• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Převodka řízení, zadrhávání

LK7R

člen KLANu
74
Tak tu mám další závadu, myslel jsem si, že to je mnou, ale zrovna když jsem se chtěl zeptat manželky jestli si toho nevšimla, tak mi to stejné popsala. S největší pravděpodobností mi odchází motor pohonu volantu. Projevuje se to tak, že v nulové poloze při vyvinutí síly na volat do jedné ze stran, volant jakoby poskočí do té strany. Pocit jako by se volat zadrhával, nebo jako by ve směru pohybu byl hrbolek, který musíte překonat. Výsledkem je, že jedete rovně a chcete jemně korigovat směr a díky tomu prvotnímu odporu volantu je nutné zatlačit více a v tom ten motor povolí a vy přestřelíte míru korekce a pohnete volantem víc než jste chtěli. Tím samozřejmě vznikne potřeba korekce v opačném směru, přičemž se opakuje situace výše. Takže s volantem kvrdláte jak pako tam a zpět a co si lidi myslí v autě za Vámi si nechci ani domýšlet... 😒. Tady na fóru stejnou závadu někdo zmiňoval u MX-30. No jsem z toho dost rozmrzelý, co si budeme povídat.

* vibrující zrcátko
* hučení i po výměně kardanu
* teď k tomu ten volant

Najeto 12500km, 10 měsíců provozu, za 1000 km první plánovaný servis a už jsem tam neplánovaně byl 4x...

S Hondou CR-V jsem byl v servisu mimo plánovanou údržbu za 11 let provozu ... voila ... 1x
 
Tak tu mám další závadu, myslel jsem si, že to je mnou, ale zrovna když jsem se chtěl zeptat manželky jestli si toho nevšimla, tak mi to stejné popsala. S největší pravděpodobností mi odchází motor pohonu volantu. Projevuje se to tak, že v nulové poloze při vyvinutí síly na volat do jedné ze stran, volant jakoby poskočí do té strany. Pocit jako by se volat zadrhával, nebo jako by ve směru pohybu byl hrbolek, který musíte překonat. Výsledkem je, že jedete rovně a chcete jemně korigovat směr a díky tomu prvotnímu odporu volantu je nutné zatlačit více a v tom ten motor povolí a vy přestřelíte míru korekce a pohnete volantem víc než jste chtěli. Tím samozřejmě vznikne potřeba korekce v opačném směru, přičemž se opakuje situace výše. Takže s volantem kvrdláte jak pako tam a zpět a co si lidi myslí v autě za Vámi si nechci ani domýšlet... 😒. Tady na fóru stejnou závadu někdo zmiňoval u MX-30. No jsem z toho dost rozmrzelý, co si budeme povídat.

* vibrující zrcátko
* hučení i po výměně kardanu
* teď k tomu ten volant

Najeto 12500km, 10 měsíců provozu, za 1000 km první plánovaný servis a už jsem tam neplánovaně byl 4x...

S Hondou CR-V jsem byl v servisu mimo plánovanou údržbu za 11 let provozu ... voila ... 1x
Co se týče řízení mám to samé, volant zatuhne, nevrací se.....
 
Tak tu mám další závadu, myslel jsem si, že to je mnou, ale zrovna když jsem se chtěl zeptat manželky jestli si toho nevšimla, tak mi to stejné popsala. S největší pravděpodobností mi odchází motor pohonu volantu. Projevuje se to tak, že v nulové poloze při vyvinutí síly na volat do jedné ze stran, volant jakoby poskočí do té strany. Pocit jako by se volat zadrhával, nebo jako by ve směru pohybu byl hrbolek, který musíte překonat. Výsledkem je, že jedete rovně a chcete jemně korigovat směr a díky tomu prvotnímu odporu volantu je nutné zatlačit více a v tom ten motor povolí a vy přestřelíte míru korekce a pohnete volantem víc než jste chtěli. Tím samozřejmě vznikne potřeba korekce v opačném směru, přičemž se opakuje situace výše. Takže s volantem kvrdláte jak pako tam a zpět a co si lidi myslí v autě za Vámi si nechci ani domýšlet... 😒. Tady na fóru stejnou závadu někdo zmiňoval u MX-30. No jsem z toho dost rozmrzelý, co si budeme povídat.

* vibrující zrcátko
* hučení i po výměně kardanu
* teď k tomu ten volant

Najeto 12500km, 10 měsíců provozu, za 1000 km první plánovaný servis a už jsem tam neplánovaně byl 4x...

S Hondou CR-V jsem byl v servisu mimo plánovanou údržbu za 11 let provozu ... voila ... 1x
zdravím, dělá to pořád? Mě začal volant dělat něco podobného(10-15stupnů venku) ale jedná se o malé mikro cukani resp ani ne cukání ale volant se při otáčení jemne škube, jakoby drží a pak povolí ale opravdu mikro pohyby , které ale ve výsledku zpusobují nepříjemnou nutnost lehkého dorovnávání kol což vypadá přesně jak to co popisujete tj. prakticky nejde plynule projíždět dlouhé zatáčky. Je to neskutečně otravné a člověk vypadá na cestě jak pako.
Dnes jsem s tím v servisu tak jsem zvědavý co na to řeknou.
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak také hlásím zadrhávání řízení, už jsem objednaný na servis. Po telefonu mi řekli že to bude s největší pravděpodobností softwarová oprava, čemuž se mi nechce věřit. Pokud je tady někdo komu tento naprosto otravný problém vyřešili, můžu se zeptat jak?
 
Zdravím, kromě popisovaných neduhů - klepání v kufru, vypínání se nabíječky, mi přibyl ještě problém s řízením. Volantem nejde plynule točit, poskakuje a vynechává, při zatáčení musím zabrat abych ho vrátil do přímého směru. Auto doslova honím po silnici. Bez jakékoli diagnostiky, mi bylo řečeno, že se jedná o převodovku řízení (prý nejsem sám). 12.10. objednána z Japonska ( v EU nebyla skladem), do dnes čekám a jezdím max. okolo komína, dál bych si skutečně netroufl. Náhradní auto není k mání a stejně prý neexistuje žádný právní nárok na náhradní vozidlo. Opravdu zklamání s Mazdy. Nevyskytl se podobný problém někomu dalšímu?
 
Tak také hlásím zadrhávání řízení, už jsem objednaný na servis. Po telefonu mi řekli že to bude s největší pravděpodobností softwarová oprava, čemuž se mi nechce věřit. Pokud je tady někdo komu tento naprosto otravný problém vyřešili, můžu se zeptat jak?
Na řízení je SI. U některých vozidel může volant při otáčení klást odpor. Šnekové kolo a šneková převodovka se mohou deformovat, což má za následek zvýšení odporu. Tvar zubů šnekového kola byl změněn. Změna až od VIN 129721. Mění se převodka řízení.
 
Co se týče řízení mám to samé, volant zatuhne, nevrací se.....
Jo, to je přesně ono. Je o strach jet trochu rychleji. Z počátku mě to začalo zlobit po ujetí cca 20 km, nyní za chvilku a je to horší a horší. Nové auto a již 5 neděl člověk nemůže nikam dál jet aniž by neztrácel nervy. Jen se divím, proč není skladem v EU více těchto převodovek, když se o závadě ví. Fakt vážně uvažuji o prodeji.
 
Poslední úprava moderátorem:
Zdravím, kromě popisovaných neduhů - klepání v kufru, vypínání se nabíječky, mi přibyl ještě problém s řízením. Volantem nejde plynule točit, poskakuje a vynechává, při zatáčení musím zabrat abych ho vrátil do přímého směru. Auto doslova honím po silnici. Bez jakékoli diagnostiky, mi bylo řečeno, že se jedná o převodovku řízení (prý nejsem sám). 12.10. objednána z Japonska ( v EU nebyla skladem), do dnes čekám a jezdím max. okolo komína, dál bych si skutečně netroufl. Náhradní auto není k mání a stejně prý neexistuje žádný právní nárok na náhradní vozidlo. Opravdu zklamání s Mazdy. Nevyskytl se podobný problém někomu dalšímu?
Zdravím, 24.11 jdu na výměnu oleje a urgovat řízení, zatuhnutí, cukání, volantu.... Najeto 17000 Km, koupeno duben, vyrobeno leden..
uvidim? 🤔
 
@shr3k díky za zpřesnění identifikace závady. Příští týden jdu na garancí, tak uvidíme za jak dlouho nový díl dorazí. Je to opruz, ale nevzdám to, to auto je dobré, zaslouží si být skvělé.
 
Tak jsem teď celý víkend vozil s vozíkem materiál na stavbu, a opravdu jsem hodně couval takže to znamenalo plný reid do obou strán každou chvíli a musím nahlásit že tuhnutí volantu se nějakým zázrakem zlepšilo. Každopádně dneska jsem objednán do servisu tak uvidíme.
 
Ahojte, mne sa tiez zacalo zadrhavat riadenie ked som mal najazdene okolo 14000km. Bol som v servise a objednali novu prevodovku riadenia. Pozitivne je, ze sa aspon to zadrhavanie nezhorsuje. Niekedy ide tocit volantom lahsie, inokedy tahsie. Neviem od coho to zavisi. Uz sa mi stalo ze pocas jednej jazdy na dialnici sa problem prvych 60km citelne prejavoval a potom nahle uplne zmizol a riadenie slo dalsich 40km uplne hladko, ako ked bolo auto nove. Problem s riadenim je v podstate iba na dialnici.
 
Zdravím, kromě popisovaných neduhů - klepání v kufru, vypínání se nabíječky, mi přibyl ještě problém s řízením. Volantem nejde plynule točit, poskakuje a vynechává, při zatáčení musím zabrat abych ho vrátil do přímého směru. Auto doslova honím po silnici. Bez jakékoli diagnostiky, mi bylo řečeno, že se jedná o převodovku řízení (prý nejsem sám). 12.10. objednána z Japonska ( v EU nebyla skladem), do dnes čekám a jezdím max. okolo komína, dál bych si skutečně netroufl. Náhradní auto není k mání a stejně prý neexistuje žádný právní nárok na náhradní vozidlo. Opravdu zklamání s Mazdy. Nevyskytl se podobný problém někomu dalšímu?
Zdravím, 3.3 diesel, najeto cca 17500 km, 24. 11. Ústí nad Labem, výměna oleje, roční prohlídka vozu, uznán problém ohledně řízení vozu a vrzající předek. vadné silentbloky (Mazda řeší, zatím se jen maže) 🙃 Objednaná převodka řízení, dostupnost neznámá. 🤔 Přehrán nový software.
 
Poslední úprava moderátorem:
Zdravím, 3.3 diesel, najeto cca 17500 km, 24. 11. Ústí nad Labem, výměna oleje, roční prohlídka vozu, uznán problém ohledně řízení vozu a vrzající předek. vadné silentbloky (Mazda řeší, zatím se jen maže) 🙃 Objednaná převodka řízení, dostupnost neznámá. 🤔 Přehrán nový software.
Ahoj, taky v Ústí. Se servisem spokojenost, na převodovku řízení čekám bez pár dní dva měsíce a zatím nic, ale to není chyba servisu. Ale štve mě to, auto nebylo levné a člověk se s ním bojí jet někam dál, aby se nenervoval z chodu volantu.
 
Mně se teď problém s "lepivým" řízením objevil také (16000 km), ale je zajímavý že když přepnu do sportovního módu tak to zmizí (je to tedy asi SW chyba)
 
Vzhladom na to, ze Mazda vymiena prevodovku riadenia, sa mi nechce verit, ze by to bola len SW chyba. I ked je pravda, ze nie vzdy sa to zadrhavanie prejavuje rovnako. Ci to suvisi s vonkajsou teplotou neviem. Ale vyskusam sport mode, ked pojdem najblizsie po dialnici.

Mimochodom, USA NHTSA zacala vysetrovanie voci Honde Civic koli "lepkavemu" riadeniu, ktory udajne pouziva riadenie od toho isteho dodavatela. Tak sa zda, ze v tom Mazda nie je sama.
 
Také čekám na náhradní díl. Nicméně mi přijde, že se to začně dít až po překročení určité rychlosti v přímém směru (50km/h?) a jízdě na EV. Prostě po nastartování je to cvíli ok a pak to začně. Ten sport režim zkusím jestli se to projevuje nebo ne.
 
Také čekám na náhradní díl. Nicméně mi přijde, že se to začně dít až po překročení určité rychlosti v přímém směru (50km/h?) a jízdě na EV. Prostě po nastartování je to cvíli ok a pak to začně. Ten sport režim zkusím jestli se to projevuje nebo ne.
Zdravím, dělá to v každém jízdním režimu, zhoršuje se to... bojím se auto používat.Na převodku řízení čekám měsíc. Na odstranění závad je zákonem dána lhůta 30 dnů, pak lze uplatnit až odstoupení od smlouvy.
 
V stredu mi vymenili prevodovku riadenia a riadenie ide opat ako nove. Aj line assist sa da opat pouzivat.
Nahrali mi aj soft na ktory je zvolavacka. Tento posledny update prevodovky je zatial najlepsi. A myslim, ze uz budem aj celkom spokojny. Nie je to sice dokonale hladke preradovanie, ale je to v poriadku. No zatial som malo km najazdil. Uvidim ako sa bude este adaptivny tempomat spravat na dialnici, lebo zatial sa nedal pouzivat, lebo ho desili kamiony jazdiace vo vedlajsom pruhu.
 
V stredu mi vymenili prevodovku riadenia a riadenie ide opat ako nove. Aj line assist sa da opat pouzivat.
Nahrali mi aj soft na ktory je zvolavacka. Tento posledny update prevodovky je zatial najlepsi. A myslim, ze uz budem aj celkom spokojny. Nie je to sice dokonale hladke preradovanie, ale je to v poriadku. No zatial som malo km najazdil. Uvidim ako sa bude este adaptivny tempomat spravat na dialnici, lebo zatial sa nedal pouzivat, lebo ho desili kamiony jazdiace vo vedlajsom pruhu.
Jak dlouhou jste čekal na náhradní díl?
 
Back
Top