• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Senzor pro adaptivní tempomat

Kenu

nový člen
6
Ahoj,
víme prosím, která kamera ovlivňuje chování adaptivního tempomatu? Chvilku po koupi jsem musel měnit čelní sklo, proto nevím, jestli se někde stala chyba nebo je to prostě vlastnost. Na dálnici při jízdě v levém pruhu na můj vkus velice často adaptivní tempomat zaznamená překážku v podobě auta v pravém pruhu a začne brzdit. Zpravidla jezdím lehce nad limit (cca 140km/h) a tak mám za sebou často další vozidla. No musí to být krajně nepříjemné, když se mi najednou rozsvítí ve 140 brzdová světla. Mám obavy, abych nezpůsobil nějakou nehodu z leknutí se řidiče za mnou.
 
Na dálnici při jízdě v levém pruhu na můj vkus velice často adaptivní tempomat zaznamená překážku v podobě auta v pravém pruhu a začne brzdit. Zpravidla jezdím lehce nad limit (cca 140km/h) a tak mám za sebou často další vozidla. No musí to být krajně nepříjemné, když se mi najednou rozsvítí ve 140 brzdová světla. Mám obavy, abych nezpůsobil nějakou nehodu z leknutí se řidiče za mnou.
Radar v čelní masce. Jedině nechat překalibrovat, ale potřebuješ opravdu vodorovnou plochu 10 metrů a aby si dal mechanik záležet.
 
Radar v čelní masce. Jedině nechat překalibrovat, ale potřebuješ opravdu vodorovnou plochu 10 metrů a aby si dal mechanik záležet.
Dá se tohle uplatnit "na záruku"? Nebo je to úkon mimo? Potýkám se s tím taky.
 
Problém mám hlavně při předjíždění kamionů. Nejhorší je, když se ještě dálnice začíná stáčet vlevo, ale já mám volant ještě rovně.
Občas toto registruji i u aut jedoucí přede mnou, Proto se ptám, zda je to vlastnost nebo chyba.
 
Já jezdím po dálnici každý den a sem tam to udělá taky, Jak píšete, většinou se to stane v levotočivé "větší" zatáčce když je auto v pravém pruhu nalepené na středové čáře. Takže bych to bral jako vlastnost...
 
Problém mám hlavně při předjíždění kamionů. Nejhorší je, když se ještě dálnice začíná stáčet vlevo, ale já mám volant ještě rovně.
Občas toto registruji i u aut jedoucí přede mnou, Proto se ptám, zda je to vlastnost nebo chyba.
Mám to úplně stejně. Kolikrát se u toho děsně vztekám a raději ho vypnu. U nového auta to bylo vše ok. Mám ale záseky v SPZ v masce od koulí spoluparkujících takže předpokládám, že je to tím.
 
Dá se tohle uplatnit "na záruku"? Nebo je to úkon mimo? Potýkám se s tím taky.
Proč by ne? Prostě si na to postěžuj a chtěj to vyřešit.
Já jezdím po dálnici každý den a sem tam to udělá taky, Jak píšete, většinou se to stane v levotočivé "větší" zatáčce když je auto v pravém pruhu nalepené na středové čáře. Takže bych to bral jako vlastnost...
Ano, v tomto případě je to vlastnost. Logicky tom musí být citlivější napravo, aby to dokázalo zabrzdit nejen před autem, ale i před chodcem i cyklistou.
 
Já jezdím po dálnici každý den a sem tam to udělá taky, Jak píšete, většinou se to stane v levotočivé "větší" zatáčce když je auto v pravém pruhu nalepené na středové čáře. Takže bych to bral jako vlastnost...
Mám to úplně stejně, už jsem si zvykl...
 
Přesně tak, zvykl jsem si a hlavně jsem se naučil jednu důležitou věc - tempomat se dá "přetlačit" plynovým pedálem. Když auto zjistí, že to myslíš vážně s tím přidáním plynu, tak povolí brzdy a přidá. Takže když vidím v levotočivé zatáčce v pravém pruhu kamion, radši se připravím. Funguje to i na další situace, jako je třeba předjíždějící auto přede mnou v levém pruhu, které vyklízí pruh moc pomalu třeba při předjíždění kamionu - při zapnutém tempomatu přidám a nečekám, až se tempomat probere a přidá sám, protože on čeká, až to auto ve svém pruhu vůbec neuvidí. Samozřejmě to nedělám, když se k takovému autu blížím velkou rozdílovou rychlostí - stále musím očekávat, že zničehonic přibrzdí. To zpomalení nechávám na tempomatu.
 
Taky to tak dělám, bohužel tu platí že adaptivní tempomat je tak trochu kompromis, kvuli bezpečnosti a brždění dobrý, ale na českých dalnicích dost dobře občas skoro nepoužitelný, protože v tom provozu neustále přibržďuje, a jestli že by ste ho nechali v česku jet po svým, tak vám z levýho pruhu neuhne ani kamion, protože si bude myslet že ani nepředjíždíte jak velkou mezeru je schopen nechat a srovnat rychlost mezi auty. Tím přidáním plynu se to dá eliminovat ale pak to v podstatě jako tempomat postrádá smysl. Je pravda že z určitého pohledu na klasický tempomat jsem jezdil určitě po dálnici víc. Naopak kde to použiju parádně je město nebo nějáká rovná cesta mezi městy, kdy naopak využiju toho že si to po dojetí auta přizpůsobí jeho rychlost a nemusím pořád brzdit a rozjiždět se sám.
 
Podle mě nedá, je to provázané s řidicí jednotkou a jejím softwarem vč. ovládání na volantu a zobrazení na displeji. Nestačí jen přidat radar na čelní masku a napojit pár drátů.
 
Back
Top