• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Spaní v autě

Přespávali jste někdy ve vašem autě?


  • Celkem voličů
    17

Dragarta

rodinný člen KLANu
134
Ahoj,
chystáme se občas vytáhnout Mazdu na nějaký menší roadtrip a hodila by se možnost nouzového přespání v autě někde v přírodě. Máte s tím někdo zkušenosti? Nejvíce jsme se asi zasekli na výběru matrace, ideálně nějaké levné pěnové, kterou si přistřihnem podle tvaru kufru ( Mazda 3 BM sedan). Ale hodily by se jakékoli tipy, co se může hodit do auta na delší cestování :)
 
Naposledy jsem párkrát přespal v Lancii Prisma 1.9 TD, to bylo ale v roce 1994. Mělo to výhodu v tom, že se daly nohy položit na ten stupeň na palubce, takže člověk ležel ve sklopené sedačce a nohy měl mírně šikmo. ;)
1989-lancia-prisma-interior.jpg
 
Nepředopokládám, že z toho budu tak nadšená, že se přestěhuju z ložnice do kufru :D Má to být záchranná nouzovka, nic pro citlivky! :D
 
Kdysi sem takhle par krat prespal i s pritelkyni. Nevim jak M3, ale v mem tehdejsim aute (M6/GG/lift) bylo vzadu kolem 1.8m na delku pri sklopenych zadnich sedadlech (a prednich co nejvic vepredu). Zadne velke pohodli to neni, ale kdyz je clovek mladej a chudej, musi vydrzet vsechno! Pamatuju ze matrace sme tehdy koupily na amazonu, takove 3-dilne skladaci a tenke (Faltmatratze nebo Klapmatratze se to volalo), aby se to vubec do auta veslo...
 
Liftback je na spani OK, jednou jsem zkusil dat nafukovacku do GJ a zjistil ze mezi matraci a karoserii pod zadnim oknem zbyva cca 25 cm....
 
Jestli opravdu jako nouzovka, tak i na předním sedadle. Loni v létě jsem tak dal dvě noci za sebou a přežil jsem... Navíc neřešíš matraci, a to se vyplatí :)
 
Ty jo, v sedanu s matrací uplně nevím. Ale já spávala ve své bývalé 6 GG, liftu klasicky jen na dece, karimatce a ve spacáku.. při své výšce 168 cm jsem tam měla hromadu místa, nicméně tuhle variantu bych volila i do 3jky sedanu. Popřípadě kdyby po složení sedaček byl nějaký výstupek, tak zarovnat, aby moc netrpěly záda. A jen taková malá rada od "odborníka".. dávejte si pak pozor na vystupování ráno z auta :joy::joy: takový ty huňatý ponožky nejsou moc ideální volba na výstup .. (zasvěcení ví, jen pro pobavení :joy:).
 
Kdysi jsme s přítelkyní párkrát na cestách přespali v 323f BA a s pohodě to šlo i když je pravda, že to byl liftback ač dost krátký. Měli jsme taky takové ty tenké molitanové skládací matrace, velkou peřinu, šíbr otevřený dokořán, hvězdy nad hlavou... ;)
 
Taky není špatný mít s sebou mikrovlákna na usušení zadýchaných oken po ránu a něco pod hlavu :cool:
Každopádně s tou matrací a sedanem pozor, jak píšou kluci nahoře. Ani v liftbacku nebylo spaní nic moc a na delší cesty s přespávačkama po Evropě byl wagon vždy jasná volba.
2015-09-11-4655.jpg
Místa víc než ve standardní posteli a pohodlí.... no když to srovnám se spaním v Kia Rio, tak absolutní luxus Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům :D

Hlavně si dát vždy pozor to, kde se spát v autě může (lokální zákazy, popřípadě každá země to má nastaveno trochu jinak) a na případný výběr spacího místa (takoví toulaví psi v Rumunsku byli docela milí, ale medvědi a vlci už moc ne a cinkající krávy jsou po ránu taky moc super) :p
 
Tak jsme se do toho opřeli, dneska přišly spacáky a po dlouhém googlení jsme nakonec sjeli do Jysku pro dvě skládací matrace a síťku proti hmyzu do okna :D Po nákupu jsme hned odjeli lůžkovou úpravu otestovat a myslím, že to bude docela v pohodě. Místa je dost (cca 190cm na délku a 110-130cm na šířku), jen to není na divoké otáčení se zvedlými koleny - snad se nezapomenu :D Ještě ty matrace po stranách uprostřed seříznem, aby tím prohnutím nezužovaly prostor uprostřed.

IMG_2874.jpg IMG_2879.JPG

Matrace jsou to tyto - https://jysk.cz/loznice/matrace/penove-matrace/basic/skladaci-matrace-65x185-basic-f15 Vyšší, ale úspěšně překryjí ty kovové háčky trčící ze zadních sedaček.
 
Poslední úprava:
Testovací noc máme za sebou a myslím, že to bylo celkem v pohodě. Spaní trochu v křeči, ale to se hádám napodruhé zlepší. Pro nouzovky na cestách je to určitě řešení :) Akorát se při téhle romantice člověk potýká s klasickými problémy kempování v přírodě a to kde se večer vykoupat a jak se co neúčiněji zbavit všeho hmyzu :D Takže místo na spaní vybírat někde poblíž vody nebo se protáhnout ještě cestou někde přes koupaliště / sprchy v kempu. Komáry vyvraždit před spaním a pak stačí síťka proti hmyzu přes okýnko přivřená do dveří a chycená magnety.

Připravené spaní jsem samozřejmě zapomněla vyfotit, tak aspoň nějaká dokumentace kolem :)

photo_2020-08-17_08-52-03.jpg photo_2020-08-17_08-46-55 (2).jpg photo_2020-08-17_08-46-55.jpg
 
Ani v liftbacku nebylo spaní nic moc a na delší cesty s přespávačkama po Evropě byl wagon vždy jasná volba.
V lifbacku GH jsem měl pocit prakticky stejného luxusu jako ve wagonu Pažouta 307. Plocha v GH myslím byla dokonce o poznání rovnější. Ale když máš možnost volby, tak nějaký rozdíl ve prospěch wagonu tam jistě bude.
Místa je dost (cca 190cm na délku a 110-130cm na šířku), jen to není na divoké otáčení se zvedlými koleny - snad se nezapomenu :D
Přijde mi, že ty celkem silné matrace jsou opravdu velký luxus, u nás to vždy jistila nafukovací karimatka 3,5 cm. Taky pak po vyfouknutí nezabírala místo. Ale na delší cestu, když je spousta dalších zavazadel, bych spíš dal ty rozměrnější matrace dovnitř na zadní sedadla, protože od nich nehrozí žádný úraz při havárce. Ale asi jste to zatím nepotřebovali.
 
Přijde mi, že ty celkem silné matrace jsou opravdu velký luxus, u nás to vždy jistila nafukovací karimatka 3,5 cm. Taky pak po vyfouknutí nezabírala místo. Ale na delší cestu, když je spousta dalších zavazadel, bych spíš dal ty rozměrnější matrace dovnitř na zadní sedadla, protože od nich nehrozí žádný úraz při havárce. Ale asi jste to zatím nepotřebovali.

Je to tak, v kufru zabírají asi polovinu místa :D Máš pravdu, daly by se dát i na zadní sedadla, případně si to nějak jinak přesuspořádat a mít malé zavazadla jen vzadu na podlaze. Taky mě napadlo, že by ty matrace asi šlo dát do vakuového pytle a vysát z nich vzduch :D
 
Což je použitelné do první noci, leda bys chtěla s sebou vláčet vysavač.

Zrovna první dny budu mít asi ubytování vyřešené dopředu, ale i kdyby, vysavače jsou na benzinkách :) Nepředpokládám, že to auto bude narvané tak, že se tam ty matrace nevejdou v normálním stavu. Jen je to možnost jak udělat místo navíc a pohodlnější manipulaci.
 
Přespáváme takhle nouzově s manželkou na předních sklopených sedadlech už třicet let a je to stále v pohodě. Peugeot 405, Mazda 323F mrkačka, Ford C-Max, Mazda 323F vajíčko, Mazda 3 2006, Mazda 3 2015. Ve všech to jde. Pokud jsme jezdili s dětmi, já byl ve spacáku venku, ostatní uvnitř. Jen syn když byl úplně malý, tak se každých dvacet minut musel v Karpatech kouknout z okna, jestli ti vlci co venku vyjou už tátu snědli.
 
Back
Top