Zdravím všechny,
můj dotaz bude nejspíše ojedinělý, neb staré Mazdy 3 BK v automatu u nás příliš vídané nejsou.
Před rokem jsem si ji pořidil a byla dosti zanedbaná a shnilá, ale věděl jsem do čeho jdu. Důležitý byl ten automat.
Servis dostala řádný. Ovšem po půl roce vlastnictví (nájezd 10k km), začala škubat při řazení z 1-2. Pokud se rozjíždím příliš příliš pomalu, nebo naopak velice prudce, tak ke škubnutí vlastně nestihne dojít a je skoro plynulé, ale je tam taková prodleva při zařazení. Druhé auto (jiná značka) s automatem má řazení tak jemný, že skoro není cítit.
Zbylé převody 2-> 3-4 jsou bez symptomů.
Postřehy - možná vlastnosti, neb automat nemám dlouze:
tento 4 stupňový automat při brždění zásaďně nepodřazuje na 2, ze 3 jde rovnou na 1 (ale při prudké akceleraci z 3 na 2 podřadí, bez obtíží)
když se převodovka ohřeje, škubání se výrazně sníží, téměř zmizí (čili to souvisí s teplotou oleje)
Moc jsem si od toho nesliboval, ale vyměnil jsem nějakých 5L z celkových tuším 8L v převodovce, původní olej byl trochu připálený. Výměna samotná samozřejmě neměla žádný vliv.
Byl by tu nějaký tip? nechystám se tomu dělat generálku, je to auto na dojíždění pro mrzáka. Auto rok 2004.
Motor 1.6i 77kw
Díky předem.
můj dotaz bude nejspíše ojedinělý, neb staré Mazdy 3 BK v automatu u nás příliš vídané nejsou.
Před rokem jsem si ji pořidil a byla dosti zanedbaná a shnilá, ale věděl jsem do čeho jdu. Důležitý byl ten automat.
Servis dostala řádný. Ovšem po půl roce vlastnictví (nájezd 10k km), začala škubat při řazení z 1-2. Pokud se rozjíždím příliš příliš pomalu, nebo naopak velice prudce, tak ke škubnutí vlastně nestihne dojít a je skoro plynulé, ale je tam taková prodleva při zařazení. Druhé auto (jiná značka) s automatem má řazení tak jemný, že skoro není cítit.
Zbylé převody 2-> 3-4 jsou bez symptomů.
Postřehy - možná vlastnosti, neb automat nemám dlouze:
tento 4 stupňový automat při brždění zásaďně nepodřazuje na 2, ze 3 jde rovnou na 1 (ale při prudké akceleraci z 3 na 2 podřadí, bez obtíží)
když se převodovka ohřeje, škubání se výrazně sníží, téměř zmizí (čili to souvisí s teplotou oleje)
Moc jsem si od toho nesliboval, ale vyměnil jsem nějakých 5L z celkových tuším 8L v převodovce, původní olej byl trochu připálený. Výměna samotná samozřejmě neměla žádný vliv.
Byl by tu nějaký tip? nechystám se tomu dělat generálku, je to auto na dojíždění pro mrzáka. Auto rok 2004.
Motor 1.6i 77kw
Díky předem.