• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Střešní nosiče, příčníky - Mazda3 BP

Bocka

výkonný člen KLANu
Zprávy
119
Ahoj, kupoval už někdo příčníky na Mazdu 3 2019 HB? Našel jsem jen originální... Poptával jsme u Thule a tam mi napsali, že na tuto trojku dělat příčníky nebudou, protože je "křehká střecha". Má někdo víc info? Jinak jen doplním, že v oficiálním manuálu je nosnost střechy 75Kg.
 
O křehké střeše nic nevím, ale nabídku nosičů jsem trochu sondoval. Na Allegru jsem viděl nějaký Cruze Airo za 600 zlotych,ale není mi úplně jasné, zda se montuje do připravených bodů na střeše jako originál nebo má packy pod dveře. Nejradši bych šel do originálu, ale ten má tyče zakončené patkami a tyče nepřesahují patky, takže mám obavy, že se mi na střechu 4 kola nevejdou.
Co jsem různě poptával Thule, tak mi bez dalšího vysvětlení prostě sdělili jen, že není. No auto mám teprve od včera, ale do léta to musím nějak vyřešit.

edit: A o tom, že musíš vyměnit ty černé lišty na střeše asi víš že? Ty jsou za 2000Kč :-(
 
Poslední úprava:
Ahoj, kupoval už někdo příčníky na Mazdu 3 2019 HB? Našel jsem jen originální... Poptával jsme u Thule a tam mi napsali, že na tuto trojku dělat příčníky nebudou, protože je "křehká střecha". Má někdo víc info? Jinak jen doplním, že v oficiálním manuálu je nosnost střechy 75Kg.
Ahoj, já jsem s velkou nevolí koupil originální.Sice drahé jak prase,ale nemůžu si je zatím vynachválit.Montují se do střechy.Jenom je potřeba dokoupit nové lišty s krytkami, protože původní jsou bez nich.Nechával jsem je namontovat hned při koupi auta.O křehké střeše nic nevím.Vozím 400l box plný lyží a drží to jak přibité.
 
HHbota, mohl bys prosím příležitostně změřit využitelnou délku tyče originálního střešního nosiče ?
Děkuji.
 
Já jsem taky hledal a nenašel jsem nic než originál. Thule už to nedělá. Navíc ty originál jsou jiné než bývali. Dřív bývali patky a přes ně delší příčníky, teď jsou to ty obrácené U. Tedy přesně na délku. Navíc rozdílné pro sedan a hb. Koupil jsem originál, jsou sice drahé, ale pokud se budete dívat u Thule na podobné, tak ta cena úplně mimo není. Příčníky sedí pěkně a hlavně nikde nedosedají na lak.
 
Já jsem taky hledal a nenašel jsem nic než originál. Thule už to nedělá. Navíc ty originál jsou jiné než bývali. Dřív bývali patky a přes ně delší příčníky, teď jsou to ty obrácené U. Tedy přesně na délku. Navíc rozdílné pro sedan a hb. Koupil jsem originál, jsou sice drahé, ale pokud se budete dívat u Thule na podobné, tak ta cena úplně mimo není. Příčníky sedí pěkně a hlavně nikde nedosedají na lak.
Já jsem taky hledal a nenašel jsem nic než originál. Thule už to nedělá. Navíc ty originál jsou jiné než bývali. Dřív bývali patky a přes ně delší příčníky, teď jsou to ty obrácené U. Tedy přesně na délku. Navíc rozdílné pro sedan a hb. Koupil jsem originál, jsou sice drahé, ale pokud se budete dívat u Thule na podobné, tak ta cena úplně mimo není. Příčníky sedí pěkně a hlavně nikde nedosedají na lak.
Myslím, že bych to nenapsal líp.Uplně s tebou souhlasím.Než riskovat, že tam nějaké jiné budou sedět,tak je asi fakt lepší koupit originál.
 
Tak jsem našel další možnost, střešní nosiče Whispbar s přesahy, délka je 1200mm, využitelná délka bude asi o něco málo menší, jsou tam krytky na konci tyče. Někdo nějaká zkušenost ? Cenově téměř srovnatelné s originálem, ale využitelná délka je o dost větší, tam 4 kola nacpu bez problému. Další výhoda, že podobně jako u Thule, se v případě jiného auta mění jen patky. Mrkněte na yakima.cz
Někdo nějaká zkušenost s Whispbar ?
 
Tak jsem našel další možnost, střešní nosiče Whispbar s přesahy, délka je 1200mm, využitelná délka bude asi o něco málo menší, jsou tam krytky na konci tyče. Někdo nějaká zkušenost ? Cenově téměř srovnatelné s originálem, ale využitelná délka je o dost větší, tam 4 kola nacpu bez problému. Další výhoda, že podobně jako u Thule, se v případě jiného auta mění jen patky. Mrkněte na yakima.cz
Někdo nějaká zkušenost s Whispbar ?
... a cena? Myslím, že moc levnější to asi nebude. Ale chápu tu větší přepravní kapacitu.
 
Tak jsem našel další možnost, střešní nosiče Whispbar s přesahy, délka je 1200mm, využitelná délka bude asi o něco málo menší, jsou tam krytky na konci tyče. Někdo nějaká zkušenost ? Cenově téměř srovnatelné s originálem, ale využitelná délka je o dost větší, tam 4 kola nacpu bez problému. Další výhoda, že podobně jako u Thule, se v případě jiného auta mění jen patky. Mrkněte na yakima.cz
Někdo nějaká zkušenost s Whispbar ?
Ahoj, teď jsem na ně taky narazil. http://www.yakima.cz/stresne-nosice/?car_brand=16&car_model=55&car_year=2019&car_type=3099

A
ještě hlučnost

Jak jsou na tom s hlučností originální nosiče? jaký mají profil?
 
Poslední úprava:
Ahoj,posílam rozměry co jsem naměřil.Rozteč mezi příčníky na střeše je 72cm.Výška profilu 3cm a šířka 7cm.Kdyby ještě nějaký dotaz,tak napiš.


Díky moc, takže využitelná délka v případě použití drážky na T šrouby je o 10cm delší než v případě použití objímek
 
Díky moc, takže využitelná délka v případě použití drážky na T šrouby je o 10cm delší než v případě použití objímek
Přesně tak.Kola jsem ještě nedával, takže nevím kolik jich tam vejde,ale myslím si, že při troše dobré vůle by se tam čtyři podařilo nacpat.
 
A rakve vozíte jaké na svých trojkách? Nastaly už nějaké problémy s velikostí a otevřením kufru? Jde mi čistě o HB variantu.
 
A rakve vozíte jaké na svých trojkách? Nastaly už nějaké problémy s velikostí a otevřením kufru? Jde mi čistě o HB variantu.
Mám hakr magic 400 a je to tak tak.Při otevření kufru se spojler lehce opře o box.Pořesil jsem to silikonovým těsněním na hranu boxu v místě dotyku a na spojler lepím přenosku.Možné lepší hakr magic 370 který je kratší.Ideální box tak do 190cm.Vypadá to nějak takhle.

IMG_20200221_124632.jpg
 
Mám Hakr 350, ale mám sedan. Nikdy bych si nemyslel, že sedan bude praktická verze :), ale je to tak! Ani takto dlouhý box nemá vůbec problém. Pokud vezu kola na kouli dostanu se do kufru i bez sklopení kol. A oproti klasickým pátým dveřím je deklík krásně lehký na manipulaci.
I nízká karoserie může být praktická. Oceníte to právě při použití střešního boxu, když do něj dosáhnete a dokonce vidíte. Když vidím testy aut, kde si redaktoři libují, že mají 10cm a víc nad hlavou, tak se nemůžu ubránit úsměvu. Prostě praktičnost může být vnímána různě. Ale to jsem trochu odbočil od tématu. Omlouvám se, ale nedalo mi to.
 
Tak jsem asi vybral https://www.yakimaracks.cz/vehicle-.../year/2019/variant/150826/combination/258168/

Černé s přesahem a za 7tis v Praze.

J
en mě trochu zaráží, že nejsou potřeba vyměnit lišty na střeše...viz. PDF v odkazu Montáž. Stačí navrtat díry a tama prostrčit šroub, po demontáži jsou přímo k příčníkům dodány "špunty" na zacpání dírek. Mohl by někdo prosím vyfotit ty "speciální" lišty od Mazdy za 700kč? Díky.
 
Tak jsem asi vybral https://www.yakimaracks.cz/vehicle-.../year/2019/variant/150826/combination/258168/

Černé s přesahem a za 7tis v Praze.

J
en mě trochu zaráží, že nejsou potřeba vyměnit lišty na střeše...viz. PDF v odkazu Montáž. Stačí navrtat díry a tama prostrčit šroub, po demontáži jsou přímo k příčníkům dodány "špunty" na zacpání dírek. Mohl by někdo prosím vyfotit ty "speciální" lišty od Mazdy za 700kč? Díky.
To úplně nevím jestli stačí nějaká vyvrtaná díra.Neříkám že ne,ale v origo liště je obdélníková.Navíc patka příčniku sedí až na střeše v takovém osazení.Vyfotim a pošlu.
 
Back
Top