• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pružiny a tlumiče pro GG MPS

Freaxus

člen KLANu
66
Může mi někdo prosím poradit s výběrem pružin a tlumičů do Mazdy 6 MPS? Prohledal jsem už i e-bay a našel jsem jenom snížený o 35mm, což nechci, a nebo výrobce Nipparts což taky nechci. Nakonec mi asi nezbyde nic jinýho než dát auto do Mazdy, ať to vymení, ale to bude pálka....

edit Vitus: upraven název topicu pro lepší přehlednost a vyhledávání
 
Poslední úprava moderátorem:
Na netu je několik nabídek na tlumiče pro MPSku, jenže většina z nich nemá tlumicí charakteristiku jako origo. Pokavaď ten tlumič nemá kod pro MPS GP9A-28-700C , tak bych si to auta nedával. Kup tam origo Kayabu z Mazdy a máš to. Cca 2500,-Kč/ ks. A s těma pružinama máš co?
 
Já si taky plánuju v nejbližší době koupit pružiny na předek, tak můžu předat ty svoje snížené, pokud je zájem. Jinak pružiny na MPS mají kód GP9A-34-011A, ale všude nabízej pouze GJ6G-34-011G, což je na klasickou 6 (Mildovo číslo nad mým příspěvkem platí pro tlumiče na MPS). Včera jsem konečně našel Kayaby u auto Matějček, kde si je hodlám i objednat...
 
Ty origo tlumiče jsi kupoval jak? Zašel do Mazdy a oni ti je obědnali? Jinak s pružinama asi neni nic, ale když už to budu mít rozebraný, tak bych je taky vyměnil. Jenompřece maj najeto už 200tis km.
 
Nemate nekdo tip na znacku pruzin, ktere by byly trochu tuzsi nez stock 2.3i? Nemate nekdo zkusenost, ze by treba Lesjofors, Sachs, Sidem, Kyb byly? Lesjofors/Kilen delaji jen zadni zesilene. Nechci snizovat. A nebo nevali se vam doma zachovale nevylitane predni z MPS, kdo jste snizoval?
 
Nemate nekdo tip na znacku pruzin,
Mě teď na Mazdě praskla pružina a koupil jsem si Sachs. Jak to bude jezdit po výměně opravdu nevím. Příští týden to budu vědět a mohu písnout. A co je zajímavé, tak jsem při řízení vůbec nepostřehl, že mám pružinu o půl závitu kratší. Mohlo by se to vymstít při prudkém brždění, kola nejsou symetrická. Originál pružina stojí přes 8000Kč a Sachs "jen" 860Kč. A pozor, pružina je jiná napravo a nalevo.
Doporučuji ke shlédnutí tohle video:

Pruzina.jpg
 
Ale Sachs ani nikdo jiny, teda zatim jsem nenasel, nevyrabi na MPS. Takze jsi tam dal na non MPS? A jen jednu stranu jsi menil? A vzadu/vpredu? No dej vedet, urcite. Ale si by bylo nejprukaznejsi jak na tom jsou, kdyz bys vymenil obe a bylo by to na predku.
Ja jsem z tech pruzin celkove zmateny, protoze mam automat. A nekteri vyrobci vubec nerozlisuji MT/AT a jini zase co to rozlisuji, tak jen u pruziny napisou AT a treba prava strana. Ale na levou stranu pro AT uz nic nedelaji. Takze tam si mam dat co jako? Z manualu, nebo tu na pravou stranu....:laughing: Tak me prave napdly ty z MPS. Vahove by se predek mohl blizit 2.3i s AT a mohly by byt i trochu tuzsi.
 
Autoopravář má čas až po 8.5. - samozřejmě neznačkový. Za povolení 6 šroubů nebudu platit značkový servis. Sám si to nevyměním, protože je třeba napínák pružiny.

Koupil jsem přesně tyhle dvě přední: SACHS 998-607 a SACHS 998-605 (levá+pravá).
Prodejce ověřil kompatibilitu pružin s autem dle VIN kódu. Alternativa je tohle:
BILSTEIN - B3 OE Replacement 36-214457 - pravá prední náprava
BILSTEIN - B3 OE Replacement 36-214464 - levá prední náprava

Tady je odkaz na ty pružiny: https://autodilyfojtik.cz/vyhledavani?search=GJ6H-34-011G
je to hrozně zmatečný a tu párovou mi museli dohledat. A i tam, kde to nerozlišují, to může být jen opomenutí rozlišení do nabídky napsat.
Jak jsem psal na řízení nic nepoznám, ale mohl by to poznat někdo na technické za 2 měsíce.
 
Autoopravář má čas až po 8.5. - samozřejmě neznačkový. Za povolení 6 šroubů nebudu platit značkový servis. Sám si to nevyměním, protože je třeba napínák pružiny.
A i tam, kde to nerozlišují, to může být jen opomenutí rozlišení do nabídky napsat.
Jo takhle, ja to spatne pochopil. Ja myslel ze uz ji mas vymenenou a jen tyden potrebujes na nejake poznatky. Pak dej urcite vedet, jak to jezdi s nima.
Napr. KYB ten dela jen "uni" na obe strany AT MT jednu a tu samou. Ani podle obsahu to nerozlisuje. Jen na diesel jsou jine a zadni podle karoserie.
A Lesjofors/Kilen take nerozlisuje leva/prava AT/MT. Jen na diesel jsou jine a pak dela na zadek jeste zesilene. Ale nejsou tam zase rozmery pruziny.
Jediny kdo to rozlisuje a ma parametry jako Sachs je Spidan. Ale stejny problem jako u Sachs, jen na jednu stranu.

To sedi i OE cislo dle japancars.ru. Ale na druhou stranu nic. Ono totiz se pruziny jen prehazuji podle motoru a prevodovky. Takze jedno OE cislo je na 2.0AT 2.3MT na levou stranu, ale zaroven je na 2.3AT na pravou. A pak je zase jine OE cislo (to moje podle VIN vpravo) a to je na 2.0AT a 2.3AT na levou, ale zaroven i na 2.3AT na pravou stranu kdyz si najedu jen podle modelu. A ta se vyrabi. Takze se to zda byt vyresene. Ale u me podle VIN mam mit vlevo jinou a tu nevyrabi vůbec nikdo. Ale kdyz si tedy najedu jen podle modelu a ne VIN, tak tu co nikdo nevyrabi a mam ji mit vlevo, tak je psana na pravou stranu.:joy: Takze docela pecka no. Jako muze to byt uplne ta sama a jen precislovana, ale to nevim. Navic u pruzin, kde jsou napsane parametry, tak na kazdou stranu je jinak vysoka a i jiny prumer ma.
 
Tak mám obě pružiný vyměněné. Pocitově je auto nepatrně tvrdší. Nic dalšího jsem si nevšiml

Ta původní pružina to byl fakt masakr:
MazdaPruzina.jpg
 
Poslední úprava:
Tvl. o_OTu gumu jak na ni sedi pruzina jsi daval novou, nebo jen pootocil. Co jsem koukal, tak je to krom, origo a vrakace nesehnatelne. Jen na predface se dela i s prachovkou jak je vcelku. Me to docela stve, protoze se budu muset jebat 2x se stahovakem, jen abych mohl prehodit tu gumu. Tlumic, pruzinu, ulozeni, lozisko davam nove a mohl jsem si to zatim az bude cas pripravit a pak to tam jen soupnout az zase bude cas.
 
Já jsem si to nechal dělat a nebyl prostor na to gumu vyměňovat - na objednávku nové gumy bych čekal několik dní. Jenom se pootočila jinak bych nemohl odjet. Ono to zase tolik vadit nebude.

Na tomhle je nejhorší, že se to na jízdních vlastnostech auta vůbec nedá poznat. Kdyby mě na to někdo neupozornil, tak bych s tím jezdil dál. Mazda má mimořádně kvalitní posilovače, až je to někdy na škodu, že mi chybí zpětná vazba.

A pak to může způsobit v kritické situaci problém. Četl jsem článek jak někdo vyletěl ze silnice, protože se mu zablokovalo kolo. To jsou případy, když řidič(ka) nic nepozná a pak je najednou všechno špatně.
 
Já jsem si to nechal dělat a nebyl prostor na to gumu vyměňovat - na objednávku nové gumy bych čekal několik dní. Jenom se pootočila jinak bych nemohl odjet. Ono to zase tolik vadit nebude.
Na tomhle je nejhorší, že se to na jízdních vlastnostech auta vůbec nedá poznat. Kdyby mě na to někdo neupozornil, tak bych s tím jezdil dál. Mazda má mimořádně kvalitní posilovače, až je to někdy na škodu, že mi chybí zpětná vazba.
Joo vzdyt jo, pootoceni je v poho. Da se sehnat origo na ebay za par $, ale postovny je trojnasobek ceny :grinning: a cekani no.
Tak nejhorsi je to elekricky tam neni nic citit vubec. A na snehu jen vidis ocima, ze jedes po necem bilem, ale do ruky ti to nedava nic. GG ma jeste hydrauliku, ale je fakt, ze oproti Primere je to silnejsi, na muj vkus uz moc, a necitim tolik. Uz je to skoro jako elekrika.
 
Ne, tlumiče jsou (snad) v pořádku. Možná mě vyrazí s tlumičema na technické, ale zatím to takhle nechám.

Ty pružiny byly opravdu měkké, to skrývalo spoustu nerovností. Auto si tak nějak plavalo po vozovce. Teď když najedu na kamínek, tak už je to cítit. Ty popraskané pružiny už mohly být po 10 letech dost unavené a slabé. Takhle měkká pružina může pěkně zradit, protože pak neudrží kolo na vozovce při nadskočení a dojde ke ztrátě adheze. Možná je to tím, že jsou nový a po chvíli se také trochu vypruží. Jak jede jiné auto jsem neměl možnost ověřit. Jako spolujezdec to tolik nevnímám.
 
Poslední úprava:
Poslal mi Eibach technicky list, kde jsou rozmery pruzin na benzin, diesel, kombi, MPS. Treba se to bude nekomu hodit pri vybirani nebo porovnavani.
 

Přílohy

  • eibach E1055004.PDF
    127,5 KB · Zobrazení: 27
Jenom abych ostatní nestrašil, že je auto moc tvrdé. Už si ty pružiny sedly pruží normálně.

Dočetl jsem se, že pružiny jsou dnešní kurvítko v autech: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomik...raskaji-p/r~9fcfe95c200711ea8d520cc47ab5f122/
Cituji:
Jestli úspora šedesáti korun na jednom autě stojí za riziko nehody a zbytečně pracných oprav, není právě povzbuzující úvaha, a tak nás může alespoň pobavit ironie výjimečné sociální spravedlnosti.
Takže někdo ušetřil 60Kč při výrobě a tím mě připravil za pár let o 2900Kč. To se fakt vyplácí!

Pouze u ruských a rumunských aut se prý na pružinach nešetří a ty nepraskají. V obou jmenovaných zemích to má svůj důvod.
 
Poslední úprava:
Back
Top