• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Střešní nosiče, příčníky - Mazda3 BP

Tak a je to tam. Montáž tedy úplně v pohodě a to jsem si tedy nastavoval poprvé délku (teď už zůstanou složený.

Samotné nasazení pak je velmi snadné, zaháknou se háčky a utáhne se jeden šroub, pak nacvakne krytka se zámkem.

Mám i ty krytky montážního kitu tak až bude trochu víc času udělám delší recenzi s nosiči.

Jinak dvojtá guma v T drážce je paráda.

IMG_1227.jpeg IMG_1228.jpeg
 
Jinak abych dal další info - tak namontované příčníky na 3 BP s R18 origo 215/45 mají na autě výšku 1495 mm - tedy cca o 30 mm níž jak originál Mazda - pokud to měření od kolegy bylo přesné.

Měřeno přesně s latí na příčníku a metr kolmo k zemi na rovném parkovišti.

Manipulace s příčníky.

Takže drží to za montážní kit takovými dvěmi háky na destičce - aby při sundavání a nandavání nedocházelo k tomu že se vám to někde zahákne tak se dá destička zacvaknout do horní polohy a je vystrčená takže je vše krásně pohodlné.

Poté sundáte/nandáte příčníky a jen utáhnete nebo předem povolíte jeden šroub který je krásně přístupný z čelního pohledu.

Příčníky mají na spodku takové válce které se dále fixují do žlábků v montážním kitu a vše je tedy krásně pohodlné zapadne to tam jak po másle a není nutné s tím na druhé straně auta jakkoliv laborovat.

První foto povolené háčky
Druhé foto zafixované háčky pro manipulaci
Třetí foto samotný montážní kit.

IMG_1231.jpeg IMG_1233.jpeg IMG_1234.jpeg
 
Jo ten rozdíl cca 30 mm bude asi pravda, protože na příčníkách origo sou viditelně vyšší patky. Tak tos dobře vybral, aby Ti to pasovalo, vypadají dobře 👍
 
Bál jsem se toho aby nebyly vyšší jak originály ale nakonec je to naopak pokud platí těch 1525mm u origo já nameril těch 1495mm - měřil jsem několikrát muže mi tam litat 1-2mm.

Teď jsem je zas sundal - budu je nahazovat o víkendu a nechám si tam ten montážní kit na stálo a tak jsem si řekl že ten šroub do fixního bodu podlepím loctite pro jistotu, když to už nebudu z auta sundavat.

Tak pak dám foto s krytkami a nosičem a nastane chvilka pravdy zda s kolem na střeše vejdu do garáže či nikoliv.

Jinak montážní kit se tedy montuje následovně:

Zašroubuje se šroub do karoserie - na ten se nasune gumová podložka, pak se nasune kovová základna která se docvakne do gumové podložky, pak se nasune plastová jistící sponka na matici a celé se to utáhne maticí. Ta guma, základna a sponka pak drží pohromadě vše zacvakané do sebe takže další montáž demontáž - našeoubovat šroub na ten nasunout tento komplet a zvrchu stáhnout maticí.
Pak se tedy jen nasadí příčníky a zacvaknou se ty háky a utáhne se pojistný šroub.

Ta guma - sám jsem se bál toho aby to nějak neškrábalo lak ale žádný pohyb se neděje je stáhnutá na fest takže není ani šance aby se pod ní něco dostalo a slouží jako opora pro vyrovnání kovové základny která drží na šroubu.
Určitě by se dalo vymyslet něco co by bylo více estetické, třeba opěrné body jako mají Mazda příčníky, ale zas chápu Thule, že dělají něco co je univerzální napříč portfoliem vozů a tu gumu vždy jen jinak natvatují místo toho aby každý vůz měl jiný systém opory.

Jinak při vysouvání těch krytek ze střešních lišt, jsem zjistil, že jsou dost fórový a drží na autě spíše silou vůle neb při vysouvání krytky se mi podařilo vycvaknout skoro celou lištu - takže než tam ty krytky do ližin opakovaně vysouvat/nasouvat dám přednost tomu co jsem psal - podlepit si ten šroub loctite a nechám to tam s tím montážním kitem a krytkou už na tvrdo a díky tomu budu mít i ty lišty opravdu přichycené.

Jinak další zjištění je že pro tento systém není potřeba vůbec kupovat nové střešní lišty, stačí do nich vyvrtat díry v místě závitu do karoserie - vědět to předem tak jsem je nekupoval, ale pořídil jsem si je už loni.
Možná kdyby o ně měl někdo zájem mohl bych si tam dát ty původní a provrtat si je, takže tahle sada na 3BP hatchback by byla volná.

Za příčníky Thule Windbar Edge v černé a s dodatečným krytkami na montážní kit jsem dal 8889,- i s dopravou
Příčníky Mazda v černé jsou nyní za 8010,- plus nezbytné lišty 2x878 tedy celkem origo řešení za 9766,- plus doprava takže cca o 1000,- víc.

Tady ještě lepší detail na patku - za mne ta guma by se dala udělat o 0,5 možná i o 1cm nižší takže by se dalo dostat ještě na menší výšku což mi přijde škoda, že toho nevyužili - možná zas počítají s rameny od boxů i když ty asi nebudou tak dlouhé aby se dotkly střechy a navíc i box bych si dnes dal na T šrouby.

IMG_1229.jpeg
 
Tak se zas hlásím.
Prodal jsem střešní lišty s výřezy pro nosiče a na auto si dal zas ty původní - vyvrtal jsem si do nich díry tak aby se dal umístit šroub do karoserie.
Jelikož jsem neměl tak velký vrták vzal jsem to pilníkem takže otvory nejsou dokonale kulaté ale to je celkem jedno - otvor by mohl být menší ale lišty jdou po nacvaknutí do šikma a montážní bod je dost u vnitřní strany lišty takže by se to muselo vrtat víc bokem. Ve výsledku mi na otvoru nezáleží neb je stejně celý překrytý montážním bodem pro příčníky.

Dále k nosiči na kolo - jde o Thule TopRide

Vyhodíte přední kolo do vidlice nasadíte redukci na pevnou osu. Samotné nahození na nosič je paráda neb osou položíte kolo do držáku a mírným posunem zacvaknete - je tam velmi silná pružina takže v praxi s kolem jen nepatrně pohnete a samo se to zacvakne a v ten moment kolo drží jak přibité. Pak už jen zajistíte zadní kolo klasickým páskem. Tedy velmi snadné a pohodlné.
Jak kolo drží za osu jde opravdu o nejpevnější systém uchycení který je na trhu - nějaké čelisti na rám a je jedno zda na střechu nebo na tažné se s tím nedají srovnávat zde neexistuje žádný pohyb/posun kola nebo vůle v uchycení.

Za jízdy prakticky tiché ta 3 dobře maskuje - aby vynikl hluk musím vypínat rádio pokud hraje normálně hlasitost 15-20 tak v podstatě není nic slyšet do 130km/h (vozil jsem tedy jedno kolo).
V zatáčkách o kole na střeše taky nevím.
Díky tomu, že jde přední pryč a mám na kole teleskop je i výška celku velmi rozumná.

IMG_1583.jpeg IMG_1600.jpeg IMG_1604.jpeg
 
Díky, no takový základ, ještě jsem tam chtěl karbonové táplety a vyšší sadu ale teď mě láká nějaký lehčí trail bike, takže Epica prodávám.
 
Jinak další zjištění je že pro tento systém není potřeba vůbec kupovat nové střešní lišty, stačí do nich vyvrtat díry v místě závitu do karoserie - vědět to předem tak jsem je nekupoval, ale pořídil jsem si je už loni.
No jo, nečteš, nevíš. ;)
 
Tak já původně chtěl koupit originál nosiče, pak jsem zjistil ze nejsou moc dobrý pro moje požadavky, tak jsem koukal na Thule - to stále nebylo ale nakonec když to zacli dělat pro mne byly listy s okénkem zbytečný.
 
Back
Top