• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Studený motor na volnoběhu zhasíná

pweter

výkonný člen KLANu
105
Dnes ráno bolo tak -4°C. Naštartujem, oškrabem námrazu a rozbehnem sa. Po asi 1-2min cesty dole kopcom(bývam Brno Lesná) na voľnobehu mi naraz zhasol motor. Ledva som ubrzdil, bo nešiel posilňovač bŕzd. Po práci, vonku tak 1°C sadnem do auta a idem z Lesnej do centra zase dole kopcom na voľnobehu a zase zhasol motor. Našťastie sa mi podarilo naštartovať.

Kde môže byť chyba?
Torque mi vypísal chybu P0342 - senzor vačkového hriadeľa, ale to s tým asi nesúvisí
 
preco jazdis na volnobehu? nie je lepsie zaradit napr. 3-4 dolu kopcom az ti to brzdi motorom?
 
Je, potom som si už dal pozor. Ale tiež sú úseky, kedy zaradená rýchlosť zbytočne brzdí alebo zase naopak nebrzdí.
Mať zaradenú rýchlosť môj problém nerieši.
 
Torque mi vypísal chybu P0342 - senzor vačkového hriadeľa, ale to s tým asi nesúvisí
Ty máš ale problém i s teplým startem ne? Nebo si to pletu?
Každopádně je zajímavé že jsi nastartoval-Mě přeskočily rozvody-jeden zub na vačce a jeden zub na čerpadle a nenastartoval jsem. Až při odpojení čidla. Taky mi to házelo chybu P0342.
Rozhodně bych to nepodceňoval... Čidlo je jednoduché vyměnit(aspoň teda na FL verzi).
 
Ano, mal som kedysi problém s teplým štartom. Problém bol v štartére. Výmena za repasovaný a ide sa ďalej.
Ešte skúsim pár jázd. Len rozdiel je, keď motor skape v križovatke a keď za jazdy dole kopcom...
Hádam budúci týždem sa dostanem do Piešťan k mechanikovi, ak nebude mať čas, tak skúsim Pavlovice.
 
Ale ten senzor bych bych neoddaloval a řešil příčinu-přecejenom rozvody jsou základ motoru...
 
P0342 CMP sensor circuit low input
• The PCM monitors the input signal from the CMP sensor and the CKP sensor while the engine is running. If the input signal from the CMP sensor is not input while the PCM detects 255 pulses from the CKP sensor, the PCM determines that there is a malfunction in the CMP sensor circuit.
DTC-P0342-1.png DTC-P0342-2.png DTC-P0342-3.png
 
P0342 CMP sensor circuit low input
• The PCM monitors the input signal from the CMP sensor and the CKP sensor while the engine is running. If the input signal from the CMP sensor is not input while the PCM detects 255 pulses from the CKP sensor, the PCM determines that there is a malfunction in the CMP sensor circuit.

Ak spravne chapem poslednu stranu, tak vymenim snimac, vymazem chyby a skusim nastartovat pripadne skusobnu jazdu a skusit prekontrolovat chyby ?
 
Máš tam celý postup, asi bych postupoval od prvního kroku, abych zbytečně neměnil snímač... :)
 
Takze motor zhasina aj po vymene toho snimaca. Cim je vacsia zima, tym je to horsie. Snazi sa udrzat pulzujuce otacky, az padnu pod kriticku hranicu a zhasne. Teply motor chodi ako ma.

To chce asi poriadnu diagnostiku. Cez tyzden skocim ku Balvinovi.
 
Na vine bol SC ventil. Po vymene v Mazda Pavlice vyzera to tak, ze je to uz ok.

Chyba toho snimaca polohy vackovej hriadele netusim odkial sa nabrala. Kazdopadne som ho preventivne vymenil.
 

Podobná vlákna

Back
Top