• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín SkyActiv-X zkušenosti

To je dobře, jen CX 30 bude o něco víc vážit než 3 a také odpor vzduchu bude jiný, tak nevím zda se dá přímo porovnávat?
 
s Géčkem klidně i za 5,2 litru/100km při opatrném doprovodu syna na zakoupené motorce z Prahy do Otrokovic, mimo dálnici, max.80-90km/hod., ale to pak jízda opravdu nebaví
 
Tak nějak nevidím ten benefit Skyactive-X, takovou spotřebu mám se svou Mazdou 3 taky. Dlouhodobě průměr 6,6. Pokud dodržuji rychlosti tak na dálnici 7 a třeba cestu z Děčína do Liberce a zpět dám za 5,8 (jednou i za 5,5 ale to mě ta jízda fakt nebavila). Ale jinak kdybych dneska kupoval trojku, tak jdu samozřejmě do X taky. Jen když ten motor byl Mazdou představen, tak to vypadalo, že bude jezdit o hodně úsporněji, než je nakonec skutečnost.
Kdyz jsem je mel pujcene, tak mi prislo, ze Sky-X v lehci 3/CX-30 s automatem jede snad i o chlup lip, nez 2.5 v Mazde 6, a i pres velmi svizne svezeni jsem mel spotrebu kolem 6.5... coz je samo o sobe nicnerikajici, ale kdybych si podobne hral s dynamikou moji sestky, budu v rozmezi 8 - 9, u MX-5 s G dvoulitrem (pravda trochu Mazdou modifikovanym) urcite nad 7.5. Takze za me tam nejaky benefit nizsi spotreby vzhledem k vykonu je; otazka vzdy je, jestli to pripadny kupce-zajemce vyuzije s ohledem na svoje nejcastejsi trasy a jizdni styl... kdybych vzal prumer ze silnic, tak vetsina lidi jezdi spis v klidu a skoro predpisove, a pro tento "prumer" je urcite Sky-X naprosto zbytecny a Gcko jezdi taky usporne.

Nekam k peti se pri velmi klidne dlouhe nedalnicni jizde (tedy po zahrati motoru) lze dostat i s tou 6, ale predpokladam, ze kdybych podobne jel ve Sky-X, budu mit neco lehce nad 4 - kamarad, co obcasne spolupracuje s Mazdou, uz mi nejaky takovy fotografie ukazatele spotreby u zapujcenych Sky-X sdilel.
 
Jo, Sky-X má nižší spotřebu než benzín. A nejlepší je, že ta nízká spotřeba dá dosáhnout s vyššími otáčkami, nad 2000. To, že někdo jel ve Sky-G za 5 litrů, je možné, ale bez srovnání s X je tato informace k ničemu :) Moje zkušenost na stejné trase, rozdíl určitě 1 litr oproti benzínu, ale diesel má ještě trochu lepší spotřebu. Za sebe bych do toho Sky-X šel.
Jediná otázka je, jaká je reálná výdrž tohoto motoru.
 
mne v ramci toho updatovali sw a super uz to necuka a chladic jen kontrola a pry ok... jinak za me motor naprosta pecka.... uz je zajety po 20tkm (2x menen olej) a jsem strasne spokojen jak s vykonem, tak spotrebou, neuveritelny...ted nechavam odhlucnit a pecka :)
Za rok a půl 50k s průměrem 6.1. Je to AWD manual. Naprostá spokojenost. A zajímá mě to odhlučnění, můžu poprosit o info jaký je výsledek až to bude hotové?
 
Je to tak :) ad odhlucneni - cx-30 sama o sobe je docela ticha, nechaval jsem vsechny podbehy a kapotu (rozdil pro me znatelny na nerovnostech), pak jsem nechal jeste dvere udelat - tam pro me prekvapive bylo hodne znat… jeste jsem mel v planu podlahu, ale uz jsem se k tomu nedostal. Bohuzel jsem zapomnel zmerit, poslechove ale posun byl, nechaval jsem to delat v Caslavi a super pristup a cista prace, pojedu tam jeste s dalsima Mazdama :)
 
Ahoj, měníte u skyactive-x svíčky striktně na 3. garančce, nebo až po dosažení stanovených 60tkm?
V jednom servisu mi řekli, že prostě každé 3 roky a v druhém, že až podle předepsané výměny na 60tkm.
Tak a teď.........
 
@Aagar Tam hodně záleží jak auto používáš. Pokud jezdíš hodně delší trasy kdy se motor pořádně ohřeje, tak tam bych svíčky měnil prostě v 60000km i kdyby jsi těch 60000km najel za rok nebo za pět let. Pokud ale máš auto čistě do města a auto se ani pořádně neprohřeje a už se chcípne, tak bych svíčky prostě vyměnil po 3 lech i kdyby jsi najel jenom 30000km. Jednoduše řečeno: Krátký kodrcáky, kdy se motor pořádně neohřeje zkracují svíčkám životnost ať se jedná o jakýkoliv zážehový motor nebo Skyactiv-X.
 
Držal by som sa toho čo jednoducho nastane skôr. Čiže buď 3r alebo 60000km a koniec špekulovania. 🙂👌
 
Zdravím všechny Mazďáky / čky. Můžu se vás zeptat, jak je to s tím údajným odjištěním plného výkonu motoru Skyactiv X při nájezdu 10000 Km? Je na tom něco pravdy, nebo je to jenom kec? pozoroval jste někdo nějakou změnu při dosažení tohoto nájezdu?
 
Zdravím všechny Mazďáky / čky. Můžu se vás zeptat, jak je to s tím údajným odjištěním plného výkonu motoru Skyactiv X při nájezdu 10000 Km? Je na tom něco pravdy, nebo je to jenom kec? pozoroval jste někdo nějakou změnu při dosažení tohoto nájezdu?
Já jsem nic nezaznamenal. Zda se mi to stejný před 10k i po 10k
 
Zdravím všechny Mazďáky / čky. Můžu se vás zeptat, jak je to s tím údajným odjištěním plného výkonu motoru Skyactiv X při nájezdu 10000 Km? Je na tom něco pravdy, nebo je to jenom kec? pozoroval jste někdo nějakou změnu při dosažení tohoto nájezdu?
Mne zase prislo ze cim vic bylo najeto, tim lip to auto jelo a hlavne po letosni aktualizaci, najel jsem 27tis km, moc me mrzi, ze ho nedavaj do M6 🤷‍♂️
 
No mě spíš přijde, že po tom přehrání SW v rámci svolávačky to škubne při prudké akceleraci víc, než předtím.
 
Zdravím všechny Mazďáky / čky. Můžu se vás zeptat, jak je to s tím údajným odjištěním plného výkonu motoru Skyactiv X při nájezdu 10000 Km? Je na tom něco pravdy, nebo je to jenom kec? pozoroval jste někdo nějakou změnu při dosažení tohoto nájezdu?
Je to tady, příspěvek číslo 11 v tomto vláknu.
 
Back
Top