• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba oleje vlivem špatného časování ventilů

Aira666

nový člen
28
Zdravím, měl bych dotaz, minulý rok jsem kontroloval časování vaček a vůle ventilů, zakoupil jsem si přípravek a vše nastavil u své M6 GH 1.8 2008 podle oficiálního návodu, měl jsem lehce posunutou jednu vačku, časování jsem upravil. Auto od té doby jede v pořádku, akorát mám vyšší spotřebu oleje, ještě minulý rok na jaře před tímto servisem, jsem doléval cca. 0,5l na 3000km , ale po té korekci řeším vyšší spotřebu oleje, která dost vzrostla. Nyní doléval 1l každých 400km, měnil jsem PCV, zkoušel jsem před výměnou oleje i dát petrolej přes noc do válců, ale bez výsledku. Chtěl bych se zeptat, je možné, že jsem nějak rozhodil časování a tím to má vyšší spotřebu oleje? Auto jede bez problémů, startuje na brnk, takže si myslím, že pokud bych měl rozhozený časování, tak bych ani nenastartoval.
 
Ravenol TSi, ale nemyslím, že je taková spotřeba vlivem oleje. Dotaz hlavně byl, jestli na to může být vliv špatné načasování...dělal jsem to poprvé, sice přesně podle návodu, ale mohl jsem něco udělat špatně. Podle mě, mám prostě zapečený kroužky nebo a to spíš, gufera ventilů, jelikož jsem měnil PCV ventil a měl možnost vidět sací ventily a přišlo mi, že po nich stékal olej (ve velmi malém množství, jen takový povlak), výfukový jsem možnost neměl vidět.
 
Pokud jsi hybal s těmi ventily a nedal nový gufera tak tam asi vznikla vůle, ale to by šel bilej kouř z výfuku. Navic ta 10W-40 je za studena tuhá a měla by vymezit vule než se kovový díly roztahnou a gufera změknou ohřátím
 
Auto mi přijde že nekouří, jen když je venku nižší teplota, ostatně jako u všech auto a když je venku od 15 stupňů, tak mi přijde že vůbec. Kontroloval jsem vůle ventilů, před tím jsem si zkusil zkontrolovat časování podle návodu ze servisního manuálu, ale bylo trochu pootočený a ten aretační přípravek jsem nemohl zasunout do vaček, pak jsem dal pryč obě vačky a zapsal si velikosti hrníčků a dal zase dohromady podle návodu a načasoval tak, aby přípravek šel zasunout, momenty jsem také dodržoval. Auto jede v pořádku, ale ztrácí se někde litr na 400km, pod autem sucho...až teda jednou jsem zaregistroval menší kaluž oleje pod koncem výfuku, ale to asi nebylo moje, jelikož vše na autě bylo suché.
 
Není možný že přípravek neseděl, protože už je vytahaný řetěz, nicméně by to nemělo mít vliv a když tak nr zásadní.

Ten olej buď vyteče ven nebo se spálí, jiná možnost není
 
Není možný že přípravek neseděl, protože už je vytahaný řetěz, nicméně by to nemělo mít vliv a když tak nr zásadní.

Ten olej buď vyteče ven nebo se spálí, jiná možnost není
No jestli se opravdu pálí a je to opravdu 1l/400km, tak to je pak 0,25l/100km, když si vezmeme průměrnou spotřebu benzínu 8l/100km, tak si na poměru 1:32. Tak se dnes už neředí ani dvoutakty (pokud člověk nepoužívá M2T) :D
Kdyby se opravdu tolik oleje pálilo, už to musí kouřit jak fabrika v Indii a nebo vyhodit chybovou hlášku, ne? Teoreticky by to mohlo jít poznat na svíčkách, ne?
 
Časovaním to nebude. Skôr by som sa zameral na ten nový PCV ventil. Možno je vadný. Keď dáš dole víčko na nalievanie oleja pri naštartovanom motore, nefučí odtiaľ velký tlak?
 
No jestli se opravdu pálí a je to opravdu 1l/400km, tak to je pak 0,25l/100km, když si vezmeme průměrnou spotřebu benzínu 8l/100km, tak si na poměru 1:32. Tak se dnes už neředí ani dvoutakty (pokud člověk nepoužívá M2T) :D
Kdyby se opravdu tolik oleje pálilo, už to musí kouřit jak fabrika v Indii a nebo vyhodit chybovou hlášku, ne? Teoreticky by to mohlo jít poznat na svíčkách, ne?
Ani nemuselo,na Mx5 před GO motoru mě to bralo kolem 0,2l a nekouřila ani za studena.Jenom kolem 5000ot.vyletěl lehký obláček.Poznat to bylo jenom na očazených koncovkách a nárazníku.
 
Back
Top