• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Prodej auta - zůstatková cena

Jura_em

člen KLANu
44
Zdravim Vás,
Mohl bych vás požádat o radu?

Řeším prodej rok staré Škodofky (Fabia) a nevím jak k prodeji přistoupit. Původně jsem plánoval, že ji přivezou do kodecar (kde mám připravenou Mazdu) a prodam ji tam. Bohužel nabízena cena se ani náhodou neublížila mě představě. Auto jsem pověsil na internetové bazary, ale zatím mě bombardují jen áčka a esa. Žádný soukromník se zatím neozval.

Prosím mohli by jste mi napsat vaše zkušenosti a případně tipy, jak to auto rozumně střelit a nepřijít o nervy?

Moc díky

J.
 
nejjistější je ten bazar, podpisem smlouvy máš čistou hlavu, protože přebírají auto tak jak je a nemusíš řešit případné skryté vady apod. Samozřejmě cena bude nižší než kdyby si to prodal soukromníkovi . Tak pokud nechceš přijít o ty nervy a auta se zbavit, tak nějaký výkup
 
Ja dal nakonec auto do es (AutoEsa) tam nabídli o 10tis vic jak v AAA. Prodal jsem to do bazaru právě kvůli té čisté hlavě. Nicméně pokud to plánuješ, před jízdou do bazarů stáhni všechny inzeráty z webu protože jeden z jejich argumentů na snížení ceny je "vy to už inzerujete že? ... A máte tam malou návštěvnost a nikdo vám neodpovída, že?" Nicméně platí smlouvat, smlouvat, smlouvat... Jejich nabídka začínala na 130t a vytáhl jsem to na 160t klasickým smlouváním... Oni řeknou 130... já že odcházím... oni tak kolik bych chtěl (160 bylo moje minimum) tak jsem začal na 190 ... a na středu jsme na to kejvli :). Připrav se na nepříjemné odpoledne, ale pak máš klid.
 
Ja dal nakonec auto do es (AutoEsa) tam nabídli o 10tis vic jak v AAA. Prodal jsem to do bazaru právě kvůli té čisté hlavě. Nicméně pokud to plánuješ, před jízdou do bazarů stáhni všechny inzeráty z webu protože jeden z jejich argumentů na snížení ceny je "vy to už inzerujete že? ... A máte tam malou návštěvnost a nikdo vám neodpovída, že?" Nicméně platí smlouvat, smlouvat, smlouvat... Jejich nabídka začínala na 130t a vytáhl jsem to na 160t klasickým smlouváním... Oni řeknou 130... já že odcházím... oni tak kolik bych chtěl (160 bylo moje minimum) tak jsem začal na 190 ... a na středu jsme na to kejvli :). Připrav se na nepříjemné odpoledne, ale pak máš klid.
Moc díky!!! Stejně tak i Vladas75

Možná ještě zkusím doplnil jeden dotaz. Mate někdo přehled kolik je ztráta hodnoty u vozu (procentuální) po roce??
 
Predpokladam, ze se to lisi od znacky/modelu. Je obecne znamo, ze treba prave ta Skodovka klesa "jinak". Ale mozna bys mohl zkusit @sedvo, ten je z oboru.
 
Mám asi rok starou zkušenost z Ačkama, kde jsme s přítelkyní prodávali Renault Captur. Auto bylo cca. rok staré, nájezd byl necelých 20 tisíc km a bylo čerstvě po 1 garančce a nic tomu nebylo.

Probíhalo to nějak takto:
Napsali jsem do Aček a Auto Esa. Z Aček se ozvala prakticky do pár hodin nějaká slečna a ptala se na nějaké věci. Nejbližší Ačka byly v Otrokovicích. Tak že nám prý domluví přesný termín, kdy tam máme s autem dojet, že se na něj podívají....atd.
Termín byl nějaká den v týdnu na 10:00. Dojeli jsme tam kolem 9:45 s tím, že radši dřív než později. No, i tak jsme čekali na pána asi hodinu, než si nás začal všímat. Podíval se na auto, projel ho a pak jsme šli řešit cenu. Ani to nezkoušel a rovnou se nás zeptal kolik bychom si tak představovali. Řekli jsme mu, že 300 000,- (auto stálo 370 tisíc). Pán nijak neprotestoval a řekl, že musí zavolat na centrálu, jestli to je reálné. Asi po hodině došel a řekl, že nám za to může nabídnout 275 tisíc. S tím jsme nesouhlasili, začal jsem mu tam říkat, že to je jak nové, zajeté, má to ještě záruku....atd. Opět odešel, že to musí probrat s centrálou. Opět se vrátil asi po hodině. A řekl nám 285 tisíc. Tak jsem mu argumentoval tím, že k tomu jsou i nové zimní pneu a opět jsem mu zopakoval že to je v záruce, je to jak nové...atd. opět odešel že to musí probrat s centrálou. Tentokrát se vrátil asi za půl hodiny a řekl, že víc jak 294 tisíc nedá. Tak nakonec jsme se tak i domluvili.

Abych byl přesnější. Než jsme tam jeli, tak jsme si řekli, že když nám za to dají 275-280 tisíc, tak to bude dobrý. Když se to podaří vytáhnout na 290, tak to bude super. Takže z toho dealu jsme odcházeli spokojeni. Za rok staré auto jsme tratili nějakých 80 tisíc, což mě přijde ještě dobrý. Jinak těch 294 byla final cena. Původně to bylo tuším o 3k víc,ale to si strhli za nějaké "smlouvy" či co.

Tak jediné co můžu poradit je, že než tam člověk půjde, tak je dobré mít nějakou tu představu o ceně. Mám namysli cenu, kolik by si chtěl za to auto dostat (ale tak nějak +- reálnou). Když se zeptají na tvou představu, tak tu "vysněnou cenu" trošku nad střelit, protože je jasné, že přijdou s nižší nabídkou než jsi řekl. No a pak smlouvat, vymýšlet si a smlouvat :). A hlavně se připravit psychicky, bo jsou tam sami kokoti.
 
Jinak souhlasím s @Ter Leeloo II . Záleží opravdu na značce a modelu. Nám tehdy říkal, že o Captury je docela velký zájem a nazval to "horké zboží". Dokonce tam snad zmínil to, že ho nebudou ani nabízet v ČR a poputuje rovnou do Němec, že tam je prý docela velký zájem o zánovní auta. Co je na tom pravdy ale netuším, ale na stránkách aček jsem našeho captura nenašel v jejich nabídce (zkoušel jsem to pár dní po prodeji a tak nějak jsem to checkoval ještě 14 dní a nenašel jsem nic, co by odpovídalo tomu našemu).
 
Predpokladam, ze se to lisi od znacky/modelu. Je obecne znamo, ze treba prave ta Skodovka klesa "jinak". Ale mozna bys mohl zkusit @sedvo, ten je z oboru.
Děkuji :D

Rok staré auto se špatně prodává. Soukromník se neozve a to z několika důvodů - připlatí si a koupí si to nové (jeden zápis v TP, pocit nového, plná záruka).

Proč bazar nabídne o tolik nižší výkupní cenu? Bere na sebe časové riziko a to je to nejhorší, leží v tom peníze a nic z toho. A za další je to problém státu - protože pokud auto bazar prodá s 20000,- marží, tak jenom stát si hned na začátku vezme 21% DPH a ono potom těch 20000,- se začíná rychle zmenšovat až je to vlastně tak, že to není rentabilní a zaseknout 250000,- např. na půl roku a mít výdělek 20000,-, tak ten obchod není zajímavý.

Je fakt, že u ročních aut, nikdo neřeší záruku, ta je tam stále tovární.

A když si vemu příspěvek od TomT ohledně Renaultu Captur, tak si to vemu, že nový stojí 370000,-. AAA Auto vyplatili 294000,- - upřímně fakt by mě zajímalo za kolik jej chtěli nabízet? Nevím, jestli tam bylo DPH či soukromník to prodával. Ale marži dám cca 10%, tedy prodejní cena cca 330000,-, no není lepší si přidat 40000,- a koupit si to nové?

A ještě se musí počítat s tím, že každý chce přece slevu a hlavně v bazaru. :D
 
Proč bazar nabídne o tolik nižší výkupní cenu? Bere na sebe časové riziko a to je to nejhorší, leží v tom peníze a nic z toho. A za další je to problém státu - protože pokud auto bazar prodá s 20000,- marží, tak jenom stát si hned na začátku vezme 21% DPH a ono potom těch 20000,- se začíná rychle zmenšovat až je to vlastně tak, že to není rentabilní a zaseknout 250000,- např. na půl roku a mít výdělek 20000,-, tak ten obchod není zajímavý.
Zminujes to sice nize (asi), ale od soukromnika koupene auto bez DPH, prodavas take bez DPH, ne? Takze Tva marze je bez snizeni o 21%, nebo? Proto u tech inzeratu na TipCars apod. uvadi uplatitelnost DPH. Coz zase teda dela ta auta drazsi z pohledu potencialnich kupcu z rad OSVC/firem.
 
Pokud je plátce DPH, tak je daň na vstupu a pak na výstupu. Ale pokud to vykoupíš od soukromníka, tak potom se odvádí DPH z marže!!!! Plus daň z příjmu, takže celkem 40% z marže jde státu.
 
Možná ještě zkusím doplnil jeden dotaz. Mate někdo přehled kolik je ztráta hodnoty u vozu (procentuální) po roce??

Záleží na autě, prodával jsem dvě dvouletý Mazdy 3. Obě jsem měl jako první majitel, obě byly koupené bez DPH a výrazně výhodněji, než byla plná ceníková cena. Obě měly za ty dva roky nějaký ty věci ve výbavě navíc (zimní disky s pneu, vložky kufru a podobný blbosti). Obě jsem prodával ve výkupu na protiúčet, při koupi nového auta.
  • V prvním případě byla trojka v nějaké prostřední výbavě, ale pouze jen s 1.6 benzínem, ofiko cena nové něco jako 400 tisíc. Stav: na rozích a zrcátku, ale i maličko na dveřích, docela omlácená od ostatních aut (parkování ve městě). Jo a přelakovaný měla jeden větší škrábanec na dveřích, rozstřikem, dobrá práce (neviditelné, pouze lakoměrem, výkupce o tom věděl). Nájezd cca 80 tisíc, už si nepamatuju, prodal jsem za 76 % mojí kupní ceny.
  • V druhém případě byla trojka v Revolution výbavě (druhá nejvyšší), ofiko cena nové něco jako 580 tisíc. Stav: jako nová, až na drobný škrábanec na skle a téměř neviditelnou bouličku na zadním nárazníku (+ zadní nárazník měl nový lak po odření, výkupce o tom věděl). Nájezd 58 tisíc, prodal jsem za 75 % mojí kupní ceny.
V obou případech mě ty auta stály kromě ztráty hodnoty a paliva ještě něco za servisní prohlídky (u obou aut 3x po cca 3000 Kč každá), útratu za drobné příslušenství, tři dálniční známky, a ty zimní disky s gumama.

Čím dražší auto, tím větší i ta procentuální ztráta hodnoty, aspoň tak mi to vždy přišlo pohledem na inzerci. Proto jsem tu druhou prodal i přes lepší stav za procentuálně méně peněz. Možná se ale pletu, vědecky jsem to nezkoumal.

Ještě jednou teda dodám, že jsem ale auta nekupoval za plnou nákupní cenu, ale uměl jsem si v obou případech vyjednat na auto skoro 10 % slevu :). Takže ztráta člověka, co to koupil nové za plnou, bude ještě vyšší.
 
Poslední úprava:
Záleží na autě, prodával jsem dvě dvouletý Mazdy 3. Obě jsem měl jako první majitel, obě byly koupené bez DPH a výrazně výhodněji, než byla plná ceníková cena. Obě měly za ty dva roky nějaký ty věci ve výbavě navíc (zimní disky s pneu, vložky kufru a podobný blbosti). Obě jsem prodával ve výkupu na protiúčet, při koupi nového auta.
  • V prvním případě byla trojka v nějaké prostřední výbavě, ale pouze jen s 1.6 benzínem, ofiko cena nové něco jako 400 tisíc. Stav: na rozích a zrcátku, ale i maličko na dveřích, docela omlácená od ostatních aut (parkování ve městě). Jo a přelakovaný měla jeden větší škrábanec na dveřích, rozstřikem, dobrá práce (neviditelné, pouze lakoměrem, výkupce o tom věděl). Nájezd cca 80 tisíc, už si nepamatuju, prodal jsem za 76 % mojí kupní ceny.
  • V druhém případě byla trojka v Revolution výbavě (druhá nejvyšší), ofiko cena nové něco jako 580 tisíc. Stav: jako nová, až na drobný škrábanec na skle a téměř neviditelnou bouličku na zadním nárazníku (+ zadní nárazník měl nový lak po odření, výkupce o tom věděl). Nájezd 58 tisíc, prodal jsem za 75 % mojí kupní ceny.
V obou případech mě ty auta stály kromě ztráty hodnoty a paliva ještě něco za servisní prohlídky (u obou aut 3x po cca 3000 Kč každá), útratu za drobné příslušenství, tři dálniční známky, a ty zimní disky s gumama.

Čím dražší auto, tím větší i ta procentuální ztráta hodnoty, aspoň tak mi to vždy přišlo pohledem na inzerci. Proto jsem tu druhou prodal i přes lepší stav za procentuálně méně peněz. Možná se ale pletu, vědecky jsem to nezkoumal.

Ještě jednou teda dodám, že jsem ale auta nekupoval za plnou nákupní cenu, ale uměl jsem si v obou případech vyjednat na auto skoro 10 % slevu :). Takže ztráta člověka, co to koupil nové za plnou, bude ještě vyšší.
Mozes byt velmi spokojny s takymi predajnymi cenami.
Ja osobne by som 2 rocne auta za cenu nizsiu o 20-25% nekupil.
To uz ako napisal @sedvo, radsej prilozim tych pár tisíc a mám nové vozidlo.
 
Mozes byt velmi spokojny s takymi predajnymi cenami.
Ja osobne by som 2 rocne auta za cenu nizsiu o 20-25% nekupil.
To uz ako napisal @sedvo, radsej prilozim tych pár tisíc a mám nové vozidlo.

Nestěžuju si :). Na druhou stranu kolem sebe mám plno lidí, kteří si kupují dvouletá/tříletá auta o tu třetinu levnější proti novým (započítáme-li disky s pneu navíc, konečná prodejní cena v bazarech za ty moje Mazdy byla zhruba na třetině ceníkové ceny za nové), protože třetina z 600 tisíc je 200 tisíc a radši dají 400 v cashi a nechají si nějakou rezervu, než aby se zadlužovali na nové. Je to asi otázkou priorit, ne každý jezdí s autem denně a 30-40 tisíc km ročně, nebo prostě nechce/nepotřebuje/nemůže vydávat další stovky tisíc navíc. Naprosto to chápu.
 
Pánové, moc děkuji. Naštěstí jsem dostal po známosti super nabídku od fabriky z Boleslavi a od pátku si vozík zadek v nové Mazdě :)
 
Pokud je plátce DPH, tak je daň na vstupu a pak na výstupu. Ale pokud to vykoupíš od soukromníka, tak potom se odvádí DPH z marže!!! Plus daň z příjmu, takže celkem 40% z marže jde státu.
Ja sice sam jsem OSVC a platce DPH, ale nejak hluboce se v tom neorientuji, jen co sam potrebuji. Kazdopadne me prave kdysi zaujalo, kdyz jsem se byl podivat v prodejne Mobil Pohotovost na zanovni a pouzite telefony, ze drtiva vetsina z nich se prodavala bez DPH. Jen jedna mala vitrina byla s par Samsung a Apple telefonama, kde to bylo s DPH. Ptal jsem se tam a pry slo prave o to, zda je to vykoupene od soukromniku nebo firem. No, ok ... nechtel jsem to tu spammovat ucetnictvim.
 
Stále hledám vhodnou nabídku na Mazdu 3 r.v. od 2014 do 2016 2.0 88kW hatchback benzín a stále nemám štěstí už 3 inzeráty jsem prokaučoval, že mě předběhli. A tak se ptám tady nemá v plánu někdo inovovat :)
 
Stále hledám vhodnou nabídku na Mazdu 3 r.v. od 2014 do 2016 2.0 88kW hatchback benzín a stále nemám štěstí už 3 inzeráty jsem prokaučoval, že mě předběhli. A tak se ptám tady nemá v plánu někdo inovovat :)
Ahoj, v průběhu příštího týdne budu dávat inzerát na svojí,ale asi nebude splňovat tvoje požadavky (už jen tím že je to 2.0 121kW/165PS)
 
Ahoj, v průběhu příštího týdne budu dávat inzerát na svojí,ale asi nebude splňovat tvoje požadavky (už jen tím že je to 2.0 121kW/165PS)
To je pravda, protože tyto výkonnější verze jsou zase dražší o_O a kde na to furt brát ty koruny :)
 
To je pravda, protože tyto výkonnější verze jsou zase dražší o_O a kde na to furt brát ty koruny :)
Záleží co má člověk pod pojmem "dražší" :) u auta z roku 2014:) Můžeš taky koupit auto 200000 a dalších 50000 do toho nasypat :)
 
Záleží co má člověk pod pojmem "dražší" :) u auta z roku 2014:) Můžeš taky koupit auto 200000 a dalších 50000 do toho nasypat :)
Já hledám ty 2014 a rád bych je sehnal za 280 000,-Kč lapám inzeráty i z Německa. Vypadá to, že si asi budu muset rok počkat až spadnou ceny.
 
Back
Top