• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Dnes meziměstská cesta cca 80 km, tempo na pohodu (103 kmh tacho mimo obec), žádný prudký zrychlování, protože mi vzadu spala dcera a spotřeba 5.7.... Žasnu :blush:

IMG20220327154220.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak jsme teď čtvrtek až neděle absolvovali výlet z Bruselu do Normandie. Celkem 1405km se spotřebou 8,0/100km. 2 dospělí + dítě + relativně plný kufr a zimní pneu. Cesta tam 7,8 , zpátky už bylo docela větrno a navíc občas jsme se projeli po normandských okreskách trochu svižněji. Dálnice většinou tempomat 140 km/h.
 
Tak se mi podařilo zajet rekord. 2x 180 km trasa. 2 hodiny jízdy, z toho tak 20 minut Praha, hodina dálnice a 40 minut okrsky. Dálnice směrem tam s max rychlosti 149 kmh, dle GPS. Výsledek: 7.6l. Zpět jsem zkoušel jet s ještě lehčí nohou a po jízdě po okrskach jsem vjížděl na dálnici se spotřebou 5.9l. Dálnice GPS 127 kmh na tempomat a výsledek, na konci cesty: 6.6l, dle PP. Nutno dodat, že mi PP paradoxně přeměřuje o 0,3l. Je to snad moje první auto, kde to tak je, většinou PP zkresluje spotřebu k lepšímu o 0,5l-1l., na což se přijde při tankování do plna a používáním spritmonitoru. Takže ano, i s 2.5 se dá jezdit pod 7l. O zábavě se ale rozhodně mluvit nedá. Kdybych chtěl jezdit podobným stylem, tak jsem si mohl koupit nějaký oturbeny tříválec a ukájet se při pohledu na PP ještě víc. ? Raději za 8-9l a s radosti z jízdy. ? Ono stačí, když člověk jede 55 minut z hodiny pianko a pak tomu párkrát šlápne, 5 minut jede ostřeji a hned na něj svítí o litr víc.. ? U mě dělá vyšší spotřebu hlavně to, že z 80% jezdím Prahu+dálnice.
 
Poslední úprava:
Sice nevím, jestli se je čím chlubit, protože jízda to moc zábavná nebyla, ale o víkendu jsme byli za známýma v Emmenu.

Takže obrázek níže znamená Brusel - Emmen - Brusel. Až na 10 km po Bruselu je to vše dálnice - takže v Belgii tempomat 130 km/h, v Holandsku díky jejich super omezení na 100 km/h, celou dobu tempomat 110 km/h. Auto je pořád na zimních pneu, venku 17-18°C, lehce větrno a uvnitř 2 + dítě.

Upřímně jsem docela překvapený, protože když bylo potřeba, tak jsem využíval i nějaký potenciál motoru. Tankováno při ujetých 30 km.

Brussels - Emmen.jpg
 
Tak ono ani já na to nejsem zvyklý:D.
Jelikož v levém rohu rychloměru svítí průměrná spotřeba 8,9 za posledních 8tis. km, která se na tuto hodnotu snížila právě tímto výletem, předtím byla dlouho 9,1l/100 km.
 
Aha, to bol teda priemer za jednu cestu. Myslel som, že 6,4 máš dlhodobý priemer. Nejak som si to poplietol... :)
 
Ještě drobný update mnou postované spotřeby. Trip počítadlo se nakonec zastavilo na 790km a spotřebě 6,8 l. Už jsem teď jezdil hlavně po městě. Na nádrž jsem tedy nakonec ujel 760 km, což se mi zatím nikdy nestalo a myslím, že zase ani dlouho nestane. A hlavně i dle dotankování (už jsem měl ověřeno i dříve) spotřeba dle palubního PC sedí.

Jinak bohužel typická Mazda, protože jsem tam zase "nacvakal" jen nějakých 52 litrů. To mě u toho auta prostě štve, na papíře velká nádrž ale realita úplně jiná. :/
 
Jinak bohužel typická Mazda, protože jsem tam zase "nacvakal" jen nějakých 52 litrů. To mě u toho auta prostě štve, na papíře velká nádrž ale realita úplně jiná. :/
To já jsem tedy rád, že když se mi rozsvítí hladové oko tak mám ještě těch zhruba 9 litrů rezervu ? ta nádrž těch 60 litrů má, jen je normální člověk nechce natankovat všechny, protože to by tam lil z kanystru někde u cesty ? můj rekord tankování je 57 litrů do GG a to už jsem jel na rezervu celkem dlouho ? u naftové GJ jsem při dojezdu nula dotankoval 51 litrů
 
@MAN Chápu, že někomu to i vyhovuje. Můj rekord je nějakých 55,5 litrů a to jsem jel s "0" asi 30 km. Je to spíš takové psychologické - už jsem totiž před nějakými 7 lety tlačil po Evropské v Praze své tehdejší MG ZR, kterému palivoměr spíše nefungoval :D.
Mě to ale hlavně omezuje při delších trasách, kdy prostě musím zastavovat častěji než bych chtěl a tady si zároveň nedovolím jít přes tu 0. Navíc při cestách v noci i s dcerou je prostě jistota, že při každé návštěvě pumpy se probudí a nebude zase chtít spát.
Ale obecně jde jen o princip, pokud to auto může na nádrž reálně ujet 700 km bez toho, aby mě někde nechalo, tak prostě nechci vidět při 550 už 0 dojezdu.

To ale jen pro vysvětlení, nechci tady na toto téma rozjíždět xtý flame. :)
 
Tak můj rekord je 54,86 l a najet se dá bez problému 800 km v kuse, což se mi nezdá, že by mě nějak omezovalo...samozřejmě 1000 km by bylo lepší :)
 
Tak se mi také povedl nový rekord. 200 km trasa, 50:50 okrsky a dálnice. Z okrsky jsem po necelé hodině sjížděl se spotřebou 5,3l a na konci trasy, včetně dálnice, jsem byl na 6,2l. Změnil jsem jízdní styl, kdy už tomu nedávám podlahu, ale zrychluju pomalu, na co nejvyšší stupeň. Rozdíl je hned znát, za poslední dobu se mi daří dělat nádrže v kombinaci za +-7,5l, což je skoro o 2 litry méně, než jsem měl dosud. Maximální dojezd mi nově palubák počítá na cca 830 km. Na 2.5 v automatu slušné.... Také bude mít vliv to, že se oteplilo. Mám stage 1 úpravu ECU od shr3ka a tankuju N98+.
 
vím že rozpoutám možná i vlnu nevole..takže hned z kraje upozorňuji, že jde jen o můj pohled na svět a ne aby se to někoho dotklo, ale v tomto případě mi pak nějak uniká smysl upravy a možnost jezdit s 2.5 atmosferou s 200 koňmi pod kapotou pokud se zrychluje pomalu a nepodřadí se právě na nízký stupeň. Vždyt o tom ta atmosfera je. Chapu že cena benzínu je dnes brutálně jinde a taky jsem šel s nohou z plynu níž...obzvlášť ale na dálnici..ale to vychutnání si jízdy mimo město je pořád o tom šlapnout a jet a zapomenout aspon na chvíli na spotřebu.
 
Poslední úprava:
...osobně teda zas nevidím důvod ten motor točit, pokud nespěchám, nepředjíždím, nebo se nechci sportovně projet. Takže mám ty průměry s 2.5 v pohodě pořád kolem sedmi až sedmi a půl. Posledních pár set km kolem sedmi. Většinu cest na to zbytečně nešlapu, a šlápnu jen když chci/potřebuju. Spotřebu taky dost snižuje samozřejmě správné najíždění do zatáček a vyvarovat se zbytečnému zpomalování, to je pak mnohdy s dalšími auty takové jo-jo, kdy já si jedu klídek třeba rozmezí 70 - 110, a jiná auta rovinku 130 a zatáčky 50, takže stejně neujede... akorát on spotřeba vysoká, já spotřeba nízká, a ještě využiju dobrého mazdího podvozku. A když mě přestane bavit ho neustále dojíždět a muset brzdit, sport mód, pedál na podlahu, zmizet, a pak dál po svém... myslím že 194 koní nezahálí, ale zároveň není důvod je zapřahat v jednom kuse. To bych si býval asi koupil sportovní auto a odstěhoval se někam, kde nejsou rychlostní limity.
 
Súhlasím s Ondrej K a Slayer.CZ, rovnako si jazdu so svojou 2,5 užívam a som si vedomý jej potenciálu, keď ho fakt potrebujem. Potvrdil to aj víkendový výlet, kde som dosiahol spotrebu 5,4 l. Pravdou je však aj otázka mojej dcéry : " To sa nám pokazilo auto alebo chceš niekde zaparkovať?"

IMG_20220515_193401.jpg
 
Já tam mám dlouhodobý průměr přes 9l. Teď asi 9,3 tuším.
Přes týden jezdím jen po Praze. O víkendu pak většinou dám tak 300km 1:1 dálnice/silnice.

Ty čísla pod 7 jsou pro mě jak ze říše snů. Tam se nedostanu, ani když se budu snažit jezdit fakt na klobouka :D
 
Dlouhodobe za 9L? To snad jezdis se zatazenou ruckou, nebo dveste po nemecke dalnici. Schvalne sem se podival do sve statistiky co si vedu od noveho auta: Najel sem doposud 48 tisic km a za celou tu dobu mam prumer 7.24L/100km (mereno vzdycky dotankovanim do plna a odectenim kilometru). Jezdim vetsinou sam, ~80% horske dalnice, nijak se neloudam a nejezdim na spotrebu.

Pro srovnani, predtim sem s M6/GG, 2.0MZR-CD/143ps mel za 250 tisic km prumer 6.2L/100km. Ten litr navic za benzin+automat je akceptovatelnej...
 
Najel sem doposud 48 tisic km a za celou tu dobu mam prumer 7.24L/100km (mereno vzdycky dotankovanim do plna a odectenim kilometru)
Podobný nájezd, 60-70% okresky středních Čech, zbytek dálnice a moc se taky neloudám.
Jsem na 7,88l/100km. Těch 7,2l bych musel jet na spotřebu a to mě baví jen chvilku a pak vrrrrrrr, vrrrrrrrrr :)
 
Back
Top