• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Přední brzdy Mazda 6, 2.2, 135 kW, GL, A/T, AWD, od 2018-

No stočení kotoučů není v žádném případě OK, jen ti to opraví jejich výrobní závadu na nějakou dobu (tzn. ty ze svého platíš za chybu MAZDY a můžete si všichni říkat co chcete, ale tohle prostě je jasná chyba MAZDY, kotouče na M6 třetí generace je jedna velká HANBA a nezlobte se na mě, ale osobně bych nakopal tomu konstruktérovi do kulí, až se z toho vybulí a pak ještě jednou do kulí, jo a konstruktérovi sklápění zrcátek tak samo, ale to je jiné vlákno), mi to vydrželo od 20 do 80 tisíc a pak smůla a musíš koupit nové. Kdyby byly kotouče normálně funkční, tak mi je stočí teprve ve cca 100 tisících a jezdím dál.
 
Po 22.500 km šetrného zacházení mi zůstaly cca 3 mm předních brzdových destiček. Lze je nahradit jakýmikoliv destičkami pro kotouče 297 mm např. pro M6 Gj atd. (já mám 320 mm kotouče). Nahrazeno oproti originál Mazdě (6.500,-Kč materiál i s prací) brzdovými destičkami od fa. Zimmermann č. 25725.155.1 za 850 Kč! Po ujetí cca. 400 km daleko lepší brzdný účinek. Jediný rozdíl je v tom, že originály mají dvě drážky v brzdícím segmentu (které byly stejně totálně "zabetonované") a Zimmermann má jednu drážku uprostřed. Jinak pro Mazdu vyrábí brzdové destičky fa. TRW.

Jedno varování: originál destičky nemají žádné hlídání opotřebení! Ani elektronické, ani akustické!!!
 
TRW desky z prvovýroby mají úplně jinou směs, než ty co se dají koupit v aftermarketu. Originální destičky nešpiní kola, ale zase nebrzdí a ničí kotouče. Co mám na obou nápravách TRW z druhovýroby, tak mám od brzd klid a i jejich účinnost se zlepšila.
 
TRW desky z prvovýroby mají úplně jinou směs, než ty co se dají koupit v aftermarketu. Originální destičky nešpiní kola, ale zase nebrzdí a ničí kotouče. Co mám na obou nápravách TRW z druhovýroby, tak mám od brzd klid a i jejich účinnost se zlepšila.
Ze začátku opravdu originál destičky neprášily. Po ujetí cca 15.000 km začaly prášit až jsem měl černá kola a mizely před očima :mad:.
 
Moc díky, oboje jsem našel. Je mi jen divné, že jsou desky totožné z deskami na kotouče 297 mm. Porovnával jsem to např. na stránkách Zimmermann. Zimmermann jsem používal na GJ a byl jsem s vrtanými kotouči i deskami moc spokojený. Bohužel nedělají přední 320 mm kotouče. Musím to rozebrat, abych to porovnal, než bych to objednával. Kotouče jsem našel dvoje, ale nikdo je nemá dostupné. Jinak to posílají z Německa a poštovné je 300 Kč. U objednávky nad 3000 Kč zdarma. Dnes mi odpověděli z e-shopu AP Praha- Spořilov- cena jen za desky 5.238Kč vč DPH. Kotouče min. jedny desky ještě vydrží, ale i tak je to cena :eek:
Ahoj, nevíš jestli má gj výstražný kontakt na zadní nápravě na brzdach? Dekuji
 
Sice není dotaz na mě, ale odpověď zní: nemá. (A jseš ve vlákně o GL...)
 
Ahoj, nevíš jestli má gj výstražný kontakt na zadní nápravě na brzdach? Dekuji
Ahoj, jak zadní destičky pro mechanickou ručku (GJ), tak zadní destičky pro elektronickou ručku (GL) mají na zadních vnitřních destičkách výstražný kontakt (spíš řekněme plíšek, než klasický elektronický kontakt) který je nastaveý na cca 1mm tloušťku destičky (viz. červený kolečka v obrázcích)
MjAyNDEvMjgyNTcwMjA5NTEyNDQw.jpg MjAyNDEvMjgyNTcwMjA5NDg0NTE0.jpg
 
Tak nevím. Kolega se ptal na kontakt na brzdách. Podle provozní dokumentace je v destičkách indikátor opotřebení, který při akci vydává skřípavý zvuk. (Jaký to má význam u ručky je mi záhadou.) Elektronickou výstrahu na kontrolku příručka popisuje pouze a jen u zatažené ručky nebo při nedostatku brzdové kapaliny.;)
 
Tak nevím. Kolega se ptal na kontakt na brzdách. Podle provozní dokumentace je v destičkách indikátor opotřebení, který při akci vydává skřípavý zvuk. (Jaký to má význam u ručky je mi záhadou.) Elektronickou výstrahu na kontrolku příručka popisuje pouze a jen u zatažené ručky nebo při nedostatku brzdové kapaliny.;)
Kolega @ChrastaPeta se ptal na "výstražný kontakt na zadní nápravě na brzdach". Dle tématu soudím že se ptá jestli má GJ na zadních brzdách nějakou formu indikace opotřebení.
Výstražný kontakt na destičkách = indikátor opotřebení na destičkách (elektronicky v destičce pomocí kontaktu který se prodře nebo formou plíšků ať dodatečně zalisovaných k destičce nebo pomocí vodících plíšků destičky).
 
Sice není dotaz na mě, ale odpověď zní: nemá. (A jseš ve vlákně o GL...)
Díky za odpověď, jinak se omlouvám, hledal jsem dlouho vlákno o brzdach atd, ale beznadějně. Jinak mě to překvapuje, že takové auto to nemá... Ještě jednou díky.
 
Tak nevím. Kolega se ptal na kontakt na brzdách. Podle provozní dokumentace je v destičkách indikátor opotřebení, který při akci vydává skřípavý zvuk. (Jaký to má význam u ručky je mi záhadou.) Elektronickou výstrahu na kontrolku příručka popisuje pouze a jen u zatažené ručky nebo při nedostatku brzdové kapaliny.;)
Právě jsem dnes jel a od zadníjo kola zvuk kovový, sundal jsem kolo a uviděl, že destička už bude každou chvíli ko, ale ještě tam něco je... To vážně dělají jen takovou indikaci, která nejspíše ničí kotouče?
 
Právě jsem dnes jel a od zadníjo kola zvuk kovový, sundal jsem kolo a uviděl, že destička už bude každou chvíli ko, ale ještě tam něco je... To vážně dělají jen takovou indikaci, která nejspíše ničí kotouče?
Ano, už od nepaměti Mazda používá na předku i na zadku tento systém. Ale nemusíš se bát, protože doby kdy jeden kotouč vydržel dvoje sady destiček jsou u nových mazd pryč (obzvlášť na předku), takže vrypy od těhle plíšků ti můžou být jedno :joy:
 
Ano, už od nepaměti Mazda používá na předku i na zadku tento systém. Ale nemusíš se bát, protože doby kdy jeden kotouč vydržel dvoje sady destiček jsou u nových mazd pryč (obzvlášť na předku), takže vrypy od těhle plíšků ti můžou být jedno :joy:
Mám na předních 320 mm originálních kotoučích druhé destičky (35.000 km najeto na kotoučích) a zatím vše OK. Ale nedělám si iluze, že by vydržely 100.000 km :)
 
Jako mezi námi ... MAZDA dělá všechno co jde jak já říkám ANALOGOVÉ nebo MECHANICKÉ :) tzn. co nejméně ELEKTRONIKY a proto co, proto byla do nedávna jedna z nejméně poruchových, ale bohužel doba nejde zastavit a tak i MAZDA je už poruchové auto jako každé ostatní :-(
 
Ahoj,
při výměně kol jsem jako obvykle kontroloval opotřebení destiček vpředu. Už mám pro jistotu koupené nové Ate, které mají (stejně jako originální) uprostřed drážku. Tak mne napadlo, není to indikátor mezního opotřebení? Že když drážka na nějakém místě začne mizet, je nejvyšší čas na výměnu?
Ate.jpg
 
@Jirkav indikátor opotřebení je ten plíšek zalisovaný k vnitřní destičce, který přečuhuje k třecí ploše o cca 1mm.
Tato vyfrézovaná drážka slouží k lepšímu odvodu brzdného prachu, tepla a plynů vynikajících při brzdění. I když paradoxně se dá taky použít jako takový indikátor byť to není její účel.
 
Back
Top