• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Za pár měsíců budu prodávat svůj opatrovaný dvouletý červený sedan v Revolution s 2.0 165k manuálem (v provozu od 7/2017), takže jsem si při té příležitosti kvůli tvorbě prodejního webu procházel nějaké poznámky o spotřebě... Jezdím převážně D8 tam a zpět a kus Prahy k tomu (převážně tunely nebo magistrála) + delší jízdy po Evropě, obvykle mezi 1800 - 2500 km během jedné cesty. Teď mám nájezd 55 tis km. Olej 5W-30 při 6 tis km a pak každých 10 tis km. 19" Bridgestone Turanza v létě, 17" Dunlop Wintersport 5D v zimě. Palivo 95 % Verva 100, zbytek 98 - 100 oktanů, ať už v ČR, nebo zahraničí. Všechny údaje dle PP, při náhodném výpočtu dle dotankování to skoro sedí.

Začínal jsem na 6.9, cca prvních 10 tisíc km.
Potom se to delší dobu pohybovalo kolem 6.7.
Před cca rokem jsem změnil práci a jezdím více Blankou, takže plynuleji, a od té doby to osciluje mezi 6.3 a 6.5.
Dlouhé trasy v létě 5.9 - 6.1, v zime 6.1 - 6.5, ta horní hranice v obsazení čtyřmi dospělými, jedním dítětem a s boxem na střeše.

Rozhodně velká spokojenost.

S Mazdou 3 a stejným motorem, leč výrazně kratší převodovkou, jsem se pohyboval většinou mezi 7.3 a 7.8. A rozhodně s tím nejezdím líně; při velkém provozu se teda držím na uzdě a vesměs dle předpisů +10 - 15 %, kvůli PČR i bezpečnosti, ale jak je prázdno, rád se projedu, a to i na dálnici (na jedné nejmenované "rovině" jsem to v lehounce stoupajícím směru onehdá dotlačil na 227 km/h; 180 - 210 za dobrého počasí a nulové dopravy pravidelně).

--

Jsem zvědav, za kolik budu jezdit s novou 2.5 AT; můj odhad založený na třech víkendech, kdy jsem jí měl půjčenou (i 2018 facelift), je kolem 7.5 - 8, tak uvidíme.
 
Jsem zvědav, za kolik budu jezdit s novou 2.5 AT; můj odhad založený na třech víkendech, kdy jsem jí měl půjčenou (i 2018 facelift), je kolem 7.5 - 8, tak uvidíme.
Co tak najednou? Pred rokem a pul jsi tu obhajoval 2.0 MT, jak je to s dobre vedenym razenim (naucenym otcem z rally) rychlejsi jak 2.5 AT. A hle, nakonec prechod "vys"? :D
 
Co tak najednou? Pred rokem a pul jsi tu obhajoval 2.0 MT, jak je to s dobre vedenym razenim (naucenym otcem z rally) rychlejsi jak 2.5 AT. A hle, nakonec prechod "vys"? :D

Zdá se mi, jako bys mě chtěl setřít. Budeš mít smůlu. Auta (úplně od prvního) měním každé cca dva roky, s manuálem a 2.0 jsem tak spokojený, jak jsem nikdy s žádným motorem a převodovkou nebyl, viz spotřeba, nula problémů... při srovnání s 2.5 AT kombi jsme někdy v říjnu došli s kamarádem (tzn. ne jen můj pocit; jeho bratr také má 2.0 165k, takže ji zná dobře), že ta lepší dynamika je snad ještě míň znatelná, než byla; možná to dělá ještě vyšší hmotnost auta a lepší tlumení motoru, nevím. Také si nejsem jistý, že jsem říkal přímo "rychlejší", pamatuju si spíš na něco jako "srovnatelný" nebo "nepozorovatelně pomalejší" v dynamice, nikoliv zrychlení 0-100.

2.5 si kupuju protože má konečně adaptivní tempomat s pojížděním v kolonách, což je při dvou+ hodinách v autě denně a průjezdech Prahy k nezaplacení a čekal jsem na to u Mazdy dlouho. A to i přesto, že si nejspíš užiju dosyta dvouválcového chodu :). Doprava je čím dál horší, míval jsem to tam i zpět dohromady hodinu dvacet. Taky stárnu, mám náročnější a únavnější práci s častými návraty v noci, dílem i větší zátěží doma, kdy jsem občas fakt rád, že neusnu za volantem... Taky, možná na rozdíl od většiny Čechů, se v naší domácnosti odehrávají neustálé velké změny; žádné 9-5 po 40 let s třemi změnami práce (proti čemuž nic nemám, opak jsou jen starosti).
 
Pro úplnost — než to někdo připomene — dodám, že jsem tady na forech taky hejtoval kožený interiér, že mě osobně se ta černohnědá opravdu hodně nelíbila, a poměrně zářivě bílá mi s dětma přišla nepraktická. Takumi ten výběr pro mě nespravila, spíš naopak. Každopádně i tato překážka se u nového modelu odstranila a samozřejmě ji mám objednanou ve svém oblíbeném (někdo by řekl "sociálním") textilu, ač odvětrávání a polohová paměť byly silnými lákadly, zvlášť při výrazně vyšších slevách na R.T. a Takumi. Jedním dechem pro Ter Leeloo dodám, že situace i můj vkus může během příštích dvou let doznat změn ;)
 
Ne setrit, jen me zajimal ten posun. Jinak s ohledem na vyssi hmotnost noveho GLka bych prave cekal, ze na tom bude dynamicky jeste hure. Jinak stop&go si budu muset nekdy sam vyzkouset, jak to vypada v praxi v Prazske zacpe. Ty uz jsi zkousel?
 
Ne setrit, jen me zajimal ten posun. Jinak s ohledem na vyssi hmotnost noveho GLka bych prave cekal, ze na tom bude dynamicky jeste hure. Jinak stop&go si budu muset nekdy sam vyzkouset, jak to vypada v praxi v Prazske zacpe. Ty uz jsi zkousel?

Já teda viděl takový pěkný nazelenalý :grin: smajlík ;)

Když jsme ji měli půjčenou, chytil jsem zrovna jak kolonu na D8 na příjezdu do Prahy, tak i na okruhu za Zličínem, kdy to stálo od Ořechu víceméně až dolů k Barranďáku, takže jsme to vyzoušeli docela důkladně... Něco takového chytím většinou 1x - 2x týdně a s manuálem je to peklo, občas kvůli tomu radši jedu vlakem (když o tom vím dopředu). Trochu jsem se bál, že auto někdy při dojezdu brzdí trochu ostřeji, než bych brzdil já, ale odstupy dostatečný a rozjezdy v pohodě. Za mě ten systém fungoval skvěle, stejně jako mi přišel lepší adaptivní tempomat i za jízdy po dálnici a v Blance méně "lekací", než v předchozí generaci (teda takhle — neleknul se ani jednou). Ale to může být subjektivní. Speciálně v té soustavě tunelů mi přišel fakt super, tam často někdo vjede do pruhu 50, jinej chce zas pustit 80, takže to že člověk má nastaveno 75, a jen dává blinkry a točí volantem... podřazování při brždění, všechno hezky plynule.
 
Já teda viděl takový pěkný nazelenalý :grin: smajlík ;)

Když jsme ji měli půjčenou, chytil jsem zrovna jak kolonu na D8 na příjezdu do Prahy, tak i na okruhu za Zličínem, kdy to stálo od Ořechu víceméně až dolů k Barranďáku, takže jsme to vyzoušeli docela důkladně... Něco takového chytím většinou 1x - 2x týdně a s manuálem je to peklo, občas kvůli tomu radši jedu vlakem (když o tom vím dopředu). Trochu jsem se bál, že auto někdy při dojezdu brzdí trochu ostřeji, než bych brzdil já, ale odstupy dostatečný a rozjezdy v pohodě. Za mě ten systém fungoval skvěle, stejně jako mi přišel lepší adaptivní tempomat i za jízdy po dálnici a v Blance méně "lekací", než v předchozí generaci (teda takhle — neleknul se ani jednou). Ale to může být subjektivní. Speciálně v té soustavě tunelů mi přišel fakt super, tam často někdo vjede do pruhu 50, jinej chce zas pustit 80, takže to že člověk má nastaveno 75, a jen dává blinkry a točí volantem... podřazování při brždění, všechno hezky plynule.
K tomu ACC, já z toho měl za začátku velkou radost, ale pak jsem si všiml, že to v zácpě brzdi celkem ostře a často to tuka o brzdu. Auta za mnou jsou z toho nervózní a jednou mě dokonce někdo vyblikal a podjel (ale je možný že to je prostě jen blbec a nema to s tím nic společného :D). Každopádně to občas vypinam, když mám strach, že to ten za mnou nedobrzdi, a brzdi sám s předstihem.
 
No je fakt, že občas by se dalo brzdit daleko plynulého než to dělá ACC, to samé plynulost, víc mi ale vadí občasné popojíždění při aktivovanych brzdách. Díky tomu životnost brzd nebude nejspíš kdoví jaká. Každopádně i přes to jezdím veškeré kolony jen přes něj.
 
No je fakt, že občas by se dalo brzdit daleko plynulého než to dělá ACC, to samé plynulost, víc mi ale vadí občasné popojíždění při aktivovanych brzdách. Díky tomu životnost brzd nebude nejspíš kdoví jaká. Každopádně i přes to jezdím veškeré kolony jen přes něj.

Zrovna o brzdy bych se nebál. Já ACC téměř nepoužívám, mám najeto necelých 15k a brzdy již vybrují. Prostě pořád slabé místo u Mazdy a odejdou tak jako tak ;)
 
Zrovna o brzdy bych se nebál. Já ACC téměř nepoužívám, mám najeto necelých 15k a brzdy již vybrují. Prostě pořád slabé místo u Mazdy a odejdou tak jako tak ;)

To si přesně myslím... U mě začaly i s lehčím dvoulitrem vibrovat v 22 tisících, v 24 jsem je nechával změřit v Mazdě, zda by se neuhrála reklamace, ale prý to není dostatečně výrazný na reklamaci - utavený/modrý nebyly, nerovnost byla minimální (už si nepamatuju, ale i ty změřený čísla byly fakt nic), za studena v pohodě, a holt při větším zahřátí jemně vibrují... Moje vlastní teorie je i to, že jak je Mazda lehká a řízení poměrně citlivé, je to víc znát. Teď už s nima mám 55 tisíc a žádná změna. Vibrovala mi poměrně brzy po každé výměně kotoučů i moje první 626 (2001), 3 (2012) taky.

Jinak myslím že pokud to není nějak dramatické a nesnesitelné, asi je nejlepší s tím jezdit a ty kotouče vyměnit spolu s prvníma destičkama. "Mazda daň" — když si konfiguruju jednou za dva roky konkurenční auta, téměř vždy jsem o 200+ tisíc výše, i s Octavií třeba o 50, takže to se dá brát jako budget na tyhle Mazdí problémy :)

-

Ad ty adaptivní rozjezdy - v kolonách třeba ve Wilsonově kde se stojí dost těsně bych to taky možná vypínal a brzdil si sám, ale na dálničních kolonách, kde je stání o něco plynulejší a větší rozestupy, kde jsem to zkoušel a kde mě kolony nejčastěji potkají, to bylo v pohodě.
 
Já ACC téměř nepoužívám, mám najeto necelých 15k a brzdy již vybrují
Necelych 8tis. km a taky uz mirne pocituju vybrace. U predchozi M6 2017 jsem to mel u 20tis. km.
Pokusim se si je nechat vymenit pri prvni garancce a kdyz to nepujde v zaruce, tak si tam konecne dam nejaky poradny brzdy

ale na dálničních kolonách, kde je stání o něco plynulejší a větší rozestupy, kde jsem to zkoušel a kde mě kolony nejčastěji potkají, to bylo v pohodě.
To souhlasim, ze pri plynulem provozu to funguje dobre. Blby ale je, kdyz se kolona obcas najednou z 60km/h zastavi na nulu, to pak brzdi agresivne a mam obavy z toho za mnou.
 
Jinak vcerejsi zasnezena cesta prinesla zajimave zjisteni, ono to jde i za 6,7l/100. Asi by to mel byt ten hrejivy pocit co zazivaji vsichni, kteri za tohle jezdi normalne, ale u me to je velice smisene, protoze jsem tuto hodnotu dosahl jizdou 40km/h hodinu za sypacem.

Diky tomuto pocasi kde se nedalo jet vic nez 100km/h vydrzela hodnota na 6,9 asi 200 km jen co se situace zmenila cesta vyschla, konecna hodnota 8,8 takze zase normal:cool:

96D36E84-054D-4218-AE23-05A353233F61.jpeg
 
Tak mam za sebou vylet na lyze do Alp. Auto plne nalozene, dva dospele dve deti, plny kufr (ale jako ze opravdu ply... ;)), nalozeny box s lyzemi na strese, celkem 1050 km, prumerna spotreba 7,6 litru. Myslim ze na 2,5 litrovy benzin to neni vubec spatne. Ja jsem spokojen. Jeste dodam, ze jsem tankoval Vervu 100.
IMG_20190224_123418.jpg
 
Taktiež pridám moje skúsenosti s Mazdou 6 WGN 2.5i 194k A/T (2018).
Cestou do práce a z práce (D0, Barandov, Modřany) som mal dlhodobo spotrebu 7,9 l/100 km.
Cca pri najazdených 10 500 km som začal používať aditíva (VIF) a po troch nádržiach (niečo cez 12 000 km) mi skokovo klesla spotreba pri rovnakej trase na 6,8 l/100 km. Neviem či je to zabehnutím motora alebo aditívami, pravdepodobne kombináciu... V každom prípade je to lepšie číslo ako som čakal. Tankujem 95, väčšinou OMV, Globus (tuším majú Slovnaft), Shell...

Túto nedeľu som šiel vo dvojici trasu Praha - Chomutov - Praha (niečo cez 200 km) a skúsil som jazdiť predpisovo - držal som sa max. povolenej rýchlosti a na diaľnici 110 km/h. Asi 2x som potreboval predbiehať. Priemerná spotreba 5,9 l/100 km!
Netušil som, že s 2,5 litrovým benzínom sa dá jazdiť za takú spotrebu :)

Čo sa týka štýlu jazdenia, väčšinou som jazdil rýchlosťou cca o 10% vyššou ako max. povolená, občas aj viac... Teraz pri pomalšej jazde som rozhodne menej potreboval brzdiť, jazda bola plynulejšia, oddýchol som si a pritom mi to predĺžilo čas cesty o menej ako 5 minút. Začína mi dávať zmysel jazdiť plynulejšie a pohodovejšie dlhé trasy. Občas si ale potrebujem zajazdiť ostrejšie, keď som v aute sám :) A keď si jazdenie potrebujem fakt užiť, tak na to mám motorku :D
 
Naprosto souhlasím. Mně se obecně nejlépe jezdí v USA nebo v zemích jako Rakousko, Holandsko, Belgie. Provoz je plynulejší, protože všichni jedou podobnější rychlostí a člověk se nemusí tolik soustředit, koho musí předjet, kdo ho kde předjíždí, co kdo kde dělá za prasárny atd.

Jinak já jezdím po praze cca 10l/100 ale třeba naposledy z Hradce do Prahy (volná dálnice) 7,3 l/100
 
Back
Top