• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Proč si v servise nenechat nalít do motoru Skyactiv-D Mazda Original Oil?

Sice jsi místní guru ale teď se pleteš

C3 je novější norma, zpětně kompatibilní resp při porovnání má C1 má způsobit nižší emise/spotřebu a C3 líp maže a je odolnější... Pokud se bavíme o motoru s DPF.

Rozhodně to ale neznamená že výukový plyny u motoru s C3 olejem zalepí DPF, to je nesmysl. C1 Je tam předepsanej jen proto aby měl motor nejnižší spotřebu paliva kterou EU vyžaduje pro povolení k prodeji. Paradoxně díky nízké hodnotě HTHS zas motor žere víc oleje a ve výsledku motor produkuje víc částic bordelu.

Takže když už, tak DPF filtr zaneseš dřív spíš při používání oleje C1 než při používání C3! ;)

Obecně tohle jsou důvody proč některý automobilky přestávají nabízet některý z vyšších modelů v Evropě, zkrátka je nechtějí prznit těmato sračkama + vyvoj systémů + eko zkoušky pro EU atd...

Normy známy jsou - Ultra 5W-30 je A5/B5 a DPF 5W-30 je C1
 
záleží na tom, jestli to co dostává Mazda v sudu je to samé co prodávají na e shopu, a podle specifikace ACEA je pro DPF méně škodlivý C1 jak C3, kvalita mazání a tvorba usazenin je něco jiného a pokud si prohlédnu tabulku od @shr3k mi ten 5W-30 pro motor SH vychází vhodnější než 0W-30
index.png
 
Teoreticky samozřejmě C1 obsahuje míň škodlivin pro DPF, jenže norma ACEA už neřeší, že díky snížené HTHS viskozitě motor ten olej v poměrně velké míře spaluje (až 1L/1000km) čímž se ten filtr zanáší podstatně rychleji než když se používá olej s C3, kterej mizí v přirozeným množství. + je navíc u C1 již několikrát zmíněná nevýhoda že má snížený množství potřebných složek jako je síra, fosfor a sulfátovej popel , který jsou hodně důležitý pro výdrž a funkci vlastností oleje jako je čištění motoru od úsad, tepelná odolnost, viskózní stabilita a podobně , což vidíš i v té tabulce ;)

Teď mě napadlo, nemají náhodou skyactive motory už předepsanou C3 v manuálu ?
 
Spotřebu oleje se řeší u benzínů, určitě ne u nafty.

Na C1 mám najeto 332000km a motor mám čistý, olej to nežere. Teď dělný podložky a čištěna vana a čistý.

SkyD má DPF,řešeno jinak oproti RF a R2, proto tam může být C3, ale i Original Oil ultra DPF 5W-30, který je C1.
 
Neřešil jsem spotřebu z pohledu opotřebení ale skrz vlastnosti oleje.

Problematiku jsem nastínil pro ty, který to zajímá a chtěli by použít něco lepšího. Ti kterým je to jedno nebo jsou spokojeni s tím co mají by to mohli respektovat a jen projit okolo :)
 
A zrovna u motoru RF je tvá rada fatální nesmysl, kdy x lidí má vyzkoušeno, že to s C3 nefunguje.
 
Sice jsi místní guru ale teď se pleteš

C3 je novější norma, zpětně kompatibilní resp při porovnání má C1 má způsobit nižší emise/spotřebu a C3 líp maže a je odolnější... Pokud se bavíme o motoru s DPF.

Rozhodně to ale neznamená že výukový plyny u motoru s C3 olejem zalepí DPF, to je nesmysl. C1 Je tam předepsanej jen proto aby měl motor nejnižší spotřebu paliva kterou EU vyžaduje pro povolení k prodeji. Paradoxně díky nízké hodnotě HTHS zas motor žere víc oleje a ve výsledku motor produkuje víc částic bordelu.

Takže když už, tak DPF filtr zaneseš dřív spíš při používání oleje C1 než při používání C3! ;)

Obecně tohle jsou důvody proč některý automobilky přestávají nabízet některý z vyšších modelů v Evropě, zkrátka je nechtějí prznit těmato sračkama + vyvoj systémů + eko zkoušky pro EU atd...

Normy známy jsou - Ultra 5W-30 je A5/B5 a DPF 5W-30 je C1
Máš tu na to servisní informací. Nepotřebuju být guru, abych věděl jak se od sebe liší DPF RF, R2 a SH.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tady ne, jelikož tady jsou lidi, co dávají do aut, to co mají. Ale měl jsem bohužel několik soukromých zpráv na jiném fóru, kdy lidí bohužel řešily nevhodný olej - mechanik jim dal to nejlepší. A DPF hold zlobilo.
 
Ten problém bych spíš hledal jinde, všechny Cx oleje jsou určeny pro DPF. Jen C1 a C4 jsou low SAPS. C2, C3 a nově C5 mid SAPS. Dál C1 a C2 mají sníženou HTHS viskozitu (2.9 - 3.5), C3 a C4 normální (vyšší než 3.5 stejně jako B3 oleje). C5 má HTHS 2.6 - 2.9 .

Zkusím to jinak.
Snížení HTHS má způsobit nižší spotřebu paliva o cca 2% (což je 0,1L/100km a v podstatě se nedá potvrdit nebo vyvrátit) . Bohužel při vyšším zatížení motoru může dojít ke stržení olejovýho filmu a opotřebení, který se projeví zvýšenou spotřebou oleje až 1L/1000km co je podle výrobce ok (podle mě spotřeba 10L oleje na 10tkm což jsou 2 celý náplně normální není). Celej proces umocňuje další věc. Snížení SAPS zhoršuje základní vlastnosti oleje včetně jeho stability.

Srovnání C1+C2 proti C3+C4. Ušetřených pár korun může způsobit výdaje v řádech stovek až tisíci korun:

+ nižší spotřeba o 0,1L/100km (údajně)
- hrozí větší opotřebení motoru
- hrozí zvýšená spotřeba oleje(10L/100km)
- nízká tepelná odolnost oleje
- snížená čistící schopnost oleje
- nižší stabilita oleje
- podstatně nižší výdrž oleje.

Pokud má někdo obavu, že mu C3 poškodí nebo rychleji zanese DPF filtr (což je hloupost) , může použít C4, která má stejně nizkej obsah jako C1 ale bez toho nebezpečnýho ztenčení olejovýho filmu. Jen bych doporučil díky nízkýmu množství SAPS kratší interval výměny oleje (max 8tkm)

Píšu to jak pro blbý aby to bylo lehce pochopitelný. ;)
 
Poslední úprava moderátorem:
Jak říkám, když už ne C3, tak alespoň C4 a vyhnout se C1. ;) Snad si z našeho rozhovoru kazdej vybere :)
 
Poslední úprava:
dotaz na @shr3k , pokud se dobře dívám, tak ten originální olej Ultra DPF 5W-30 není ACEA C3, ale ACEA C1, takže by ho servis do SH vůbec neměl dávat, pouze Supra DPF 0W-30 ...
takovou debatu jsem ani nechtěl rozpoutat, ale jen jsem uvažoval, že pokud Mazda požaduje C3 a značkový servis tam dává C1, auto je pravidelně ve značkovém servisu a přesto se motor SH přidře (vačka,turba..) mohl by s tím šikovný právník něco udělat...
proč v Německu v takovém případě Mazda zaplatí opravu i po záruce nebo minimálně 50% kulance
 
Debata potřeba je aspoň si lidi se zájmem o problematiku můžou udělat přehled. Šikovný právník pomůže ale chce to dokázat co tam opravdu nalili a že to byla způsobeno tím olejem a to se právně dokazuje složitě
 
co tam celou dobu lijí, tedy co si účtují se dokáže snadno a pokud to nebylo způsobeno špatným olejem, tak co třeba výrobní vada...
 
ono když se k C1,C2 přidá ještě naředění naftou, tak je to jen otázka času
 
Budu se opakovat - 332000km na C1 a ještě naředění naftou a motor nemá žádný problém.

Tedy tvé teorie v mém případě neplatí.

Sorry za OT.
Vsak do tveho GH patri pokud vim C1, tak co by byl za problem? :) C3 patri az do skyactive D. Asi sem nakopiruji tu servisni informaci, kterou zrejme myslel Shrek...
Motorovy olej - kompatibilita.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
V tomto případě nejde o OT, ono záleží jak s autem jezdíš a jak často měníš olej. Jestli jsi četl pozorně, tak píšu že se to MŮŽE vyskytnout při vyšším zatížení. Nejsou to moje teorie ale znění jednotlivých specifikací ACEA a výčet vlastností kterými se jednotlivý normy liší. Samozřejmě ten výklad se týká lidí co jezdí živěji, často používají širší spektrum otáček, nedochlazují turbo a mají delší interval výměny. Jednoduše řečeno ti co auto honí a nebo kašlou na údržbu.

@Hajduk já jsem ji viděl. Vy jste tvrdohlaví berani to je těžký pořízení, když pořád říkám že místo C3 je vhodnější C4 která má STEJNÝ množství SAPS a vliv na DPF jako C1 , tak si melete stejně to svoje. :D V době vývoje GH norma C4 neexistovala. Byla uvedena až v roce 2007 co se GH dostalo na trh. Mazda nemá na výběr a musí pořád deklarovat C1 když to tenkrát uvedli povolením C4 by v očích EU zvýšili spotřebu o 2% , platili by za to velký pokuty.

GJ už má zřejmě trochu jiný/odolnější složení DPF , proto se může použít C3.
 
Poslední úprava:
Ok, asi jsem jen konzervativni, kdyz si myslim, ze do motoru je nejlepsi lit to, co doporucuje vyrobce, tezko rict co vlastne nejlepsi pro ten motor je, ja si myslim, ze by to snad nejlepe mel vedet ten, kdo ten motor vyrobil (mozna se pletu). Verim tomu, ze na original Mazda olej jezdi vetsina majitelu Mazd a nikde jsem necetl, ze by byly nejake masove problemy se zadiranim motoru, vysokou spotrebou oleje u dieselu a podobne, pred kterymi varujes ty. Auto proste neberu jako pokusneho kralika, nestalo par korun :) Kazdopadne, at si kazdy leje do sveho auto, co chce. Spis nevim, proc to kazdemu tak aktivne doporucujes, pouzivat jine, nez doporucene oleje vyrobcem. Neber to prosim nijak osobne, jen diskutuji ;)
 
Back
Top