• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Rozbitý motor (Mazda 6 2.2D 129kW 2016)

phoenixcqcq

nový člen
3
Zdravím, předevčírem se mi po cestě z dovolené objevila závada na autě. Nejprve se rozsvítila kontrolka "Závada systému vozidla", poté zárověň "Nízký tlak oleje" a "Porucha motoru". Po odtahu do servisu v Německu provedli diagnostiku a zjistili, že je poškozený motor a nelze jej opravit. Jedná se o naftovou Mazdu 6 wagon 2.2 129kW (2016) - nájezd 144000km.
Teď řešíme odtah auta do Prahy a mezitím potřebujeme promyslet co s tím. Je to mé první auto, tak bohužel nemám zkušenosti, jak se tyhle věci řeší. V servisu říkali, že koupě nového motoru se rozhodně nevyplatí (kvůli ceně). Tedy zřejmě máme jen možnost likvidace vozu nebo výměnu nějakého repasovaného motoru. Obojí je teda dost na ho***.. :-/
- Likvidací defakto "vyhodíme" i zbytek auta, což je docela naprd, kor ve variantě Revolution Top a novými brzdami (možná by se něco dalo prodat, kola, zimní gumy, rezerva apod, ale z toho nic moc asi nebude...)
- Koupě a výměna repasovaného motoru je zase trochu risk a ani to není nejlevnější záležitost.
Co jsem zkoumal, tak prodej na náhradní díly v ČR bohužel není možný kvůli nutnosti ekologické likvidace.

Ocenil bych jakoukoliv radu, co je dle vás vhodnější řešení, zda-li má výměna motoru vůbec smysl nebo zda-li jsou ještě nějaké další možnosti?
 
Ahoj, záleží na okolnostech..to že to v Německu vyhodnotí jako neopravitelné, neznamena že se to nedá opravit. V Česku je dost šikovných ručiček co ten motor dokáží dát dohromady ikdyž to něco samozřejmě stojí....a otázkou je jak píšeš zdali to má cenu. Pokud jde o motor samozřejmě nový...to je nesmysl..to nezaplatíš. Jít cestou AS je nesmysl - oprava by byla stejně tak drahá jako celé auto. Cestou může být výměna motoru za kousek z nějákého staršího auta např. po bouračce...je tu ale podmínka motor zkontrolovat...než se dá do auta vědět v jakém je stavu. Je to trochu věštění z koule...po prohlídce už se trošku dá spolehnout na to že by mohl jezdit....v těchto případech - oprava, výměna počítej s investicí v závislosti na servisu, ceně dílu a možnych oprav od 50-120 tis +-..takže je na zvážení jak to vidíš s ohledem na cenu auta v pojízdném stavu (nevím přesně ale řekl bych cca 250-300tis.?
Co se týče prodeje auta na náhradní díly je jasné že bez motoru má vcelku malou hodnotu, ale třeba se najde někdo kdo by si ji koupil a motor opravil..takže i toto je možnost v podstatě se dá říct že to může vyjít stejně jako když auto budeš spravovat protože pokud oprava vyjde na 120 tis. a auto prodáš bez motoru cca za 100 tak jsi na tom stejným jen bez nervů jestli ta oprava vyjde.
Na díly to samozřejmě jde prodat taky..ale to bys měl být člověk co je znalý, auto má kde skladovat a postupně vymontovávat díly a mít čas si s tím hrát. Výdělek asi ne uplně jistý...s ohledem na to že je otázka kolik lidí shání starší díly na M6...přeci jen není to Octa, kterých jezdí milion.
 
Zdravím, předevčírem se mi po cestě z dovolené objevila závada na autě. Nejprve se rozsvítila kontrolka "Závada systému vozidla", poté zárověň "Nízký tlak oleje" a "Porucha motoru". Po odtahu do servisu v Německu provedli diagnostiku a zjistili, že je poškozený motor a nelze jej opravit. Jedná se o naftovou Mazdu 6 wagon 2.2 129kW (2016) - nájezd 144000km.
Teď řešíme odtah auta do Prahy a mezitím potřebujeme promyslet co s tím. Je to mé první auto, tak bohužel nemám zkušenosti, jak se tyhle věci řeší. V servisu říkali, že koupě nového motoru se rozhodně nevyplatí (kvůli ceně). Tedy zřejmě máme jen možnost likvidace vozu nebo výměnu nějakého repasovaného motoru. Obojí je teda dost na ho***.. :-/
- Likvidací defakto "vyhodíme" i zbytek auta, což je docela naprd, kor ve variantě Revolution Top a novými brzdami (možná by se něco dalo prodat, kola, zimní gumy, rezerva apod, ale z toho nic moc asi nebude...)
- Koupě a výměna repasovaného motoru je zase trochu risk a ani to není nejlevnější záležitost.
Co jsem zkoumal, tak prodej na náhradní díly v ČR bohužel není možný kvůli nutnosti ekologické likvidace.

Ocenil bych jakoukoliv radu, co je dle vás vhodnější řešení, zda-li má výměna motoru vůbec smysl nebo zda-li jsou ještě nějaké další možnosti?
Ahoj, ve hře je řada neznámých. Jestli jsi první majitel, nebo jsi auto koupil z druhé ruky, nedá se uhrát nějaká záruka nebo zatajená závada? Jak bylo doteď auto servisované? Takhle z dálky to vypadá na opakovaně zde i jinde diskutovaný problém se Skyactive diesely, který končívá až zadřením motoru. Dále, kde auto servisuješ, v Německu, v Čechách? Před finálním rozhodnutím bych zkusil ještě nějakou speciálku na Mazdy v ČR, kde by byla naděje (spíš, než v autorizáku), že by po diagnostice nějak zkusili dát motor dohromady. Ale, jak píše kolega, velký otazník je rozpočet na opravu, od kterého by ses měl odrazit a zvážit, jestli se to vyplatí s ohledem na historii auta a finanční možnosti.
 
Ahoj, ve hře je řada neznámých. Jestli jsi první majitel, nebo jsi auto koupil z druhé ruky, nedá se uhrát nějaká záruka nebo zatajená závada? Jak bylo doteď auto servisované? Takhle z dálky to vypadá na opakovaně zde i jinde diskutovaný problém se Skyactive diesely, který končívá až zadřením motoru. Dále, kde auto servisuješ, v Německu, v Čechách? Před finálním rozhodnutím bych zkusil ještě nějakou speciálku na Mazdy v ČR, kde by byla naděje (spíš, než v autorizáku), že by po diagnostice nějak zkusili dát motor dohromady. Ale, jak píše kolega, velký otazník je rozpočet na opravu, od kterého by ses měl odrazit a zvážit, jestli se to vyplatí s ohledem na historii auta a finanční možnosti.
Jsem druhý majitel, servisováno bylo pravidelně v autorizovaných servisech. Bohužel po zkušenostech již vím, že autorizované servisy jsou předražené azkušenosti s nimi máme špatné (zejména Spořilov a Jeremiášova). Nedávno byl motor zanesen a v servisu rozebrán a vyčištěn. Na to jsme se v Německu také ptali, zda to nemůže souviset, ale bylo nám řečeno, že pravděpodobně ne - tedy i kdyby jo, tak to není jak dokázat.
Krom motoru byl jediný problém s elektronikou, což byla drobnost (zřejmě jen nějak uvolněné kontakty) a výměna dveří od kufru (poté, co to za námi nějaký magor nedobrzdil). Spotřební věci jako filtry, brzdy nepočítám.

Ahoj, záleží na okolnostech..to že to v Německu vyhodnotí jako neopravitelné, neznamena že se to nedá opravit. V Česku je dost šikovných ručiček co ten motor dokáží dát dohromady ikdyž to něco samozřejmě stojí....a otázkou je jak píšeš zdali to má cenu. Pokud jde o motor samozřejmě nový...to je nesmysl..to nezaplatíš. Jít cestou AS je nesmysl - oprava by byla stejně tak drahá jako celé auto. Cestou může být výměna motoru za kousek z nějákého staršího auta např. po bouračce...je tu ale podmínka motor zkontrolovat...než se dá do auta vědět v jakém je stavu. Je to trochu věštění z koule...po prohlídce už se trošku dá spolehnout na to že by mohl jezdit....v těchto případech - oprava, výměna počítej s investicí v závislosti na servisu, ceně dílu a možnych oprav od 50-120 tis +-..takže je na zvážení jak to vidíš s ohledem na cenu auta v pojízdném stavu (nevím přesně ale řekl bych cca 250-300tis.?
Co se týče prodeje auta na náhradní díly je jasné že bez motoru má vcelku malou hodnotu, ale třeba se najde někdo kdo by si ji koupil a motor opravil..takže i toto je možnost v podstatě se dá říct že to může vyjít stejně jako když auto budeš spravovat protože pokud oprava vyjde na 120 tis. a auto prodáš bez motoru cca za 100 tak jsi na tom stejným jen bez nervů jestli ta oprava vyjde.
Na díly to samozřejmě jde prodat taky..ale to bys měl být člověk co je znalý, auto má kde skladovat a postupně vymontovávat díly a mít čas si s tím hrát. Výdělek asi ne uplně jistý...s ohledem na to že je otázka kolik lidí shání starší díly na M6...přeci jen není to Octa, kterých jezdí milion.
Díky, prodej auta by se dal také zvážit, pokud by se kupce našel, tak je to jak říkáš "bez nervů" a risku. Co jsem jen tak zběžně kouknul po cenách ojetin, tak s podobnou výbavou si teď rozhodně nic dovolit nemůžeme (současně nám probíhá stavba domu) a nebo jsou to mrňavý auta, nebo tenké skořápky... :) Precejen, jak jsem psal kolegovi výše, před rokem a půl nás ze zadu po nedobrždění nabourali a Mazda to zvládla skvěle i když to trochu odnesl kufr a bylo nutné vyměnit zadní dveře. V autě jsme zrovna měli 4-měsíční holčičku a kdo ví, jak by náraz vstřebala nějaká chabá skořápka...
Takže teď je to asi buď risk anebo být minimálně tak rok bez auta (což se sice dá v Praze s MHD, ale je to limitující...).
 
Normálně by člověk řekl, že když to autorizák čistil a měl motor "rozebrán" že by mohl odhalit problém, ke kterému došlo. Bohužel smutné je že víme jak to tam většinou funguje. Pokud je to auto, které je z tvého pohledu zajímavé (myšleno nemám ho dlouho, nemám na druhé, mám peníze na opravu, kterou udělá někdo poctivě apod. pak je asi pořád cesta pustit se do opravy - přeci jen ještě není tak staré a ani ty km nejsou nijak dramatické.. Minimálně bych i za cenu práce a nějakých peněz to nechal někde zkontrolovat a rozebrat co vlastně je opravdu v háji. Třeba to s tou opravou nemusí být z pohledu Čechů tak horký jak v Německu.
Ono jeeště podotýkám, nikde není daný, že člověk koupí něco jiného..v ceně opravy...a bude jezdit. Když vezmu jen za včerejšek jsme řešili na diagnostice 3 různé značky aut (Ford,BMW,Hyundai) všechny problémy s opravami klidně i 40 - 60 tis s vysledkem více než nejistým. Paradoxně auta s najezdy kolem 140 tis a trochu víc...a stará 2012,-2018
 
Jsem druhý majitel, servisováno bylo pravidelně v autorizovaných servisech. Bohužel po zkušenostech již vím, že autorizované servisy jsou předražené azkušenosti s nimi máme špatné (zejména Spořilov a Jeremiášova). Nedávno byl motor zanesen a v servisu rozebrán a vyčištěn. Na to jsme se v Německu také ptali, zda to nemůže souviset, ale bylo nám řečeno, že pravděpodobně ne - tedy i kdyby jo, tak to není jak dokázat.
Krom motoru byl jediný problém s elektronikou, což byla drobnost (zřejmě jen nějak uvolněné kontakty) a výměna dveří od kufru (poté, co to za námi nějaký magor nedobrzdil). Spotřební věci jako filtry, brzdy nepočítám.
Dobře, a jestli došlo k havárii motoru a Němci udělali diagnostiku, co Ti řekli jako příčinu závady a důvod neopravitelnosti? A další věc ten autorizák v Čechách, existuje nějaká záruka na opravy, tak jestliže byla provedená dekarbonizace a nebylo tam ještě něco jiného (rozborka a co se měnilo?), tak by stálo za to jim to dovézt, aby se vyjádřili k závadě, souvislostem s předchozí, možnosti opravy a rozpočtu. Jestli chceš auto zachránit, zkusil bych možnosti v pořadí: autorizák, který dělal roční servis a opravu motoru a pak nějakou nezávislou dílnu, která tyhle motory zná a umí je opravovat. Budeš mít záruku na opravu, otázka je cena. Ale pořád budeš mít auto, které znáš a do kterého jsi už investoval. Bez zkušeností nebo někoho, kdo se vyzná, bych motor z vrakoviště nebral.
 
Tak jestli doslo k poruse motoru v dusledku selhani mazani, tak to to asi jasne, ne? Bohuzel auto vyhodi zavadu zpravidla az kdyz je "vymalovano". A celkovy rozsah zkazy se da zjistit jen rozborkou agregatu, rohodne ne napojenim na diagnostiku. Majitele S6 a derivatu by mohli vypravet - doporucuji na ytb kanal "nasa garaz", tusim tam kdysi meli i Mazdu.
 
Jak říkáš celkový rozsah selhaní se dá zjistit pouze rozebráním...proto bych ještě nebral za jisté že je vymalováno (ikdyž nechci dávat plané naděje) každopádně bych v prvé řadě zjistil co s motorem vůbec je a jak moc ho třeba i němci měli rozebraný. Pokud vím z vlastní zkušenosti, i u nás v AS ti řeknou že motor je na výměnu při poruše, kdy se pořád dá opravit. Samozřejmě z pohledu AS nerentabilně.
 
Back
Top