• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

po Praze se 2,5 litrem dá se sebezapřením jezdit i pod deset, ale je to dost nuda... :D
 
Pánové, tak se musím se spotřebou taky pochlubit... :)

Mazda 6 GJ do provozu 01.2015 (před prvním faceliftem)
Motor: G 2.0 121 kw, 145tkm
Pneu: Zimní Pirelli 215/65 R16
Benzin: Standard 95 bráno na pumpě v Rakousku, nechtějte po mně u značku
Trasa: Trento (ITA) - Olomouc (CZE)
Průběh:
z Trenta po hranice s Německem - 5.7 l
Německo, jak dovolil provoz, tak v průměru kolem těch 130km/h
Rakousko po Vídeň tempomatová 135km/h a neřešil jsem.
Posledních 350km má žena ne příliš lineární jízdou (spíše brzda/plyn). Zvyká si....
Finální spotřeba za celou cestu, tj. nějakých 900km se zastavila na hodnotě 6.2 l/100km!!!

Za mě docela překvapení a nečekal jsem to, protože vyloženě na spotřebu ta jízda nebyla a to ještě s lyžema na střeše a kufr, že nešel zavřít - no zkrátka plně naložená 4-členná rodina na zimní dovolenou.

Jo a ještě posledni poznatek - po poslední výměně svíček ve 120tkm mám pocit, že to auto jede nejlíp, jak kdy jelo... tak, že by konečně bylo zajetý? :D :D :D
Je fakt, že první 2tkm s novým autem (mělo 6km, když jsem jej převzal) byly, jak kdyby to mělo poloviční výkon... Nevím, jestli tak může být nastavena řídící jednotka, ale ten motor je zatím čím dále lepší :D
 
Wagon nebo sedan? Já mám pozorování se shodným motorem úplně stejný, nanejvýše kolem 6.3 v plném obsazení s boxem na střeše a plynulou jízdou - ač teda já s boxem většinou jezdím spíš kolem 120. Bez boxu a prázdný při dálničním dojíždění necelých 70 km do práce mívám při dodržování předpisů poslední dobou kolem 6.1, s větrem v zádech se občas podaří 5.7 :)
 
Sedan a box jsem nemel, jen lyze na drzaku, coz nevim, zda je z hlediska aero horsi, ci lepší...
Ja standardne jezdim pomerne svizne a jakmile zahreju olej, davam ji napapat a to jsem na spotrebe 7.1 v prumeru. Preci jen to prikovstrikum vic prospeje, nez jizda ala duchodce.
I pri teto jízdě jsem se ridil zasadou, radit ze 4-ky ve 130 ;)
Za me tedy spokojenost, protoze jinak nejsem fanousek eko jizdy...
 
Sedan a box jsem nemel, jen lyze na drzaku, coz nevim, zda je z hlediska aero horsi, ci lepší...
Ja standardne jezdim pomerne svizne a jakmile zahreju olej, davam ji napapat a to jsem na spotrebe 7.1 v prumeru. Preci jen to prikovstrikum vic prospeje, nez jizda ala duchodce.
I pri teto jízdě jsem se ridil zasadou, radit ze 4-ky ve 130 ;)
Za me tedy spokojenost, protoze jinak nejsem fanousek eko jizdy...

Já taky sedan. Mám totiž podezření, že ty sedany jsou proti Wagonu úspornější ještě o trochu víc, než podle katalogu Mazdy (dle WLTP 0.2l/100 rozdíl), hlavně na dálnici. A ekojízda u mě moc nehrozí, eko dokážu jezdit z práce domů za pět i lehounce pod, ale to už musím jet dálnici třeba 105 :). V těch běžných jízdách, kdy jsem kolem šesti, mám většinou obsažený aspoň jeden dva úseky, kde zrychlím při malém provozu třeba na 170 - 180... Nicméně jakmile tam mám nějaký úsek přes 200, tak už to pak i v průměru za celou cestu narůstá enormně, pak se těžko dostávám za cestu pod 7.

Ale hlavně vidím, že jsme oba stejně nadšeni, jaký zázrak se Mazdě podařilo vyrobit... auto, které v otáčkách parádně jede, má benzín, a spotřebu jako diesel :D
 
No pozor kluci .. má spotřebu "jen skoro jako diesel" ale i tak dobrý :)
A za kolik se realne jezdii s Sestkou s dieselem? Moji rodice maji temer nove Ford Mondeo 2.0 TDCi, kombi, otec ma podobny jizdni styl, jako ja, jen mene dalnic, a maji vicemene shodnou spotrebu...
 
No bo má FORDa a MAZDA v benzínu je prostě dobrá :) ... s M6 GL WAGON umím jezdit dle nálady za 4,2 až 5,6. Teď momentálně týden jenom po městě za 5,3. Ale nejsem žádný závodník, ale ani loudal.
 
No bo má FORDa a MAZDA v benzínu je prostě dobrá :) ... s M6 GL WAGON umím jezdit dle nálady za 4,2 až 5,6. Teď momentálně týden jenom po městě za 5,3. Ale nejsem žádný závodník, ale ani loudal.

Tak to je pecka. Kdybych měl větší odvahu jít do Mazda dieselu, tak by se mi při takové spotřebě nafta při nájezdu 40 tisíc km ročně vyplatila - teda oproti 2.5 AT, kterou mám objednanou. Když jsem to hledal, na spiritmonitoru ale byly u výkonnějšího dieselu spotřeby spíš kolem 6.5, a já doufám, že s novou 2.5 AT dokážu jezdit kolem 7.5, nejvýše do osmi (místňáci se spotřebama kolem devíti mě děsí, ale i s dvoulitrem jsem spíš na dolní hraně toho, za kolik kdo jezdí). Litr na sto by nebyl rozdíl, který by o 49 tis vyšší cenu během pár let vyvážil. Při rozdílu spotřeby dvou litrů už by to ale bylo zajímavé. Pak bych asi, ač mi nevoní, o naftě uvažoval - míň ježdění k benzínkám a byla by určitě díky nizším otáčkám pohodlnější na ty rychleji jeté dálniční cesty a dlouhé přesuny po Evropě... navíc ten masivní krouťák je příjemný i na předjíždění :)
 
@Ondrej K - když auto měníš co tři roky a roční nájezd máš 40k+ km, nevídím důvod se bát dehtu.
 
@Ondrej K - když auto měníš co tři roky a roční nájezd máš 40k+ km, nevídím důvod se bát dehtu.

Počítám-li ale správně, nevyšel by ale ani při rozdílu spotřeby 1.5 l/100 ve prospěch nafty finančně lépe... Rychlým počtem by úspora na palivu za tři roky byla 47 tis Kč a rozdíl v ceně je těch 49 tis Kč. Kdyby ten rozdíl i po započtení lehounce dražší údržby (větší olejová náplň, měním co 10 tis km; teoreticky asi i nižší životnost pneu a brzdy kvůlli hmotnosti?) za tři roky byl 30 - 50 tisíc Kč ve prospěch nafty po započtění rozdílu kupní ceny, a k tomu ten krouťák, tak by se o tom uvažovat dalo :). Takhle jsou podle mě ty naftové Mazdy atraktivní spíš jako ojeté, kde jsou ceny dost nízko a smaže se ten rozdíl při pořízení + nemusí se už řešit olej v autorizáku kvůli záruce.
 
Tak to je pecka. Kdybych měl větší odvahu jít do Mazda dieselu, tak by se mi při takové spotřebě nafta při nájezdu 40 tisíc km ročně vyplatila - teda oproti 2.5 AT, kterou mám objednanou. Když jsem to hledal, na spiritmonitoru ale byly u výkonnějšího dieselu spotřeby spíš kolem 6.5, a já doufám, že s novou 2.5 AT dokážu jezdit kolem 7.5, nejvýše do osmi (místňáci se spotřebama kolem devíti mě děsí, ale i s dvoulitrem jsem spíš na dolní hraně toho, za kolik kdo jezdí). Litr na sto by nebyl rozdíl, který by o 49 tis vyšší cenu během pár let vyvážil. Při rozdílu spotřeby dvou litrů už by to ale bylo zajímavé. Pak bych asi, ač mi nevoní, o naftě uvažoval - míň ježdění k benzínkám a byla by určitě díky nizším otáčkám pohodlnější na ty rychleji jeté dálniční cesty a dlouhé přesuny po Evropě... navíc ten masivní krouťák je příjemný i na předjíždění :)
Pro představu, udělal jsem stejný upgrade jako chystáš ty. Horní je dvoulitr 121kw a spodní 2.5L.
F50A7C8E-FC9D-46A0-AB2A-5E9D29569086.png
Jízdní styl je skoro stejnej, jen u novyho auta mám o trochu víc dálnic (150+ km/h) na úkor okrsek (svižných). Samozřejmě je rozdíl mírně zkreslený nižším najezdem, kde je větší podíl zajetí během prvních km (cca 1,500km)
 
Tak to je pecka. Kdybych měl větší odvahu jít do Mazda dieselu, tak by se mi při takové spotřebě nafta při nájezdu 40 tisíc km ročně vyplatila - teda oproti 2.5 AT, kterou mám objednanou. Když jsem to hledal, na spiritmonitoru ale byly u výkonnějšího dieselu spotřeby spíš kolem 6.5, a já doufám, že s novou 2.5 AT dokážu jezdit kolem 7.5, nejvýše do osmi (místňáci se spotřebama kolem devíti mě děsí, ale i s dvoulitrem jsem spíš na dolní hraně toho, za kolik kdo jezdí). Litr na sto by nebyl rozdíl, který by o 49 tis vyšší cenu během pár let vyvážil. Při rozdílu spotřeby dvou litrů už by to ale bylo zajímavé. Pak bych asi, ač mi nevoní, o naftě uvažoval - míň ježdění k benzínkám a byla by určitě díky nizším otáčkám pohodlnější na ty rychleji jeté dálniční cesty a dlouhé přesuny po Evropě... navíc ten masivní krouťák je příjemný i na předjíždění :)

Tak to já tu odvahu měl.
Příští týden mi přistane nová M6 2.2 D184 v automatu, Takumi Plus, Machine Gray.
Tak pak se po pár tisíci km podělím o reálnou spotřebu... Teď M6 GJ G165, kde jezdím za celkovou dobu za 7.1l/100km - ale to už jsem se tady podělil... Já si osobně spočítal rozdíl mezi 2.5 AT a 2.2 AT na cca 2l/100km a to už je rozdíl, který se myslím vyplatí.
No uvidíme, ale těším se na ten rozdíl v krouťáku 210Nm vs 445Nm :)
 
Dobře ty, kdo se bojí nesmí do lesa :) Já najezdím za 1 rok cca 34 tisíc, takže za 5 let je to cca 170 tisíc a lehkým počtem tedy ušetřím 2 lity na 100 km, tedy 20 litrů na 1000 km a to je 200 litrů na 10 000 km a 2000 litrů na 100 000 km, tak tedy něco kolem 3500 litrů za těch 170 tisíc km : 3500 x 30 = 105 000 Kč což je úspora si myslím dobrá (auto mě stálo tuším o 30 tisíc více než benzín). Ale já to dělám kvůli tomu že šetřím ropu pro příští generaci, je to takový pěkný pocit, když mi auto žere 5 litrů nafty na 100km :) a třeba CITY Go služební po městě žere 7,5 benzínu :-( , jiak myslím že kdybych to CITY Go naložil do kufru, tak budu mít spotřebuje o něco menší než těch jeho 7,5 :)
 
Dobře ty, kdo se bojí nesmí do lesa :) Já najezdím za 1 rok cca 34 tisíc, takže za 5 let je to cca 170 tisíc a lehkým počtem tedy ušetřím 2 lity na 100 km, tedy 20 litrů na 1000 km a to je 200 litrů na 10 000 km a 2000 litrů na 100 000 km, tak tedy něco kolem 3500 litrů za těch 170 tisíc km : 3500 x 30 = 105 000 Kč což je úspora si myslím dobrá (auto mě stálo tuším o 30 tisíc více než benzín). Ale já to dělám kvůli tomu že šetřím ropu pro příští generaci, je to takový pěkný pocit, když mi auto žere 5 litrů nafty na 100km :) a třeba CITY Go služební po městě žere 7,5 benzínu :( , jiak myslím že kdybych to CITY Go naložil do kufru, tak budu mít spotřebuje o něco menší než těch jeho 7,5 :)

Ale hlavně je ten diesel dost pozměněnej, co jsem pochopil. Na první pohled to tak nevypadá, ale zbavili se toho IDEVA systému, dali tam močovinu, zvýšili kompresní poměr, takže očekávám tím pádem menší sazivost a s tím související snížený počet regenerací, ředění oleje naftou a taky samozřejmě lepší spotřebu.
Potvrdil mi to i ten test M6 D150, kde byl reportér dost překvapen z výrazně nižší spotřeby. No těch věcí na prozkoumání je dost a uvidím, jak to bude fungovat. Každopádně olej budu měnit co 15k minimálně.av prvních 8K plánuju první výměnu - jakoby zajížděcí olej...

No a to ještě nezmiňuju upravený turbo s variabilníma lopatkama, nový tvar spalovacího prostoru vč. válců, nový vstříky, rolny na vačkách... no je toho dost.
 
Hm tak toho je dost změněno a moje GL 2017 má taky něco vylepené o proti GJ asi .... jinak já olej měním po 20k (7-8 měsících) a nic se mi neředí ani nepřibývá ani neubývá ... prostě to je normální tak jak to má být. Jo a dokonce i maže :)
 
Hm tak toho je dost změněno a moje GL 2017 má taky něco vylepené o proti GJ asi .... jinak já olej měním po 20k (7-8 měsících) a nic se mi neředí ani nepřibývá ani neubývá ... prostě to je normální tak jak to má být. Jo a dokonce i maže :)
To přibývání oleje je podle mě způsobeno hlavně nevhodným používáním auta. Tzn. jízda převážně krátkých tras do 20 km, kdy se ti na 90% nedokončí regenerace a přibývání je na světě. Pomůže častější výměna oleje.
 
Chci se pochlubit s mým novým rekordem. Spotřeba při dnešní 40ti kilometrové jízdě do práce 8,4 l/100 km. A kdo z Vás to má (s dieselem) pánové?
Samozřejmě výrazně mi pomohla k tomuto skvělému výsledku regenerace DPF filtru. Nebudu zmiňovat rychlosti, abych nepřišel do křížku se zákonem :)
 
Nedávno tu někdo psal o spotřebě, když se jezdí jako důchodce:D Zkouším to a dlouhodobě se vejdu do průměrné spotřeby 4,7l/100km. Při normální jízdě (max rychlostní limity, předjíždění) pak těch 5l/100km. Za mě s naftou maximální spokojenost. Tankuji většinou EuroOil a přidávám VIF.
Aby si někdo nemyslel, že jsem nějaký masochista:D, tak jezdím každý den autem do práce cca 50 km a jestli přijedu o 5 minut dřív nebo později u mě fakt nehraje roli. Harleyisti taky jezdí pomalu a užívají si to;)
 
5 minut na cestu, 10 minut denne, 50 minut za tyden, coz je cca 3.5 hodiny casu za mesic. Ja vim, ze se to rika, ze tech par minut na ceste nic nezmeni, ale 3.5 hodiny navic je docela prima :cool:.
 
Back
Top