• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Škubání automatické převodovky

padl3xx

nový člen
6
Zdravím všechny,

můj dotaz bude nejspíše ojedinělý, neb staré Mazdy 3 BK v automatu u nás příliš vídané nejsou.
Před rokem jsem si ji pořidil a byla dosti zanedbaná a shnilá, ale věděl jsem do čeho jdu. Důležitý byl ten automat.

Servis dostala řádný. Ovšem po půl roce vlastnictví (nájezd 10k km), začala škubat při řazení z 1-2. Pokud se rozjíždím příliš příliš pomalu, nebo naopak velice prudce, tak ke škubnutí vlastně nestihne dojít a je skoro plynulé, ale je tam taková prodleva při zařazení. Druhé auto (jiná značka) s automatem má řazení tak jemný, že skoro není cítit.
Zbylé převody 2-> 3-4 jsou bez symptomů.

Postřehy - možná vlastnosti, neb automat nemám dlouze:
tento 4 stupňový automat při brždění zásaďně nepodřazuje na 2, ze 3 jde rovnou na 1 (ale při prudké akceleraci z 3 na 2 podřadí, bez obtíží)
když se převodovka ohřeje, škubání se výrazně sníží, téměř zmizí (čili to souvisí s teplotou oleje)

Moc jsem si od toho nesliboval, ale vyměnil jsem nějakých 5L z celkových tuším 8L v převodovce, původní olej byl trochu připálený. Výměna samotná samozřejmě neměla žádný vliv.

Byl by tu nějaký tip? nechystám se tomu dělat generálku, je to auto na dojíždění pro mrzáka. Auto rok 2004.
Motor 1.6i 77kw

Díky předem.
 
Zdravím,
byl vyměněn i filtr v převodovce?
Jestli byl olej v převodovce měněn bez sundání krytu a výměny filtru, doporučil bych udělat to znovu a pořádně.
Je pravda, že ta převodovka není uplně nejjemnější, ale pokud necháte před jízdou převodovku trochu zahřát, dost jí to pomůže. Jak ale píšete, že olej byl "trochu připálený", tak kdoví, jak to vypadá uvnitř. Při teplém startu/rozjezdu se to chová stejně?
 
Už jsem to vyřešil.. auto jsem prodal 😁😁
Každopádně výměna oleje proplachem, včetně filtru by byla velice náročná, jelikož olejová nádrž po útoku rzi, byla výrazně ztenčená, ale hlavně šrouby by se nejspíše strhly a já neměl zájem, je odvrtávat vzhledem k ceně vozidla.

Vše se stalo velice v krátkém období, od překonání nájezdu 150tkm a já si říkal, jestli tam od výrobce není nastavený nějaký šotek, omezující životnost.
 
:) o takovém šotkovi jsem u převodovek ještě neslyšel, kdo ví.
Tak snad to dalšímu majiteli nepřidělá vrásky ;):)
 
Back
Top