzdy budou stejné, tak zkus pátrat.
 
Dnes jsem se ptal v autorizovaném servise na cenu za výměnu ,,pouze" předních brzdových destiček, které mě čekají co nevidět- cca. 6.500,-Kč. Tomu říkám cena :eek:. Zlepšení oproti 297 mm téměř žádné, kouče mají rovněž snahu se přehřívat a desky mizí před očima. A to je od začátku šetřím jak můžu. Tak si říkám, kde je ten příběh, když nepomohl otvor v platovém nadkolí před předním kolem ani zvětšení brzdových kotoučů? Zatím se mi nepodařilo najít v náhradě žádné 320 mm kotouče, ani k nim brzdové destičky.
 
tak ak rychlo misznu dosky by nemalo byt zle, tie sa lahko menia, lepsie akoby sa mal prehriat kotuc a zacat hadzat. Zatial co som vycital tak EBC kombinacia by mala byt dakym riesenim, ak teraz u mna budu problem kotuce , neuznaju reklamaciu idem do zakladneho setu EBC za cca 210 eur, vymenu spravim sam a je vymalovane. Keby som jazdil ostrejsie tak dam vyssiu radu kotucov a dosky mozno zelene
pripadne si chvalia keramicke Z16 ako zaklad alebo Z23 pri dynamickejsiu jazdu
 
tak ak rychlo misznu dosky by nemalo byt zle, tie sa lahko menia, lepsie akoby sa mal prehriat kotuc a zacat hadzat. Zatial co som vycital tak EBC kombinacia by mala byt dakym riesenim, ak teraz u mna budu problem kotuce , neuznaju reklamaciu idem do zakladneho setu EBC za cca 210 eur, vymenu spravim sam a je vymalovane. Keby som jazdil ostrejsie tak dam vyssiu radu kotucov a dosky mozno zelene
pripadne si chvalia keramicke Z16 ako zaklad alebo Z23 pri dynamickejsiu jazdu

Ano, ale 297 mm, které jsou na Tvé verzi GJ z r. 2013 (alespoň podle tvého profilu). U mého auta jsou jinak konstruované kotouče s dalšími otvory ještě u náboje kola a hlavně mají velikost 320 mm! A ty jsem zatím nikde nenašel...

IMG_0758.jpeg
 
keby to pasovalo tak asi nie, ked tam len platnicky cca 250 eur a tu je cely set * vyssia rada za 380, zaklad za 260,-
ale asi bude treba pockat kym bude origo na GL , kedze tie platnicky su ineho tvaru
 
keby to pasovalo tak asi nie, ked tam len platnicky cca 250 eur a tu je cely set * vyssia rada za 380, zaklad za 260,-
ale asi bude treba pockat kym bude origo na GL , kedze tie platnicky su ineho tvaru
Už po tom pátrám několik dní. Člověk který se zabývá dodáváním dílů servisům se s tím potí už 3 den taky. Našel jsem nějaké destičky v náhradě, kotouče ale zatím žádné. Musí se to ale prvně rozebrat a zjistit, co tam opravdu je. Předpokládám, že u Mazdy 6 GL 2.5 budou taky 320 mm kotouče? Nebudu jediný, kdo nebude chtít dát za destičky 6.500 Kč. A kolik budou stát zase se uhřívající a kroutící se kotouče? Kdyby těm cenám odpovídala alespoň kvalita těch destiček a kotoučů... Že by to všem bylo jedno a tuhle cenu jim sypali? Tohle nezaplatím ani u prémiových značek. Dám to do nákladů, ale jde mi o princip! Nebudu platit za šunt.
 
Moc díky, oboje jsem našel. Je mi jen divné, že jsou desky totožné z deskami na kotouče 297 mm. Porovnával jsem to např. na stránkách Zimmermann. Zimmermann jsem používal na GJ a byl jsem s vrtanými kotouči i deskami moc spokojený. Bohužel nedělají přední 320 mm kotouče. Musím to rozebrat, abych to porovnal, než bych to objednával. Kotouče jsem našel dvoje, ale nikdo je nemá dostupné. Jinak to posílají z Německa a poštovné je 300 Kč. U objednávky nad 3000 Kč zdarma. Dnes mi odpověděli z e-shopu AP Praha- Spořilov- cena jen za desky 5.238Kč vč DPH. Kotouče min. jedny desky ještě vydrží, ale i tak je to cena :eek:
 
Závěr: kotouče jsou 320 mm, brzdové destičky jsou shodné s brzdovými destičkami pro kotouče 297 mm. Našel jsem shodná čísla brzdových destiček pro oba rozměry kotoučů na stránkách Zimmermann (25725.155.1). Zároveň jsem u těchto destiček našel shodné číslo originálních destiček od Mazdy (GBYT3328Z). Toto číslo je rovněž uvedeno u náhrad brzdových destiček ke kotoučům 297 mm. Rozdíl v ceně originálů a náhrad min.x 5.
 
Jeden poznatek k brzdám u D184. Kotouče mi byly v 15tkm stočeny - mírně kopaly. Od té doby ujeto 11tkm a musím zaklepat, vše zatím v pohodě. A to mi mírné kopání začalo po nějakých 10tkm.
Takže za sebe říkám, že stočení kotoučů je naprosto OK a vypadá to, jakoby se teplotně ustálily a uvidíme, jak budou držet. Zatím spokojenost.
 
Back
Top