• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Výběr a nákup prvního auta

jakubko

nový člen
1
Dobrý den, je mi 18 let a chtěl bych si pořídit své první auto. Budu muset jezdit denně jak po městě, tak poměrně často i celkem větší dálky 2-3x týdně. Velmi mě zaujala Mazda 6 1.8 nebo 2.0 (i vzhledově). Určitě by mi takhle do začátku stačila i první generace, ale mám celkem velký strach ze spolehlivosti a hlavně koroze. 2 generace vypadá ve všem mnohem lépe, ale zase už vychází podstatně dráž. Stojím teď tedy před otázkou, jestli to risknout a koupit jen takhle na začátek 1 generaci za nějakou nízkou částku, nebo už si připlatit a jít do GH. Popřípadě mi doporučíte ještě nějaké úplně jiné auto do začátku? (Klidně i jiné značky). Preferuji určitě sedan/liftback. Věnuji se podnikání, takže nějaké peníze mám, ale určitě nechci dát za první auto nějakou raketu, než se naučím pořádně řídit.

Mé otázky tedy prosím jsou, je ta první generace opravdu tak špatná? Případně za kolik se dá něco aspoň trochu slušného pořídit?

Kdybych se rozhodl investovat více a jít do GH, což mě opravdu hodně láká, tak dá se něco co není v úplně špatném stavu sehnat do 100-130k? Já nešel kousek ode mě s nízkým nájezdem za velmi nízkou cenu, ale inzerát mi přijde poměrně hodně podezřelý a já nemám příliš zkušeností.

Budu velmi rád za jakékoliv nabídky, pokud něco na prodej někdo máte.

A kdyžtak je tu prosím případně někdo, kdo má větší zkušenosti nebo se zabývá i přímo dovozem a pomohl mi případně za finanční odměnu pomoct něco vybrat a ideálně i třeba potom se zajet přímo na místo podívat? Nebo odkud třeba ideálně koupit a kde prosím nejlépe hledat?

Všem předem moc děkuji a přeji pěkný den.
 
Ahoj, nejsem odborník na auta (tedy kromě toho mého :) ). Být Tebou, tak se pročtu zdejší fórum, najdeš tam odpovědi na všechny Tvé otázky. Jen musíš zkusit vyhledávat dle různých slovních kombinací-když napoprvé to nic nenajde. Příklad - "první auto", "benzín nebo nafta" a podobně. To stejné tady najdeš i o dovozu aut. I když tak "staré" se už moc nevozí. První generace asi vůbec-to najdeš dovezené spíš v bazarech. GH se ještě dá. Nebo si nějakou vyhlédnout v Německu a domluvit se tady s někým kdo tam jezdí a vozí auta. A rovnou i poradí.
K první generaci-pokud najdeš kousek, kterému se vyhnula rez (dovoz Itálie či majitel se o auto staral), tak určitě po FL (má 6-ti kvalt). Ale osobně bych UŽ tuto generaci vynechal. Ano, mám ji, dokonce diesel a nedám na ni dopustit :). Ale stálo mě to opravdu už hodně peněz než jsem to auto dostal do stavu kde je nyní. A to mě i dál stále něčím "překvapí". Dřív to bylo DPF, pak čidla. Když ne čidla, tak hadice, turbo atd. To vše jsem již pořešil. No a nyní měním zadní brzdy po 4 letech a k tomu všechny náboje kol a tepelné štíty kotoučů. Ale to už je "sranda".
Benzíny nemám moc načtené, jen to, co přečtu tady. Ale jednoznačně mi z toho po mých zkušenostech a Tvém rozpočtu plyne benzín a to 2.0 l nebo 2.5 l. 1.8 ne. Asi bych se počtem kilometrů až tak neřídil. Spíš technickým stavem, co bylo prokazatelně měněno a proč, jestli bylo auto bouráno, opotřebení interiéru, jestli vše funguje atd. Třeba se Ti ozve někdo z kluků tady co se v tom pohybují a poradí Ti něco konkrétního. Já Tě spíš chci jen nasměrovat :).
Tak ať seženeš nějakou hezkou Mazdu a zařadíš se tady mezi nás! ;) . R.
 
Tak GH je podla mna blbost na ucenie, docela velke auto (4,8m), velky polomer otocenia, dozadu je vidiet malicko a bocne stupajuce linie zadnych dveri dost skresluju vzdialenosti, neparkuje sa s tym najlepsie a ak aj kupis pekny kus tak ho obijes, ceny do 200k su dost vysoke na tak stare auta a v meste jazdis za 10l. Kamos si teraz kupoval na leasing svoje prve vlastne auto, jazdi sice par rokov, ale malicko. Bielu kiu ceed 2022, 1,5Tgdi 7st automat dvojspojkovy, motor je teda dost dynamicky naot auto, je to dost spratne, dobre vyzera a ma to vsetky moderne vychytavky vybavy a infotainmentu (v GH mas akurat automaticke stierace, p senzory, najpomalsi bluetooth na svete, ktory sa automaticky nepripoji a pixelovy cerveny display co pouzivali japonci 15 rokov pred tvojim narodenim) + 7 rokov zaruku, plati 250euro mesacne a raz rocne meni olej. 15 rocne auto, nech je v hociako dobrom stave, si bude vyzadovat investicie, dostanes k tomu stare 2 sady cinskych pneu na vyhodenie a klasicke veci po nakupe stareho auta.
 
Záleží co od auta čekáš a jakej máš rozpočet. GH má několik minusů ale pokud se ti to auto líbí, tak se ti s ním bude dobře jezdit... Teda kromě parkování ve městě, ten velkej rejd je naprd a bez kamery bych s tím už ani parkovat podélně nechtěl ( i když pípáky napoví). Doporučil bych spíš kombi. Je stejně dlouhý jako lift ale je tam víc místa a má pár drobností v kufru navic co se semtam hodí. Sedan ten má kufr dost nepraktickej.

Na druhou stranu, teď jsme se švagrem sehnali GH za 50, po započítání vyřešení drobnych závad a počátečního servisu to vyjde stejně jak GG ve slušným stavu. Nicméně pokud bys chtěl normální kousek tak slušná 2.0 by se do 130 sehnat dala, kilometry bych neřešil, spíš celkovej stav a vzít si s sebou buď nekoho kdo ty auta zná a má aspoň Forscan, nebo zkušenýho mechanika s dobrou diagnostikou. Ale nejsem si jistej jestli je to první auto pro 18 letyho kkuka vhodný. Je to spíš pro tátu od rodiny kterej si rád sem tam užije zatáčky. Jestli by nebyl vhodnější nějakej 3 nebo 5 dveřovej hatchback ve velikosti Mazdy 3. Mazdy jsou obecně dražší než německý auta, ale zas ne tolik jak Hondy
 
Zdar, pokud si v žádné šestce ještě nejel, tak doporučuju se v ní projet, případně si i vyzkoušet to parkování a celkově manévrování ve městě. Sám jezdím s GH kombi ve městě čas od času a manévrování hlavně na parkovištích a úzkých ulicích není sranda. Je mi 25 a Mazda je moje první vlastní auto, ale mám ji rok a půl, předtím jsem jezdil s Nissanem Almera Tino a doteď ještě s Toyotou Yaris Verso. Jsou to krátký auta, nejčastěji jsem jezdil s Nissanem (4,2 m) a jako první auto si nedokážu představit lepší. Skvělá zpětná vazba od řízení, rychlé reakce na plyn, přesné řízení, pohodlné sedačky, dobrý výhled atd. Doporučuju hledět i na bezpečnost, přece jenom se na tom budeš učit jezdit a poznávat vlastnosti toho auta, takže se může stát, že ti to někde ujede (třeba na sněhu).

Z vlastní zkušenosti bych tedy doporučil naučit se na celkově levnějším a menším autě . Jednak se ti s ním bude lépe jezdit, lépe parkovat a když ho někde odřeš (nebo někdo tobě) tak ti to nebude tolik vadit. Jinak při výběru se hlavně soustřeď na celkový stav než na nájezd. Důležité je jak s tím autem ten majitel jezdil a jak ho servisoval.
 
Osobně bych jako první auto na naučení vzal něco menšího a lacinějšího. Ceed, i30 atd. Když to ťukneš va vrakáči leží spousta dílů, naučíš se jezdit a šetříš na fajn káru. U nás ve firmě klučina dostal po rodičích právě ceeda a po dvou letech byl domlácenej ze všech stran. Teď má passata, splácí půjcku a je spoko.
 
Já se teda učil jezdit s tátovou Volhou 24 kombi a nikde jsem mu jí neodřel, naopak mi na okreskách všichni uctivě uhýbali.....😆
Ale v té době hráli kluci na hlavní silnici nohejbal a když jelo auto, tak sundali síť, aby mohlo projet. Potkat auto na silnici byl zázrak a všude plno parkovacích míst, ne?
 
Back
Top