• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Prosba o radu, motor je občas líný

Jára

výkonný člen KLANu
136
Setkal jsem se se zajímavým jevem u M6GY - 108kW.

Mazda mi jede celkem dobře, ale cítím, že se tomu motoru prostě přes 4000 ot nechce.

Když ovšem pár vteřin jedu třeba na 2 a vytočím motor někam k 6000 (to pak jede i 100km/h do prudkého kopce) tak potom se to celé najednou chová úplně jinak a auto je daleko živější. A táhne daleko více i při 2000 ot.

Napadá mě, že buď řídící jednotka vyhodnotí, že řidič je agresivní a jede jako prase.
A nebo mám třeba zakarbonované ventily a tímto prudkým vytočením v zátěži se karbon vypálí. A nebo tam mohu mít jinou závadu. Svíčky jsem měnil.


Setkal jste se někdo s podobný jevem? A nebo všichni jezdíte jako prasata a hned při prvním rozjetí vytáčíte motor, takže si tohoto nevšimnete.
 
Setkal jsem se se zajímavým jevem u M6GY - 108kW.

Mazda mi jede celkem dobře, ale cítím, že se tomu motoru prostě přes 4000 ot nechce.

Když ovšem pár vteřin jedu třeba na 2 a vytočím motor někam k 6000 (to pak jede i 100km/h do prudkého kopce) tak potom se to celé najednou chová úplně jinak a auto je daleko živější. A táhne daleko více i při 2000 ot.

Napadá mě, že buď řídící jednotka vyhodnotí, že řidič je agresivní a jede jako prase.
A nebo mám třeba zakarbonované ventily a tímto prudkým vytočením v zátěži se karbon vypálí. A nebo tam mohu mít jinou závadu. Svíčky jsem měnil.


Setkal jste se někdo s podobný jevem? A nebo všichni jezdíte jako prasata a hned při prvním rozjetí vytáčíte motor, takže si tohoto nevšimnete.
Mam to u 2.3 GG a vypada to na karbon protoze stala na miste nez jsem ji koupil 3 roky
 
Záleží na akom prevodovom stupni to porovnávať. Samozrejme že na 2 kde má motor veľkú páku cez prevodovku to ťahá už od 2tis. Ak to porovnávas so 4.st napr tak nemôžeš očakávať nejaký turbo kopanec na 2tis. otáčkach jak na TDI. Ďalšia vec obidva vaše motory majú maximálny krut. moment pri 4tis. otackach za minútu, ďalej už to klesá. Špeciálne 2.3 s krátkymi prevodmi by mala byť dosť živá. Aj 2.3 aj 2.0 po FL majú myslím elektrickú klapku , ta si sama upraví polohu podla priechhidnosti vzduchu. Pri maximálnej polohe plynu je klapka otvorená len na cca 80 percent ak si správne pamätám. Zakarbonovane ventily existujú hádam až pri priamom vstreku, ak sa zmes pripravuje pred nasanim do valca tak benzín zmiešaný so vzduchom ten ventil sám čistí? Skôr by som sa pozrel na priechodnosť vyfuku.
 
Poslední úprava:
Záleží na akom prevodovom stupni to porovnávať. Samozrejme že na 2 kde má motor veľkú páku cez prevodovku to ťahá už od 2tis. Ak to porovnávas so 4.st napr tak nemôžeš očakávať nejaký turbo kopanec na 2tis. otáčkach jak na TDI. Ďalšia vec obidva vaše motory majú maximálny krut. moment pri 4tis. otackach za minútu, ďalej už to klesá. Špeciálne 2.3 s krátkymi prevodmi by mala byť dosť živá. Aj 2.3 aj 2.0 po FL majú myslím elektrickú klapku , ta si sama upraví polohu podla priechhidnosti vzduchu. Pri maximálnej polohe plynu je klapka otvorená len na cca 80 percent ak si správne pamätám. Zakarbonovane ventily existujú hádam až pri priamom vstreku, ak sa zmes pripravuje pred nasanim do valca tak benzín zmiešaný so vzduchom ten ventil sám čistí? Skôr by som sa pozrel na priechodnosť vyfuku.
Jelikoz si ted cistim motor od karbonu a jde to sakra poznat, rekl bych ze tomu nenapomaha vstrikovani ale proste vysoky najezd. Jinak vyfuk je ko (kat) a tesneni je taky fuč tak na te pruchodnosti neco bude asi lambda vysila mylne informace a je spatny pomer paliva a vzduchu. Zaclo to strilet takze myslim ze ta spotreba dost sedi kdyz v nizsich otackach mam spotrebu cca 17/100 a ve vyssich 6-8/100
 
Back
Top