• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Rozvodovka MPS

Mipil

nový člen
16
Zdravím,
je tu někdo, kdo dělal repas rozvodovky na MPS? Lehce rosí olej kolem příruby na poloosu - zřejmě v háji simering kolem průchozí hřídele. Otázka je zda vyměnit pouze ten jeden (dá si i bez vyndání rozvodovky), nebo jí vyndat a udělat jí celou - respektive při jakém nájezdu běžně odchází ostatní simeringy.
Díky za odpovědi
Michal
 
Zdar, shodil bych to celé dole. A vyměnil všechny gufera. Např. se vypouští i chladicí kapalina, protože chladí i rozvodovku. Ty gufera asi moc v druhovýrobě neseženeš. A než, aby se mi v tom vrtal nějaký amatér, tak jsem to nechával dělat u profíků v Auto Efekt Zlín ;). Stálo to necelých 10tis. Kč. Od té doby klid.
Nájezd v tom asi nehraje roli, mě se rosila ještě před najetím 100tis. km.
 
jj - o chladící kapalině vím, pokud pujde rozvodovka ven. Budu to dělat svépomocí - mám za zády šikovnýho mechanika s plně vybavenou dílnou a tato rozvodovka je udělaná hezky a není v ní žádná raketová věda :) Nejhorší bude to vyndání. Samotný gufera stojí v Mazdě (Jeremiášova Praha) dost raketu - přemýšlím nad objednáním z GB, případně USA. Vyjdou značně lépe. Mimochodem - ložiska ti předpokládám neměnili?
 
Já jsem takové zázemí neměl, tak proto autorizák. ;). Vyndání bude oser :D. Nevím jak teď, ale tenkrát jedno guferu bylo cca kolem 800 Kč ( nevím jestli bez nebo s DPH ) . Ložiska asi ne, nebyly ve faktuře uvedeny.
Jinak hlídej si tam olej do doby, než to opravíš. Jeho tam málo.
 
No právě - gufera tam jsou celkem asi 4 tuším a za každý chtějí cca 900Kč bez DPH. k tomu 2 O-kroužky na chladič oleje a seš v tom za celkem ranec :D Kdežto v GB chtějí za gufera 10 liber za kus a za 20 liber to pošlou do Čr :) Jinak na návodech nikde nemění gufero kolem vývodu na kardan, což mě dost překvapuje. Jsem na to přišel teprve minulý týden, tak teď o víkendu musím olej zkontrolovat, případně dolít :)
 
Ahoj, já teda neřešil prosakující gufera,ale ložiska na výstupu z rozvodovky na pravý straně. Přitom jsem vyměnil i ty gufera. Když znáš OEM kódy (třeba tady: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda ) tak máš vyhráno,protože to poscháníš krásně na internetu i originální díly za pár peněz. Samozřejmě jsem ty gufera (ale jen na pravym výstupu) vyměnil taky a pokud máš aspoň trochu nějaký nářadí,tak to zvládneš samo-domo. Pokud tě ale čeká celkový vyndání rozvodovky, tak to je taky taková gynekologie u MPS :depressed:
Schránka 02.jpg
Samozřejmě je to na tobě. Do servisu to na podvalu můžeš odvézt vždy :D
 
jojo, přesně tak. Jinak když už je rozvodovka venku, tak dosti pomůže video:


níže v komentářích jsou i čísla dílů (ještě jsem je ověřoval - minimálně gufera jsou správně):

LN0127514 Inner Seal
LN0127398 Outer Seal
LN0127238 Outer Seal that goes 14mm in
LN01273A2 - Small O-Ring Oil Cooler
LN01273A3 - Big O-Ring Oil Cooler

Mimochodem - když si měnil jen ten výstup, vyndaval si rozvodovku ven? Jsem někde našel návod, že se ten výstup dá zvládnout normál na autě ;)

Spíš mě překvapuje že nemění gufero toho výstupu (jak jsem psal výše), + že mění ty hliníkový klemy kolem ložisek na straně výstupu na kardan.
 
Kvůli tomuhle co jsem dělal jsem jí vyndavat nemusel. Respektive bych nemusel ani vypouštět olej (ale stejnak jsem ho měnil). Stačilo jen vyndat pravou poloosu.
 
jojo, přesně tím způsobem se dají vyndat i ta pravá gufera - teda minimálně to venkovní, které mi nejspíš teče... A to je to dilema - zda se peklovat s vyndáním rozvodovky, nebo udělat jen to jedno gufero.
 
jojo, přesně tím způsobem se dají vyndat i ta pravá gufera - teda minimálně to venkovní, které mi nejspíš teče... A to je to dilema - zda se peklovat s vyndáním rozvodovky, nebo udělat jen to jedno gufero.
To je na tobě. Je pravdou že když už bys jí vyndal,tak bych jí rovnou zrepasoval komplet ať se na ní nemusí sahat zase dalších X let/km. Pokud ale necítíš nějaký další problém a teče ti jen venkovní gufero,tak aby to nebyly vyhozený prachy do luftu a několik hodin práce jen pro dobrej pocit. Asi jako kdyby ti teklo jen těsnění pod víkem ventilů a ty jsi kvůli tomu generálkoval celej motor. Je to na tobě.
 
Dobré přirovnání :D No uvidíme o víkendu, kolik oleje z rozvodovky zmizelo a pak se rozhodnu :) Díky za rady :)
 
Dobré přirovnání :D No uvidíme o víkendu, kolik oleje z rozvodovky zmizelo a pak se rozhodnu :) Díky za rady :)
Kdyby jsi potřeboval ještě nějaký jiný návody tak písni. Ve volný chvíli bych ti je poslal. Tohle by ti mělo stačit na výměnu těsnění.
 

Přílohy

  • mps poloosa.pdf
    214,4 KB · Zobrazení: 14
  • mps tesneni rozvodovka.pdf
    111,1 KB · Zobrazení: 11
Díky moc :) Ono to není jiné od naftové 6GG jsem koukal. Teda alespoň principiálně :)
 
Já když měnil gufera na transferu, (měnil jsem ty 3 co jsou na průchozí hřídeli vnější co těsní olej z převodovky kolem poloosy i vnitřní co těsní náplň transferu) velký co těsní mezi přednim difem a transferem sem nechal a výstup na kardan taky, tak jsem měl celej transfer venku a rozhodně sem žádnou chladící kapalinu nevypouštěl. stačí prostě nahoře na výměníku povolit ten velkej imbus (přístup dost na **** ale lepší než vypouštěct celej vodní okruh) a nechat ho tam viset.

Jinak než kupovat ty gufera od žiďáků v Mazdě, tak se vyplatí koupit celou repas sadu gufer z ameriky i s poštou to vyjde na zlomek toho co za to chtěj tady.

P4092623.JPG P4092626.JPG
P4092629.JPG P4092630.JPG
P4092631.JPG P4092633.JPG
P4092634.JPG P4092635.JPG
P4092636.JPG P4092637.JPG



Spíš mě překvapuje že nemění gufero toho výstupu (jak jsem psal výše), + že mění ty hliníkový klemy kolem ložisek na straně výstupu na kardan.

Ty ložiskový domky se mění protože to je nejslabší článek celýho transferu, kterej má tendenci praskat takže se dávaj náhrady frézovaný z hliníkovýho ingotu oproti originálu co jsou odlitky. Když se do toho člověk trochu opře třeba ostrej start na sprintu a podobně, nebo když se trošku poladí výkon tak to ty originály občas nevydržej a ve chvíli, kdy tahle součástka za pár korun selže, tak to znamená konec pro celej transfercase, protože ho to roztrhá.
 
Zdravím, mám takový menší zádrhel s 6 MPS. Prosakuje mi rozvodovka a chtěl jsem se zeptat, zda už to někdo někde řešil. Z důvodu toho, že nemám ani garáž, tak se mi to opravdu nechce dělat na dvorku. Zda máte někde dobré zkušenosti a jaká byla cena. Nejlépe Praha nebo okolí. Díky moc
 
Koukám, že je tohle vlákno starý, ale snad se někdo ozve... potřeboval bych poradit, protože mi prosakujou gufera, ale nejdou vytáhnout polosy ze zadního diferáku u mojí M6 MPS. Nemáte nějaký grif na vytažení poloos - zkoušelo se bouchat, mlátit, použily se stahováky, ale nic a nerad bych zničil poloosu nebo třeba i něco v diferáku. Podle toho, co jsem našel, tam kromě jistícího kroužku nic být nemá...
Zatím jsem se na to vyprdl a vyměnil jenom olej, ale nechci pořád jak blbec kontrolovat olej v diferáku. Dík moc za rady.
 
Jestli máš hák, nebo si ho z něčeho uděláš, tak je to asi nejjednodušší vytáhnutí tý poloosy. Pokud nic takovýho ani obyčejnou vidličku nemáš tak by mělo stačit jí bouchat ven klepáním.
 
No, ono to standardnim zpusobem neslo, ikdyz se to zkouselo bouchat silneji, co uz by davno melo povolit. Na mojim dieselovym BKcku to z prevodovky slo normalne. Treba ty polosy u MPS jdou hur, ono ma taky kazdy jinou predstavu o sile, ale delal to mechanik, co uz ma dost poloos za sebou, tak nevim. Me takhle znicili v servisu homokinetak kvuli vymene prachovky a to byla ale standardni 6ka... Nevim, jestli vetsi sila, dokud nepovoli nemuze podelat to ozubeni u pojistky nebo treba lozisko v diferaku apod. 🤔 Kazdopadne, kdyz se do toho pujde mnohem vetsi silou, tak radeji tahem nez klepanim, ze?
 
Ještě mám takový dotaz k rozvodce, resp. převodu síly na zadní náhon. Někde jsem četl, že si Mazda dávkuje podle zátěže výkon na zadek, takže by mělo být někde v nebo u rozvodky nějaký "převodník", spojka? Mám po výměně všech olejů a termostatu, tak i přes únik ze zadního diferáku jsem šel auto konečně pořádně projet a krom starostí si užít trochu 4x4 a výkonu. No a když jsem na hezky kroucený silnici tomu dal napít, tak to někdy po rychlejším přeřazení s nějakým malým zpožděním nebo při prudký akceleraci (vytočený motor) bez řazení při výjezdu ze zatáčky apod. "koplo". Přirovnal bych to buď k zařazení jedničky z neutrálu u motorek (ne tak kovový) nebo když se při podřazení blbě vychytají otáčky, spojka - plyn nebo by třeba brutálně sepnul kompresor, ale vždy bez ztráty výkonu, hezky to jde za plynem. Mám se připravit na problémy nebo se to vice méně "normálně" děje? Dík
 
Back
Top