• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Jeste jsem tady na foru nic nepsal, tak proc nezacit peknou dosazenou spotrebou :)
- Mazda 6 2.5i GL (2017)
- V aute 2 dospeli, 2 deti
- Cesta Praha - Essen (kvuli cene paliv v breznu zkratkou pres Chomutov a Chemnitz)
- Celkem dlouha cast cesty (kde nebyla dalnice) v plynule jedouci kolone 80 km/h, na dalnicich pak v prumeru cca 130km/h.

Spotreba podle tankovanu do plne: 5,95 l/100 (asi pomohl celkem silny vitr v zadech).
 
Tak už jsem konečně zjistil jak docílit té nízké spotřeby :) jako žádná zábava to není, ale aspon mám potvrzeno že to jde. Plynulá cesta z Itálie po dálnici Rakousko a Brno domů....žádná zácpa, žádný provoz (16.00-01.30) žádný spěch - pohodička s rodinkou, auto plně naložené po návratu z dovolené. takže cesta temeř pořád tempomat v rozmezí 100-130km/h a světe div se já ujel na nádrž 830 km a spotřeba 6,2. No tak to rodinku potěšilo, ale mě už zase těší normální ježdění za 8 :) :)
 
Zdar. Tak se svoji troskou do mlyna. Mazda 6 (2017 Skyactive benzin 2.0l) Ja sem se jeden mesic rozhod, ze zkusim jezdit trochu ekonomicteji a kdyz to bude ok, budu v tom pokracovat. Po nekolika mesicich tedy muzu rict:
6,1l / 100 km (pro srovnani pred bylo 6,7l/100)
950km / nadrz (pro srovnani pred bylo cca 730km nadrz)

A jak jezdim? Normalne svizne. Nejvetsi rozdil, co delam, ze mam pomalejsi, plynuly rozjezdy, lehkou nohu na plynu. Moje bezna trasa je 25km do prace a zpet. Nejezdim ve velkym provozu.
 
Pár spotřeb za poslední měsíc.

Brusel - Ostrava - 1270 km, 2 osoby, celkem plné auto, velmi svižná jízda, v Německu často plyn na podlaze. Dal jsem si i práci s hlídáním času, kdy jsme stáli a průměrná rychlost 129,7 km/h - spotřeba 9,4l / 100km.

Příbor - Dolní Dunajovice - dá se říct podle pravidel, na dálnici tempomat 140 km/h - 2 + dítě a zavazadla. 6,9l/100km

Příbor-Vídeň-Příbor - je to pokračování těch Dunajovic, zpět z Vídně ale jízda mimo předpisy. 7,8l/100km. Dle dotankování u stejného stojanu, jako tankování před odjezdem necelých 7,7l/100 km.

Příbor - Brusel - 1260km, 2 + dítě, auto na hranici maximálního zatížení, docela dost deště a provozu, v Německu spíše do 180 km/h. 9,1l/ 100km.

Všechno je na zimních pneu.
 
Denní dojíždění do práce 10km, město + meziměsto, průměrka 8,7.
Cesta do Chorvatska 1000km, plné auto, tam na pohodu dálnice 120, mimo 90, průměr 6,4.
Cesta zpět svižněji, ale převážně předpisově, spotřeba se zvedla na 6,7 (tam i zpět).

Takže na dálky úplná pohoda, jen jsem nemusel cestou zpátky potkat tu zasranou kočku, co mě rozmlátila nárazník...:sob:
 
Tak moje výsledky z dovolenkovej trasy SK - HU - RO - BG Pomorie tam aj späť cca 2543 km s jednou kolónou v Rumunskom Sibiu ( Karpaty ) cca 180 minút
pomalého posúvania a potom asi 80 minút na hranici v Ruse (RO - BG) a pri ceste späť cca 118 minút mi vyšla spotreba 6,7 l.
Na okreskách 90tka na RO diaľnici 130tka. Som spokojný, očakával som vyššiu spotrebu. Nebyť kolóny a posúvania na hraničnom prechode do a z BG bolo by možné dosiahnuť aj lepších čísel:grinning:
 
Mám šestku 2017, 2.0 benzín skoro dva roky..první rok jsem ji měl v základu 107kw, spotřeba za cca 10tis km 6,7 litru..po roce jsem si ji nechal od Shreka odemknout na 121kw, najeto od té doby cca 10tis km, spotřeba 7,1 litru. Bohužel neumím jezdit na spotřebu, jezdím celkem pilu, ale ne brzda-plyn, předvídám, brzdim hodně motorem..po úpravě by měla být spotřeba příznivější, ale nejde to, když víte, že ten výkon tam je :D pořád si to auto užívám i po dvou letech, co jsem přešel z Citroenu Picasso, které jelo 150 jen z kopce :D
 
GL (2019) 2.5 - Průměr 8.5litru za poslední 3 měsíce. Teď v prosinci bych řekl. že to šlo s klesajícími teplotami nahoru, při posledním tankování se to vyšplhalo na devět. Obecně jezdím hodně kratších tras po městě (do 10km z práce a zpět včetně hustého provozu a drobných čekaček v koloně)...
Moje oblíbená trasa Brno-Přerov po D1 to dává za 7.6 na adaptivní tempomat nastavený na 140 a na letních to bylo řekl bych tak o decku nebo dvě míň.
 
Už jsem to kdysi psal .... trasa VSETÍN - OSTRAVA za 3.9. Chtěl jsem vyzkoušet zda nekecají v techničáku, ale mám naftu, takže nesmí při testu proběhnou regenerace, pak se pod 4,5 nedá dostat.
 
Já jezdím s 2,2D 110kW manuál delší trasy včetně dálnic za 4,5.
S 2,2D 129kW automat stejné trasy za 5,7.
 
Ja si zas nedavno vyfotil 5.5 s benzinakem... z Ikea skladu v Hornich Pocernicich pres Starou Boleslav a Melnik ke Kauflandu v Roudnici nad Labem. 60 km, vyrazel jsem vecer v pul devate. Sestka 2019 Sedan s 2.5 automatem, teplota 5 st. C, zimaky, sucha silnice. Mel jsem tam nalozeny nejaky delsi krabice, tak jsem jel zejmena v zatackach trochu opatrneji, ale taky jsem parkrat nekoho predjizdel...

Ale samozrejme dlouhodobe jsem zase na 8.2... od doby, co benzin nestoji pade, uz se tolik nehlidam.

IMG_2863.jpg
 
Ja som na dlhodobej 8,8 l... :p Zase pri mojich jazdách po meste okolo komína je to celkom v pohode. Na ten objem a výkon + automat, dosť často nie zohriaty motor.
Teraz som sa vrátil z IT z lyžovačky. 4 v aute, truhla na streche, plný kufor (klasika - bagáž pre 4 na týždeň), na diaľnici tých 130 - 140, po vidieku menej, pri predbiehaní do podlahy a výsledok podľa dotankovania 7,98. PC ukazoval 8,1. Za mňa spokojnosť. Čakal som vyššiu spotrebu...
 
Tak jako golfiik jsem jel i já Itálii a zpátky, celkem nějakých 1800 kilometrů.
4 lidi v autě, plnej kufr a na streše obří rakev a výslkedek 7,9 (podle palubáku 7,8)
Většinou jsem jel dálnici 110-140 tacho a pak i nějaký horský popojížďky. Taky jsem to čekal horší, už kvůli té rakvi, která byla jedna z těch opravdu velkých.
 
Brusel - Ostrava - 1275 km, spotřeba 9,2/100km, 3 osoby na palubě, celkem plný kufr.

V Belgii 140km/h, po Německu hodně popojíždění v kolonách (prakticky od Köln po Frankfurt jsme se nerozjeli přes 120 km/h, pak až po Norimberk naopak 180km/h+ a následně až po Rozvadov chumelenice a max do 130. Rozvadov - Ostrava pak s průměrnou rychlostí 149 km/h.
Takže za mě cajk a vlastně mě to vzhledem k stylu jízdy, vždy překvapí.
 
Jezdili jsme ted trochu vic s 2019 Mazdou 6 Sedan, 2.5 automat 194k, protoze uz ji mam mesic prezutou na zimaky a druhy auto ne.

Dva dospeli, tri deti, obvykle tak ze 2/3 az 3/4 nalozeny kufr, dve delsi cesty, 98 nebo 100 oktan palivo... obuto na 17" Dunlop Wintersport 5.

1) Ctyri dny v Alpach, u Innsbrucku, plus nejaky jezdeni po horach v okoli, dohromady 1272 km se spotrebou 6.3 dle PP. Samozrejme to je predevsim diky prazdnym silnicim mimo sezonu a mimo vikend, a dobre resenemu provozu v Rakousku, kdy vetsina obci ma na prujezdu 70, pripadne objezdy s mimourovnovymi krizovatkami... a na druhou stranu velke useky dalnic pouhych 100 km/h (jezdim teda 105 na tempomat uz roky, a zatim bez pokuty, musim zaklepat na drevo).

2) Tri dny v horach v Polsku, jen kousek za polsko-ceskou hranici, dohromady 375 km se spotrebou 7.0 dle PP. Je v tom par mistnich pojizdek, ale jen par km, prevazne je to jen cesta tam a zpet, v docela silnem provozu (17. listopadu a 19. listopadu), z vetsi casti okresky, mimo obce tak do 20 % nad legalni limit.

Jak jsem uz dlouho Sestku na dlouhe rodinne cesty nepouzival, protoze se nevesla kombinace protismerna+vajicko+posmerna sedacka, tak mi letosni podzim pripomnel, jak to auto umi byt fantasticky usporne. Skoro az dieselove... S 2.0 BlueHDI 165k v Citroenu C4 Grand Spacetourer se pohybujeme pri podobnych cestach a ve stejnem poctu na podobnych cislech.
 
Teď jak byl ten průser na dálnici v sobotu a jelo se 50km/h jsem měl spotřebu 6.2 z Bruntálu do ČB. :D

Jinak takovej průměr mám 6.7, když víc jezdím po městě tak 7.5-8

2.0 121kw automat
 
Back
Top