• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Revoluci čeká i Mazdu CX-5! Nástupce dostane techniku jako nová 6 a ponese označení CX-50

Asi tak před měsícem jsem Vás informoval o tom, že nová generace Mazdy 6 zažije doslova revoluci, neboť dostane platformu s pohonem zadních kol, ale i nový šestiválec Skyactiv-X.

mazda_cx-5_137.jpg

Zdá se to možná divné, ale přechod na takovou platformu se musí značce vyplatit, a proto by nebylo od věci, kdyby na ni přešly i ostatní modely. A zřejmě se tak skutečně stane, protože se nyní objevila informace, že pohon zadních kol, a nejen to, dostane i nástupce CX-5.

Možná si říkáte, proč píšu nástupce a ne nová generace. Důvod je prostý, Mazda najíždí na novou nomenklaturu, příkladem je CX-30, a proto logicky nové velké SUV dostane označení CX-50, aby tak zapadlo do nové „rodiny“. V USA, ale nejenom tam, se současná CX-5 těší velké oblibě, proto není divu, že v roce 2018 i 2019 byla nejprodávanějším modelem značky, alespoň na území Spojených států amerických.

2022-mazda-cx-50-suv-may-replace-cx-5-with-rwd-platform-straight-six-engines_2.jpg
Zaregistrované označení CX-50​
[TBODY] [/TBODY]
První generace se vyráběla v letech 2012 až 2017 a při premiéře její následovnice prohlásila automobilka, že jde o zcela nový vůz. Ovšem není to tak pravda, jelikož dvojková CX-5 sdílí s předchůdkyní mnoho prvků, a je tak znát už její věk. Dle deníku Coche Spias bude zásadní změnou platforma, kdy CX-50 dostane stejný podvozek jako nová „šestka“, takže i u SUV se můžeme těšit na pohon zadních kol a za příplatek lze očekávat i 4x4.

Dokonce se na výše zmíněném deníku objevila motorová paleta (zatím nepotvrzená, ale vypadá věrohodně), kde je překvapením například řadový, turbodmychadlem přeplňovaný, dieselový šestiválec 3,3 Skyactiv-D anebo už u „šestky“ zmíněný šestiválec 3,0 Skyactiv-X 48V M Hybrid. Zajímavé je i to, že dieselový šestiválec nabídne údajně objem 0,55 litru na válec, kdežto třeba 1,8 Skyactiv-D má objem 0,45 litru na válec.

Co se týče revolučního motoru Skyactiv-X, zde vývojový tým využil znalosti z dvoulitru Skyactiv-X, který je nyní k dispozici u Mazdy 3 a CX-30, a zapracoval na vývoji třílitrového řadového šestiválce. Mazda nadále dává vale downsizingu, a proto u technologie Skyactiv-X udržuje přívod vzduchu pomocí kompresoru Rootsova typu, který nemá prodlevy jako turbodmychadlo. Zbylé označení u této pohonné jednotky dává najevo, že půjde o mild hybrid.

Odhalená, upozorňuji zatím nepotvrzená, škála motorů uvádí i základní technické parametry, na které byla zvědavá většina skalních fanoušků. Jestli se však zakládají údaje na pravdě, to ukáže až čas. Na co se tedy případně můžeme těšit v nové CX-50 a potažmo i „šestce“?

- benzínový čtyřválec 2,5 Skyactiv-G 48V M Hybrid (190 koní a 270 Nm)

- přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G (230 koní a 420 Nm)

- revoluční benzínový šestiválec 3,0 Skyactiv-X 48V M Hybrid (285 koní a 340 Nm)

- dieselový čtyřválec 2,2 Skyactiv-D (190 koní a 450 Nm)

- dieselový šestiválec 3,3 Skyactiv-D (285 koní a 600 Nm)

Jak už jsem podotkl několikrát, parametry u zmíněných motorů nejsou prozatím potvrzené, ale odhalený snímek působí věrohodně, proto můžeme doufat, že tomu tak bude. Nicméně, nová Mazda CX-50 by měla dorazit společně s novou Mazdou 6, tzn. během roku 2022.

Zdroj: autoevolution.com, Coche Spias

2022-mazda-cx-50-suv-may-replace-cx-5-with-rwd-platform-straight-six-engines_1.jpg
Odhalená soupiska motorů pro připravovanou CX-50, horní skice je stará CX-5, slouží jako ilustrativní foto​
[TBODY] [/TBODY]

Pokračujte ve čtení...
 
Jo je to zajímavé. Jen já už ale nechci čekat a chtěl bych si koupit Mazdu CX-5 letos. Doporučujete mi na běžné jezdění 2.0 manuál přední náhon, anebo si raději připlatit a koupit AWD + automat anebo přední + automat. Anebo raději 2.5i? Díky za názor.

Zdravím, ještě jsem se zapomněl zeptat, zda má CX-5 adaptivní tempomat. Ve všech popisech se píše jen tempomat. Díky.
 
Poslední úprava moderátorem:
ano jiste ma z automatem ..a 2.5i odladena je TED idealem..dokud nebude v prodeji ta nova V6 (tedy v EU o tom dost pochybuji)
 
Pokud automat, pak motor 2,5 a pokud AWD, pak právě automat (nepříjemné zvuky při vyšlápnutí jedničky nebo dvojky u konfigurace 2,0 + AWD + manuál jsou popsány zde na fóru v jiném tématu)
 
Asi tak před měsícem jsem Vás informoval o tom, že nová generace Mazdy 6 zažije doslova revoluci, neboť dostane platformu s pohonem zadních kol, ale i nový šestiválec Skyactiv-X.

Já jsem slyšel, že se nová MAZDA 6 nebude do ČR dovážet, tedy prodávat oficiálně. Budou se prodávat jen ty malé a velké krabice CX ....
 
Já jsem slyšel, že se nová MAZDA 6 nebude do ČR dovážet, tedy prodávat oficiálně. Budou se prodávat jen ty malé a velké krabice CX ....
Tak nova M6 se jiste v CR prodavat BUDE, ale muze se "na krasne "stat, ze to budou pouze verze 2,5i a 2,2D..ci jine nizsi motorizace.. ci dokonce vybavove stupne..

Odesláno z mého COL-L29 pomocí Tapatalk
 
No ale když hlavní importér řekl že nebude, tak asi nebude ... a ti co ji budou chtít si ji nechají dovést, tak jak třeba CX7 nebo CX9.
 
Dnes jsem byl řešit drobnost na mé M3 BN.
Tak jsem si řekl že prolezu všechny modely a porovnám.
MX5 srdcovka na jaro léto bez praktičnosti.
CX5 kufr ideal. Zadní sedadla prostor výborný včetně velkých oken. Předek nic moc. Sedí se jak na židli a design nic extra.
CX30 Zklamala. Kufr působí malý. Zadní místa stejně malé jako trojka a předek hezky a posez dobrý ale narážel jsem nohou na středovou část.
M6 kufr super a praktické háčky. Zadní místa hodně prostoru ale okna malá. Předek příjemný a hezký jako má trojka akorát cítíte lehce premiovost s každé drobnosti.
M3 BP kufr malý... i oproti mé BN. Zadní místa skoro nepoužitelná. Fakt tam není místo a okna jak nudle. Předek ze všech aut nejhezčí a nejpohodlnější.
Všechny modely mají celkem osekane přihrádky ve dveřích.
Do budoucna za mě buď M6 nebo CX5 ale u té bych uvítal inovovaný interiér. Je takový nijaky.
Má výška 187cm
Vaha 105kg
Cíl proč jsem to zkoumal.
Praktičnost kufru do budoucna. Kolo lyže větší náklad.
Dale větší prostor na zadních sedadlech plus větší okna jsou více příjemné ale pouze po stránce praktičnosti když sedíte vzadu.
Předek mají Mazdy vychytaný. Jejich vozy řeší hlavně lidi na předních sedadlech.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top