• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Problém s brzdami

Matěj Kříž

nový člen
4
Dobrý den
Vlastním Mazdu 6 (gh) 2.0l 108kw (147hp) rok 2008
Mám problém s brzdami, rychle se opotřebovávají a přehřívají se ať dám jakékoliv brzdové destičky s kotouči.
Podle mého názoru by to mohli být pakny. V mém servise mi řekly že to pakny nejsou ale neví čím to je, a jediné co mi řeknou že příliš silně brzdim při vyšších rychlostech, což tak není. Poprosil bych o radu nebo doporučení jiného autoservisu.
Děkuji
 
Brzdy budou vzdy horke jako prase (kotouc) a staci na to treba jen dvakrat zabrzdit z 50 na 20. Je to treni kov na kov a je to logicke. Desky jsou vzdy opotrebene rovnomerne? Vnitrni a vnejsi s malym rozdilem a levea prave kolo prakticky bez rozdilu?

Jake pakny? GH pakny (jakoze vylozene pakny=bubnova brzda) nema.

1) kontrola kol v situaci,kdy chvili jedu a VUBEC nebrzdim. Po jakemsi zastaveni (protikopec, volny dojezd...slabe brzdeni) osahat vsechna kola, pripadne plivnout na kotouc. Logicky se nesmi hrat a obe predni vuci sobe a obe zadni kola vuci sobe musi byt srovnatelne chladne

2) kdo kdy naposledy kontroloval stav ulozeni vodicich cepu brzdoveho trmene?

3) jaou desky ve svem ulozeni v pliskach namazane?

4) ma auto z nemensiho mozneho kopecku tendenci se samo rozjizdet? Zkratka mirim tam, jestli mirne nepribrzduje. To by pak mohl byt na vine trmen, pripadne brzdova hadice napriklad

P.s. jeste me napadlo a nechci te nijak dehonestovat - jsou lidi,kteri z nejakeho duvodu jezdi s nohou mirne oprenou do brzdoveho pedalu. Nevim proc to delaji, ale jsou takovi a znam je. To je pak samozrejme podobny projev. Ikdyz to se tyka obvykle lidi s automatem
 
Jak říká @jirka87, určitě bych nechal kompletně rozebrat, vyčistit a promazat brzdové třmeny. Případně pak koupit celé zrepasované.
Nechával jsem to dělat minulý týden, protože jsem měl podobný problém. Kola po delší trase hřála a destičky špinily, jako bych jezdil nějaké rallye. Můžeš se v mém vlákně podívat, jak vypadaly vodící čepy, pístky a celkový stav. Tady na fóru to řešilo hodně členů, je to prostě bolístko těchto aut :)
 
Brzdy budou vzdy horke jako prase (kotouc) a staci na to treba jen dvakrat zabrzdit z 50 na 20. Je to treni kov na kov a je to logicke. Desky jsou vzdy opotrebene rovnomerne? Vnitrni a vnejsi s malym rozdilem a levea prave kolo prakticky bez rozdilu?

Jake pakny? GH pakny (jakoze vylozene pakny=bubnova brzda) nema.

1) kontrola kol v situaci,kdy chvili jedu a VUBEC nebrzdim. Po jakemsi zastaveni (protikopec, volny dojezd...slabe brzdeni) osahat vsechna kola, pripadne plivnout na kotouc. Logicky se nesmi hrat a obe predni vuci sobe a obe zadni kola vuci sobe musi byt srovnatelne chladne

2) kdo kdy naposledy kontroloval stav ulozeni vodicich cepu brzdoveho trmene?

3) jaou desky ve svem ulozeni v pliskach namazane?

4) ma auto z nemensiho mozneho kopecku tendenci se samo rozjizdet? Zkratka mirim tam, jestli mirne nepribrzduje. To by pak mohl byt na vine trmen, pripadne brzdova hadice napriklad

P.s. jeste me napadlo a nechci te nijak dehonestovat - jsou lidi,kteri z nejakeho duvodu jezdi s nohou mirne oprenou do brzdoveho pedalu. Nevim proc to delaji, ale jsou takovi a znam je. To je pak samozrejme podobny projev. Ikdyz to se tyka obvykle lidi s automatem
Dobrý den
Děkuji za odpověď. Omlouvám se ale spletl jsem si názvem čepy s pakny ?. Brzdový třmen ani čepy nikdo zatím nekontroloval. V menším servise na výměnu oleje mi řekly že přední čepy jsou opotřebované ale v servise kde se mělo zjistit co je s těma brzdama, tam nic nezjistili. Upřímně nevím jestli jsou destičky v ploskách namazané a nevím ani jak to zjistit. Pokud jedu z kopce auto si nijak nepřibržďuje ať mám zařazeno či vyřazeno. Na to jestli příliš často brzdim nebo brzdím prudce při vyšších rychlostech se mě ptali hodně krát. Jezdím většinou po okreskách kde tolik brzdit nepotřebuji, Prahou a víceméně v kolonách moc často nejezdím.
Děkuji za pomoc
 
Ahoj, koupil jsem si origo sadu plíšků k brzdovým destičkam. Jsou u nich i vazelíny, akorát nevím, kterou co namazat. Je mi jasné, ze jedna bude na vodící čepy, a druha na dosedací plochy desticek. Na předky je i nějaká bílá vazelína, a na zadky jsou obě černé.

IMG20230909203237.jpg IMG20230909203054.jpg
 
Dobrý den
Děkuji za odpověď. Omlouvám se ale spletl jsem si názvem čepy s pakny ?. Brzdový třmen ani čepy nikdo zatím nekontroloval. V menším servise na výměnu oleje mi řekly že přední čepy jsou opotřebované ale v servise kde se mělo zjistit co je s těma brzdama, tam nic nezjistili. Upřímně nevím jestli jsou destičky v ploskách namazané a nevím ani jak to zjistit. Pokud jedu z kopce auto si nijak nepřibržďuje ať mám zařazeno či vyřazeno. Na to jestli příliš často brzdim nebo brzdím prudce při vyšších rychlostech se mě ptali hodně krát. Jezdím většinou po okreskách kde tolik brzdit nepotřebuji, Prahou a víceméně v kolonách moc často nejezdím.
Děkuji za pomoc
Vypada to, že v servise kam jezdíš pracují kuchaři a ne mechanici. Oprava brzd je víc než triviální, už jsem to dělal na své mazdě nekolikrát. Zaklad je: vyndat vodíci čepy brzd (ne čepy na nápravě jak píšeš že ti na to mechanici koukali) vyčistit vnitřek, čepy namazat vhodnou vazelínou - kup si vazelínu přímo na toto určenou (bývá i součástí baleni s novými čepy a gumičkami což doporučuji koupit stojí to asi 250kč) Rozhýbej i hlavní píst a trochu to mázni pod gumičku - ne olejem ale vazelínou ve spreji. Celý třmen pořádni vydrbej kartáčem a očisti dosedací plochy. Dej tam nové plíšky a vyzkoušej zda se destička pohybuje volně - trochu mázni kovové dosedací plochy mezi destičkou a plíškem. ( zde je problém který jsem taky xkrát řešil - destičky moc na volno = strašné klepání a kovoý zvuk při jízdě po nerovnostech. Destičky na fest: možné přibrždování kotoučů a přehřátí kola. Takže musís vypilovat ideální variantu. Odmastit kotouč a vyzkoušet po nasazení kola, zda se točí volně a bez škrtání.
 
Back
Top